Anonym bruker Skrevet 19. august 2018 #26 Skrevet 19. august 2018 Bare nyt det!!! Før du vet ord av det er det dugnader og cuper og seminar og loppemarked og innsamlinger og vaffelsteking og bursdager og gudene vet. Anonymkode: 9c9ac...d6c
Mostly Harmless Skrevet 19. august 2018 #27 Skrevet 19. august 2018 En god luftetur med skikkelig fysisk aktivitet (løping, fotball, sykling, svømming) gir fred i heimen her. Tur på lekeplassen gjør ikke nytten i så måte for oss, da er særlig eldste fortsatt rastløs etterpå. Ellers er treårsalderen gjerne en fin tid å ta barnet med seg på husets gjøremål, mens seksåringens dag hos oss nok ikke helt fullkommen om han ikke også treffer andre lekekamerater enn broren. Og så er det viktig for oss å ha en plan for dagen. Om vi går og prøver å få gjort unna litt ditt og datt innimellom mens vi håper på at ungene kan finne på noe selv, ender vi som regel med at ungene har funnet på noe mindre heldig selv. Her funker det mye bedre vi sier «nå skal jeg gjøre slik og sånn, og deretter kan vi gjøre ditt og datt.» Av en eller annen grunn finner de på mye mindre tull og tøys dersom jeg eksplisitt sier at de må leke for seg selv mens mamma drikker kaffe, enn om jeg prøver å snike kaffekoppen inn når de tilsynelatende er opptatt.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2018 #28 Skrevet 19. august 2018 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Vet hvordan det er! Har en sønn på 7 år å helgene føles eviglange! Han er dårlig på å leke selv enda. Så nå har vi hadde råd til det så gikk vi på lekeland,akvariet,VilVite,kino osv ofte. Nå har vi dessverre dårlig råd så vi er mye hjemme i helgene men går en del på besøk til besteforeldrene eller går en fjelltur for da går mye av dagen. Anonymkode: 04731...794 Han er 7 år og for liten til å leke alene..... når skal han bli stor nok til det da??? Anonymkode: 4f248...0af
Anonym bruker Skrevet 19. august 2018 #29 Skrevet 19. august 2018 Jeg har to tette så vi var nødt til å finne på ting i helgene for å kunne overleve. Nå er de 7 og 8 år gamle og de leker mye alene. Se rundt deg og finn aktiviteter der du slapper av og de kan finne på egne ting å gjøre. Anonymkode: 54480...c85
Anonym bruker Skrevet 19. august 2018 #30 Skrevet 19. august 2018 47 minutter siden, Anonym bruker skrev: Han er 7 år og for liten til å leke alene..... når skal han bli stor nok til det da??? Anonymkode: 4f248...0af Har da ikke sagt at han er for liten til å leke alene!! Jeg sa at jeg får han ikke til å leke alene lenger. Han var flink til det før men nå er han inne i en "alt er kjedelig" periode der han nesten ikke bruker lekene lenger. Å aktiviserer jeg han ikke da så gjør han alt galt i huset. Anonymkode: 04731...794
Anonym bruker Skrevet 19. august 2018 #31 Skrevet 19. august 2018 Noen som dagens prestasjonsforeldre gjør feil, er å gi barna for mye oppmerksomhet. Barn trenger ikke å gjøre noe sammen med foreldrene, de må nesten lære seg å leke selv. Klart mor eller far skal være i nærheten og hjelpe/trøste/veilede. Anonymkode: 1790b...615
Anonym bruker Skrevet 20. august 2018 #32 Skrevet 20. august 2018 23 timer siden, Anonym bruker skrev: Noen som dagens prestasjonsforeldre gjør feil, er å gi barna for mye oppmerksomhet. Barn trenger ikke å gjøre noe sammen med foreldrene, de må nesten lære seg å leke selv. Klart mor eller far skal være i nærheten og hjelpe/trøste/veilede. Anonymkode: 1790b...615 Henger meg på denne, tror mye ligger her... 😛 HI Anonymkode: 62294...a3a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå