Gå til innhold

Skolevesker til over 16 tusen kroner !

Anbefalte innlegg

Skrevet

https://www.minmote.no/#!/artikkel/24419227/baerum-kjoepesenter-ville-selge-skoleveske-til-16-700-kroner

Hvor er en på veg hen når det reklameres med slike luksusvarer rettet mot de unge ? Hadde jeg hatt mulighet til å kjøpe en så dyr veske, hadde den ikke blitt brukt til å frakte tunge ting.

Dessuten er vel en skolesekk bedre i forhold til bæring av skolebøker, enn en veske. Jeg skjønner likevel godt at ungdom kan føle på et gruppepress om å skaffe seg slike vesker.

Skrevet

Helt hårreisende.  Og nok en gang, i lys av russedebatt og annet, helt hårreisende hvilke holdninger voksne overfører og påfører og tillater unge.

Jeg er i den veskeligaen selv, men min datter får ikke bruke dem. Hun har heldigvis ryggsekk hun bruker og liker, og på vgs her får alle sekk fra fylket. 

Skrevet

Jeg synes store vesker er tåpelig for voksne og enda verre for barn. Og når de i tillegg koster skjorta blir det dobbelt hårreisende!

Anonymkode: 345d0...95f

Skrevet

Ser man bort fra peisen så er det ikke ergonomisk bra og bruke veske for og frakte skolebøker i. 

Sandvika storsenter har fått mye pepper for den reklamen.

Skrevet

Men så sier jentene at de ikke har brukt sekker siden barneskolen. Det er jo foreldrene som har latt det skje. Latt jentene se på sekk som noe unaturlig, veske på skolen er visst bedre til antrekket deres.. Kjære vene sier jeg...

Anonymkode: 59abf...8bb

Skrevet (endret)

Smakløst og harry. Pinlig å måtte innrømme å ha kjøpt skoleveske i den prisklassen. Likevel. Et foreldreansvar og ikke forretningsansvar.

Endret av prekæs
Skrevet

Er så glad for at jeg har barn som sykler til skolen, så veske er helt utelukket for de heldigvis. Ikke hadde de fått slik veske av meg om jeg hadde hatt penger til det heller, så det måtte de jobba for å hatt råd til. Hu ene jobber fast så hun kunne nok klart å spare seg opp, men hun er så gjerrig når hun har penger at det ikke hadde vært aktuelt. Hun vil ha alt når hun err blakk, har hun penger vil bruker hun ikke noe (tror ikke hun har rørt konfirmasjonspengene sine engang, selv om hun fikk fryktelig mye) 

Anonymkode: 0b571...463

Skrevet

De fleste jentene på videregående bruker gjerne veske og ikke sekk, sånn er det. Tror ikke alle koster 16000-for å si det slik.

Det er vi voksne som må sette ned foten her, akkurat som ved dyre vinterjakker og russefeiring. Vi kan ikke forvente at tenåringene selv sier nei, det gjør kun de som er svært bevisste og selvstendige.

Skrevet

Jeg har en sønn på vgs og de bærer ikke akkurat tungt... Har en liten pc og evt den boka de skal lese i til en prøve.

Nå kjører min sønn motorsykkel, så noe annet enn sekk er ikke aktuelt, men at jentene som går eller kjører buss bruker veske ser jeg ikke noe problem med.

Prisen derimot er helt syk, virkelig helt syk.

Anonymkode: 21ba6...867

Skrevet

Det er veldig få som har så dyre vesker, men for tiden er det bare å glemme å sende en jente på ungdomsskolen i Asker eller Bærum med sekk. Det er idiotisk, men det er voksne med veske også.

Anonymkode: 47bc5...851

Skrevet

Jeg er så takknemlig og glad for at mine barn ikke vokser opp der jeg vokste opp. Og jeg er takknemlig for at vi ikke flyttet til Asker og Bærum. Jeg synes det er rart at foreldrene ikke ser hvor galt det bærer avsted. Kongsvik neste, det er jo en parodi.  En tragisk parodi. 

Anonymkode: 1b264...5df

Skrevet
2 timer siden, Nyttårs barn skrev:

De fleste jentene på videregående bruker gjerne veske og ikke sekk, sånn er det. Tror ikke alle koster 16000-for å si det slik.

Du skulle sett her hvor jeg bor, her bruker de sekk og bra er det. Kan hende de tar mer vare på rygg og skuldre her på Vestlandet. 

Anonymkode: 510fa...d60

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er så takknemlig og glad for at mine barn ikke vokser opp der jeg vokste opp. Og jeg er takknemlig for at vi ikke flyttet til Asker og Bærum. Jeg synes det er rart at foreldrene ikke ser hvor galt det bærer avsted. Kongsvik neste, det er jo en parodi.  En tragisk parodi. 

Anonymkode: 1b264...5df

Alle reagerte jo på den reklamen. Det er på i ingen måte forventet at noen har vesker i den prisklassen. De fleste koster rundt 4-600.

Det er moderne med veske. Noen ting har vært "inn" på skolen i all tid, om det er den riktige buksa, skoen, jakka eller veske i steden for sekk har ikke så mye å si. Det har ikke endret seg vesentlig siden jeg gikk på skolen.

Skrevet

Folk må få bruke penger på det de vil.

Anonymkode: e7b90...27d

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er veldig få som har så dyre vesker, men for tiden er det bare å glemme å sende en jente på ungdomsskolen i Asker eller Bærum med sekk. Det er idiotisk, men det er voksne med veske også.

Ok, så du kjenner til alle ungdomskoler i Asker og Bærum siden du påstår dette? 

Ungdomskolen ovenfor meg så bruker de aller fleste sekk hvertfall og det er en skole som ligger i ett resurssterkt miljø.

Skrevet
3 timer siden, prekæs skrev:

Smakløst og harry. Pinlig å måtte innrømme å ha kjøpt skoleveske i den prisklassen. Likevel. Et foreldreansvar og ikke forretningsansvar.

Du synes ingenting om det, men har likevel kjøpt skoleveske i den prisklassen selv? OG du synes det er smakløst og harry?

Dette var veldig selvmotsigende gitt 😉

Anonymkode: 722ce...20e

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du synes ingenting om det, men har likevel kjøpt skoleveske i den prisklassen selv? OG du synes det er smakløst og harry?

Dette var veldig selvmotsigende gitt 😉

Da tror jeg du misforstår hva jeg skriver. Har ikke innrømmet noe som helst jeg altså :)

Skrevet
2 minutter siden, prekæs skrev:

Da tror jeg du misforstår hva jeg skriver. Har ikke innrømmet noe som helst jeg altså :)

Las det som om du hadde kjøpt selv. Ser nå at den kunne tolkes på en annen måte. Beklager 😉

Skrevet

Skoleveske? Hei - ryggproblemer! Ikke så farlig det da, så lenge man ser bra ut som ung.

Anonymkode: 472c7...b41

Skrevet

Jeg kjøpte sekk til min datter i fjor da hun begynte på ungdomsskolen. En helt ok, plain sekk. For det måtte jo ikke være noe dill, må vite! Kosta en snau tusenlapp, men passa ryggen bra. Ca 2 uker uti skoleåret kom hun hjem og sa fra at sekk var helt uaktuelt! Det kom ikke på tale, og alle andre hadde veske! Og det hadde de jo, jeg så det... så da var det bare å la henne gå med veske da... Men ikke til 16.000!

Anonymkode: 296ac...418

Skrevet

Har en 17 år gammel datter, og hun bruker sekk på skolen, samme gjør alle hennes venninner. Jeg tar buss daglig, og det store flertallet av jentene, bruker sekk på skolen, selv om de går på videregående.

Anonymkode: a7dac...609

Skrevet

Her er det også sekk til skolen hver dag. Her er det ikke aktuelt med veske pga ryggen.

Anonymkode: 693fe...ef5

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du skulle sett her hvor jeg bor, her bruker de sekk og bra er det. Kan hende de tar mer vare på rygg og skuldre her på Vestlandet. 

Anonymkode: 510fa...d60

Ja det er nok helt sikkert lokale variasjoner🙂 Og jeg tror at på en del vestkantskoler er det sosialt selvmord å bruke sekk.

Skrevet
40 minutter siden, Nyttårs barn skrev:

Ja det er nok helt sikkert lokale variasjoner🙂 Og jeg tror at på en del vestkantskoler er det sosialt selvmord å bruke sekk.

Da er det en haug med foreldre som har en jobb å gjøre. Slike holdninger er flaut og pinlig. 

Skrevet
5 minutter siden, amandine skrev:

Da er det en haug med foreldre som har en jobb å gjøre. Slike holdninger er flaut og pinlig. 

Om det er moderne å bære laptopen i sekk eller veske er virkelig ikke av de viktige tingene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...