Gå til innhold

Førjulstur med barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker på å ta med 10åringen min på en mor og dattertur uken før jul, til en Europeisk by tenkte jeg. Har lyst på litt mer enn julemarked, gjerne litt spennende å se på, litt kultur osv..

Noen som har tips? London har vi vært i flere ganger, men det er jo alltid en slager.

Anonymkode: 9fe86...1b6

Skrevet

Uken før jul? Da skal vel 10-åringen være på skolen. Dette er noe du kan gjøre på helg, ikke ukedager. 

Vi var i Hamburg i fjor, hyggelig førjulsstemning. 

Anonymkode: ea7ea...0e9

Skrevet

Jeg er veldig glad i både Berlin og København. Ungene elsker det også. Eldste min er 9, så det er ca samme alder som din jente.

Anonymkode: 9880c...938

Skrevet

København.

Anonymkode: 7ce84...1ac

Skrevet

København. Vi har vært flere steder, min datter og jeg. København snakker hun varmest om. Tivoli i desember er magisk, jeg også synes det er utrolig hyggelig. 

Anonymkode: 2485e...9fd

Skrevet

København er absolutt verdt et besøk! 

Anonymkode: 5a87c...0eb

Skrevet

roma :)

Anonymkode: ea60b...a94

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

roma :)

Er Roma fint i desember? Til deg som sier de skal være på skolen. Ja, jeg hadde tenkt å dra en helg pluss mandag og tirsdag, Uken før jul er det lite faglig som skjer. Mest rydding og julekos.

Skrevet

Jeg ville gått for København rundt juletider. Tivoliet og julemarked er bare så koselig! 😊

Anonymkode: 83fb3...b1d

Skrevet

København er veldig koselig. Vil også slå et slag for Strasbourg. 

Anonymkode: 4a255...c0e

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er Roma fint i desember? Til deg som sier de skal være på skolen. Ja, jeg hadde tenkt å dra en helg pluss mandag og tirsdag, Uken før jul er det lite faglig som skjer. Mest rydding og julekos.

Selv om de ikke har så mye vanlige fag lærer de mye viktig disse dagene. De har ofte fremføringer der de øver på å stå foran en forsamling, de lærer om juletradisjoner, samarbeid, det inprentes gode bedriver som å rydde og vaske etter seg mm. Ofte er disse dagene egentlig vell så viktige som de vanlige skoledagene.

Anonymkode: 38a80...136

Skrevet
57 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selv om de ikke har så mye vanlige fag lærer de mye viktig disse dagene. De har ofte fremføringer der de øver på å stå foran en forsamling, de lærer om juletradisjoner, samarbeid, det inprentes gode bedriver som å rydde og vaske etter seg mm. Ofte er disse dagene egentlig vell så viktige som de vanlige skoledagene.

Nei det er virkelig ikke like viktige dager som de vanlige skoledagene. Framføringer blir de drillet i uansett, juletradisjoner er det vel strengt tatt hjemmet som har ansvaret for,  og vasking og rydding?????? Øøøøøø…….

Dra på tur med GOD samvittighet HI 🙂 Vil for øvrig slenge meg på København som reisemål ❤️

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

På "vår" skole er det adventssamling hver fredag i desember, vi får vite når de er. Da har de fremføringer og leser og synger. Samarbeid læres vel like godt resten av året og juletradisjoner har de hele resten av måneden og hjemmet til å bidra med. Jeg skjønner at alternative dager har en verdi altså. Men barnet mitt er svært sosialt og for meg er det viktig at vi gjør noe i lag-bare vi to av og til.

HI

Skrevet
On 8/20/2018 at 12:58 AM, Anonym bruker said:

Veldig koselig :) var der i desember i fjor :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...