Anonym bruker Skrevet 20. august 2018 #1 Skrevet 20. august 2018 Min datter begynte i 8 trinn i dag. Ungdomsskolen. Hun bruker sminke av og til, og er opptatt av sminke og hår. Nå er det klasser fra 2 nabobygder som slås sammen på ungdomstrinnet så det begynner 7 nye jenter. Vi kjenner til de fra før og de har møttes ved noen felles arrangement. Men jeg ser via sosiale plattformer som snapp, insta, musikaly osv at en del av de mye jentene napper øyenbryn, farger øyenbryn, barberer under armer, legger knær og lår, og armer. Noen av de legger perfekt eyeliner med sånn fin bue på enden.....(jeg har øvd i årevis men gå opp). Og noen av de bruker falske vipper av og til. Og falske negler. Jeg blir litt matt.....er det virkelig det som er vanlig for 12 og 13 åringer i dag?? Unger på 8 trinn?? Anonymkode: cdffe...3c2
Anonym bruker Skrevet 20. august 2018 #2 Skrevet 20. august 2018 Nei, det er ikke vanlig... hvor er foreldrene lurer jeg på... Anonymkode: 97776...ca3
Anonym bruker Skrevet 20. august 2018 #3 Skrevet 20. august 2018 Barbering synes jeg er ok. Flaut å gå rundt med hårete armhuler og ben, så det skjønner jeg virkelig!!! All sminken derimot, huff nei. Anonymkode: 862f5...3e6
Anonym bruker Skrevet 20. august 2018 #4 Skrevet 20. august 2018 Dette er ikke normalt. Min jente er 12 år.. ingenting av overnevnte har noen gang skjedd eller blitt gjort her i gården. Spurte faktisk datteren min idag om akkurat dette, hun sa Ingen gjorde noe som helst sett bort fra 1 jente i klassen.... (som forøvrig har ADHD samt sliter med selvbildet osv, her er det selvsagt itillegg foreldre som ikke klarer å ivareta og oppdra på ordentlig måte. Så ikke overraskende.. Så kan man jo tenke seg selv. Ikke vanlig nei det du nevner. Trist at foreldrene ikke bryr seg eller ser hvor barna deres vil havne i fremtiden.. Anonymkode: 63783...029
Anonym bruker Skrevet 20. august 2018 #5 Skrevet 20. august 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Barbering synes jeg er ok. Flaut å gå rundt med hårete armhuler og ben, så det skjønner jeg virkelig!!! All sminken derimot, huff nei. Anonymkode: 862f5...3e6 Digresjon, men jeg synes det er trist at hår under armer og på ben skal forbindes med flauhet/skam. Der har vi noe å lære barna våres! Anonymkode: 9f26f...0fd
Anonym bruker Skrevet 21. august 2018 #6 Skrevet 21. august 2018 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Barbering synes jeg er ok. Flaut å gå rundt med hårete armhuler og ben, så det skjønner jeg virkelig!!! All sminken derimot, huff nei. Anonymkode: 862f5...3e6 Ja for de må jo begynne å barberer bort dette ekle håret så snart som mulig!! Tenk å ha hår under armene😵😵 Jeg jeg en 7-åring med bittesmå hår på leggene. De barberer vi selvsagt.. Anonymkode: e8d1c...6ec
Anonym bruker Skrevet 21. august 2018 #7 Skrevet 21. august 2018 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Barbering synes jeg er ok. Flaut å gå rundt med hårete armhuler og ben, så det skjønner jeg virkelig!!! All sminken derimot, huff nei. Anonymkode: 862f5...3e6 Hvorfor er det verre å sminke seg enn å barbere seg? Og hvorfor i alle dager er det FLAUT å ha hår der alle andre mennesker har hår? Anonymkode: bed8a...509
Anonym bruker Skrevet 21. august 2018 #8 Skrevet 21. august 2018 Barbering er helt vanlig. Det er ingen i den alderen som går med synlige hår under armene. Dersom de har kraftig hårvekst dr det også ganske vanlig å barbere legger. Hvor vanlig det er med sminke avhenger nok litt av miljø og aktiviteter. Mine driver mye med idrett. Til daglig orker de ikke bruke mye tid på sminke, men kanskje litt mer på treningsfrie dager. Det hsr blitt spørsmål om farging av vipper og bryn, men vi forsøker å holde igjen litt til.... Anonymkode: 1c149...086
Anonym bruker Skrevet 21. august 2018 #9 Skrevet 21. august 2018 Hvordan i all verden vet du at de barberer seg alle disse stedene ved å sjekke Instagramkontoer? Anonymkode: 97af6...984
Anonym bruker Skrevet 21. august 2018 #10 Skrevet 21. august 2018 Om falske vipper og insta var så populært da jeg var på den alderen, vet jeg om mange av mine jevnaldrende som hadde sett like ut.. Og jeg er 32 nå. Og ikke det at det har SÅ mye å si, men i 8. trinn er de vel 13-14 år? Og skjer mye fra 12 til 14.. Anonymkode: eed61...01a
Anonym bruker Skrevet 21. august 2018 #11 Skrevet 21. august 2018 Min startet i 7. nå, hun begynte å barbere under armene i vår og leggene i sommer (hun har mye hårvekst). Alt på eget initiativ, men jeg barberer jo selv. Har aldri sagt at det er negativt med hår, men de tar jo etter, så synes ikke jeg kan nekte. Hun sa selv at det var litt flaut med så mye hår, hun skal ikke gå rundt å føle seg utilpass fordi mor synes det er litt i tidligste laget. Hun sminker seg litt til fest, ellers ikke, hun har mørke bryn og lange vipper naturlig. Hun diller en del med neglene sine, jeg tenker det er ganske harmløst. Jeg husker selv jeg syntes det var gøy å leke meg med sminke i den alderen, selv om det stort sett ble brukt hjemme. Jeg ser at det er en del fokus på utseende i klassen blant jentene, hun er nok tross alt den som er minst opptatt av slikt (enn så lenge 😄). Anonymkode: 17d0c...43d
Anonym bruker Skrevet 21. august 2018 #12 Skrevet 21. august 2018 Barbering av legger og armhuler er vanlig her. Noen bruker litt mascara og neglelakk. Men de fleste er helt naturlige fortsatt. Takk og lov. Hadde min 12-åring begynt å styre slik du beskriver hadde jeg tatt fra henne unødvendig sminke, løsvipper og negler. Lurer på om foreldrene til de ungene du snakker om er blinde. Anonymkode: 788cc...f48
Anonym bruker Skrevet 21. august 2018 #13 Skrevet 21. august 2018 Har også ei som begynte i 8. Klasse i går. Hun sminker seg av og til, og har en høvel, vet ikke hvor og når hun barberer, men tenker at det ikke gjør noe uansett. Anonymkode: b1c5b...532
Anonym bruker Skrevet 21. august 2018 #14 Skrevet 21. august 2018 Min snart 14 åring sminker seg, barberer seg, napper bryn etc etc. Ikke løse vipper da, det får være grenser. Det er pudder og krem og dekkskift og gudene vet (det heter jo noe annet fancy nå såklart) og bryn «on fleek». Det er pent gjort. Det står i stil til ansikt og hår. Ser jeg på bilder fra meg selv da jeg var 13.... gudbedre. De har mer stil idag, det er sikkert! Anonymkode: 1dcd3...63c
Optatium Skrevet 21. august 2018 #15 Skrevet 21. august 2018 Vil ikke si at dette gjelder majoriteten, men uvanlig er det iallefall ikke. Hilsen ungdomsskolelærer
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 21. august 2018 #16 Skrevet 21. august 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor er det verre å sminke seg enn å barbere seg? Og hvorfor i alle dager er det FLAUT å ha hår der alle andre mennesker har hår? Anonymkode: bed8a...509 Vel, jeg som voksen barberer vekk hår under armene. Gjør ikke du?
Anonym bruker Skrevet 21. august 2018 #17 Skrevet 21. august 2018 9 minutter siden, Kari Mari skrev: Vel, jeg som voksen barberer vekk hår under armene. Gjør ikke du? Ikke mitt svar, men jeg stiller også spml med flauhet/skam over hår. Nei, jeg barberer meg ikke under armene! Så lenge det ikke er skamfullt og ekkelt for menn med hår under armer og på legg, sksl ikke jeg føle skam over noe jeg faktisk ikke rår over... Anonymkode: 9f26f...0fd
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 21. august 2018 #18 Skrevet 21. august 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ikke mitt svar, men jeg stiller også spml med flauhet/skam over hår. Nei, jeg barberer meg ikke under armene! Så lenge det ikke er skamfullt og ekkelt for menn med hår under armer og på legg, sksl ikke jeg føle skam over noe jeg faktisk ikke rår over... Anonymkode: 9f26f...0fd Det har vel for så vidt ikke bare å gjøre med flauhet og skam, men vel så mye med velbehag. Jeg personlig synes ikke det er pent å gå i singlet eller pene kjoler med en busk under hver arm.....Eller med lange hår på leggene, når man går i kapri eller kjoler. Det kommer vel bare an på hva den enkelte føler seg komfortabel med.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2018 #19 Skrevet 21. august 2018 Min er startet i 7. nå og de er begynt å bli opptatt av sminke og den slags. Foreløpig begrenser jeg det veldig. Men jeg er glad denne tråden kom, for min har kraftig hårvekst og har hatt det en stund, jeg har aldri nevnt noe til henne for hun skal få styre det selv og jeg vil ikke på noen måte "gjøre skade", men jeg bekymrer meg for at hun skal få kommentarer eller på annen måte føle negativt pga hårveksten. Jeg har tenkt at hun er for ung til å begynne å barbere, men kanskje hun ikke er det?.. Anonymkode: 04f7b...793
Anonym bruker Skrevet 21. august 2018 #20 Skrevet 21. august 2018 Min begynte i 8 nå og har barbert seg under armene lenge. Egentlig helt siden hun fikk hår. Nå etter ferien tok hun også litt på leggene, men det var første gangen. Armene har vi klippet i flere år, men ikke barbert. Hun har kraftig hårvekst og jeg ser ingen grunn til å ikke hjelpe henne med dette så lenge hun ønsker det selv. Anonymkode: 61429...db5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå