Anonym bruker Skrevet 15. august 2018 #1 Skrevet 15. august 2018 Altså på skolen og sånn, ikke bare til karneval eller bursdag Anonymkode: 85c08...350
Anonym___ Skrevet 15. august 2018 #2 Skrevet 15. august 2018 Hei! Det et helt forskjellig! Jeg synes at hvis du har et barn som vil begynne med sminke, så skal de få lov til å gjøre det! Sminke er en kunst! 😀
Anonym bruker Skrevet 15. august 2018 #3 Skrevet 15. august 2018 Min begynte såvidt med mascara av og til på skolen fra 7. klasse. I 8. ble det av og til litt farget lypsyl også. Nå skal hun opp i 9. og bruker mascara ganske ofte, pluss litt concealer om hun får litt kviser. Anonymkode: 02833...76b
Anonym bruker Skrevet 15. august 2018 #4 Skrevet 15. august 2018 Tenker sminke overhodet ikke er ok før Tidligst ungdomsskolen. Men da svært beskjedent. Egentlig tenker jeg 14-15 år Anonymkode: a4221...2bb
Anonym bruker Skrevet 15. august 2018 #5 Skrevet 15. august 2018 Dere som sier at barna burde vente med sminke til de er 15 år... Når begynte dere selv med sminke ? Anonymkode: c9116...f4b
Anonym bruker Skrevet 16. august 2018 #6 Skrevet 16. august 2018 Jeg begynte med sminke da jeg var 18 år, og fremdeles bruker jeg bare til fest! Eldste er 11, og begynte å ta på seg litt mascara etter at vi reiste om morgenen i fjor 😳 Anonymkode: 302d7...566
Anonym bruker Skrevet 16. august 2018 #7 Skrevet 16. august 2018 Her er avtalen at de kan begynne på ungdomsskolen, alle foreldrene i klassen er enige om det, veldig greit Anonymkode: b29f5...f6b
Anonym bruker Skrevet 16. august 2018 #8 Skrevet 16. august 2018 Det har ikke vært noe tema her i huset ennå, men det virker som et par av jentene i klassen begynte allerede for et år siden og det syntes jeg var veldig tidlig (5.klasse). Synes sånn midt i ungdomsskoletiden omtrent er passe og da helst litt forsiktig diskret sminking når de er så unge. Synes det ser forferdelig ut når nydelige unge jenter går med ansiktet dekket av "oransje" og altfor kraftig sminket øyne. Også denne øyebrynsminkingen så brynene ser ut som svære, svarte streker med markeringstusjen. Håper den trenden går over snart! Det er nok vanskelig å nekte de eller bestemme noe når de først har begynt å oppdage sminke så man må vel nesten bare la dem prøve seg litt frem. Anonymkode: c4729...1e2
Anonym bruker Skrevet 16. august 2018 #9 Skrevet 16. august 2018 Jeg hadde en plan om at det ikke var greit før ungdomsskolen, og da veldig lite! Men, så blir de større, «alle andre» effekten blir større enn man skulle tro, så man firer litt og litt. Her fikk hun lov med mascara og litt hudsminke i 7.klasse, mye fordi hun sliter ekstremt med å bare være seg selv, og syns det er tryggest å gjøre som de andre. Nå skal hun opp i 9.ende klasse og går ikke ut av huset uten å fikse bryna. Til gjengjeld så kan ungdommen nå til dags sminke seg, i motsetning til hva jeg selv kunne da jeg var på samme alder 😂 jeg syns jo det er for mye, men det er pent. Anonymkode: 3c22e...889
Anonym bruker Skrevet 16. august 2018 #10 Skrevet 16. august 2018 Snakk med resten av foreldrene og bli enige om felles retningslinjer, da nytter det ikke å komme med at Lise og Anne får lov osv. Det ser helt på bærtur ut når barn er sminka til ball på skolen, akkurat som med hverdagsklær kan de godt lære at det finnes festsminke og hverdagssminke. Mange er flinkere nå enn før ja, men er de like gode med å rense huden og ta vare på den? Mye sminke hver dag krever god hudpleierutine, og det er ikke mange barn som har råd til eller skjønner viktigheten av gode produkter. Litt på sidelinjen kanskje, men spørsmålet om sminke handler om mer enn at "den og den får lov så da vil jeg også smøre meg inn". Barn handler mye billig drit som ofte er fulle i talk og ting som tetter porer og kan gi allergiske reaksjoner, så HVIS de nå skal få bruke sminke så hjelp dem med å kjøpe ordentlige produkter som ikke ødelegger huden. Lær dem at de må vaske sminkekostene og rense dem. Anonymkode: acba6...90f
Anonym bruker Skrevet 16. august 2018 #11 Skrevet 16. august 2018 Her var det ungdomsskolen. Det er en skoleregel som sier det samme, så det var egentlig ikke så mye tema før det. Og der er ikke noe «diskret sminke» her i huset. Det er all in - med YouTube-videoer og en produktsamling uten like. Jeg tenker dette er en fase. Hun koser seg og ordner med sminken sin. Mitt eneste krav har vært at hun skal gå noen dager uten sminke innimellom, så hun ikke blir en av dem som tror hun ikke kan gå utenfor døra uten en time med kost og sparkel først. Anonymkode: 6fce6...de4
Anonym bruker Skrevet 16. august 2018 #12 Skrevet 16. august 2018 Min datter går i 6. Enkelte jenter startet i fjor. De ser ikke ut! Ikke at det er stygt gjort, men det blir noe kunstig med utseendet. De er barn, med barneansikter og lek i skolegården. Jeg synes ikke de er fine, når de går sminket på fest. Selvom det er gjort rett. Her er det tidligst på ungdomsskolen datteren får begynne. Selv begynte jeg først på videregående. Etter jeg ble voksen har jeg stort sett bare brukt sminke på fest og da i moderate mengder. Anonymkode: ab2c6...53d
Anonym bruker Skrevet 16. august 2018 #13 Skrevet 16. august 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Her er avtalen at de kan begynne på ungdomsskolen, alle foreldrene i klassen er enige om det, veldig greit Anonymkode: b29f5...f6b Himmel og hav for et naziregime! Noen har barn som ikke bryr seg om sminke, andre synes det er kjempestas. Hva er det som er så galt med litt maskara f.eks? Snakk om å dra alle over en kam.....:-O Anonymkode: 0d510...69a
Anonym bruker Skrevet 16. august 2018 #14 Skrevet 16. august 2018 Måtte tørke mascara-tårer under 9.års-bursdag for litt siden. Det hadde jeg ikke akkurat ventet meg. Så skal begynne å ha med renseservietter heretter. For vanlig serviett og vann gikk ikke like bra 😅 Anonymkode: 904c0...b8c
Anonym bruker Skrevet 16. august 2018 #15 Skrevet 16. august 2018 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Himmel og hav for et naziregime! Noen har barn som ikke bryr seg om sminke, andre synes det er kjempestas. Hva er det som er så galt med litt maskara f.eks? Snakk om å dra alle over en kam.....:-O Anonymkode: 0d510...69a NAZIREGIME faktisk 😂😂 Synes det høres helt glimrende ut. Hvis det er så jævla viktig å bruke sminke når de er i barneskolealder så får de bruke det hjemme. Anonymkode: 677fe...af8
Førstemann Skrevet 16. august 2018 #16 Skrevet 16. august 2018 Eldste begynner på ungdomsskolen nå og er overhode ikke interessert. Vet det er noen få på trinnet hennes som har begynt litt. Yngste er 9 og skulle gjerne fullsminket seg hver dag, tror jeg, men hun får ikke lov å gå ut av huset med sminke på enda.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2018 #17 Skrevet 16. august 2018 En mor her driver å sminker sin 9 åring til tider, legger ut bilder på fb... ser helt sykt ut synes jeg... med en 9 åring med rouge, mascara, lipgloss osv. Tror ikke moren selv tenker at andre ser det... Anonymkode: e7582...c91
Anonym bruker Skrevet 16. august 2018 #18 Skrevet 16. august 2018 Har alltid sakt hun får vente til ungdomsskola, men hun har diskré begynt litt før med maskara.. i tillegg plages hun veldig med kviser, så div kremer og noe kamuflasjegreier bruker hun også.. Anonymkode: 15fca...1af
Anonym bruker Skrevet 16. august 2018 #20 Skrevet 16. august 2018 16-åringen bruker ikke, bestevenninna bruker litt og jeg ser flere i klassen som bruker kilovis. Tilfeldigvis døtrene til de kvinnene som ikke forstår seg på å begrense seg. Anonymkode: e0d10...787
Tøystykke Skrevet 16. august 2018 #21 Skrevet 16. august 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: 16-åringen bruker ikke, bestevenninna bruker litt og jeg ser flere i klassen som bruker kilovis. Tilfeldigvis døtrene til de kvinnene som ikke forstår seg på å begrense seg. Anonymkode: e0d10...787 Ja, de lærer ofte av mamma. Oppfordrer alle til å være gode forbilder og lære jentene deres at DE ER GODE NOK AKKURAT SLIK DE ER!
Anonym bruker Skrevet 16. august 2018 #22 Skrevet 16. august 2018 10 minutter siden, Tøystykke skrev: Ja, de lærer ofte av mamma. Oppfordrer alle til å være gode forbilder og lære jentene deres at DE ER GODE NOK AKKURAT SLIK DE ER! Og gjerne lær døtrene at kvisene viser like godt under krigsmaling, blir mer betente og varer lenger. Anonymkode: e0d10...787
Tøystykke Skrevet 16. august 2018 #23 Skrevet 16. august 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Og gjerne lær døtrene at kvisene viser like godt under krigsmaling, blir mer betente og varer lenger. Anonymkode: e0d10...787 Ville heller kjøpt noen gode midler mot kviser, og kanskje tatt en hudlegetime, enn å oppfordre til å bruke sminke ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå