Gå til innhold

Så mange som maser om barn...

Anbefalte innlegg

Vi prøver på vårt første, på pp 12 nå. Det er slitsomt nok bare det. Og når folk maser om når vi skal ha barn, vil jeg ikke fortelle alle om dette. 

Var veldig greit når vi IKKE prøvde, da sa jeg bare som sant var. "Vi skal ikke ha barn ennå!"  Men nå når vi faktisk prøver, og sliter så føler jeg at jeg lyver hele tiden. Hva sier dere til slike kommentarer? Vil ikke fortelle sannheten og ikke være uhøflig da mange er folk vi kjenner godt.

I tillegg til at jeg blir trist, for alle i omgangskretsen venter barn. Bare ikke jeg 😞💔  

Anonymkode: 7beca...0d6

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144352341-s%C3%A5-mange-som-maser-om-barn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi brukte over tre år på å bli gravide og ble til slutt gravide med IVF. Jeg løy som bare det, for jeg gadd ikke spørsmålene og syntes ikke at andre hadde noe med det.

Sa bare at vi vil ikke ha barn i det hele tatt og var fornøyde slik vi hadde det. Da ble det stilt. Da vi begynte prosessen med prøverør sa vi det til nærmeste familie, men da visste de jo bedre enn å drive å spørre.

På 14.8.2018 den 22.51, Anonym bruker skrev:

Vi prøver på vårt første, på pp 12 nå. Det er slitsomt nok bare det. Og når folk maser om når vi skal ha barn, vil jeg ikke fortelle alle om dette. 

Var veldig greit når vi IKKE prøvde, da sa jeg bare som sant var. "Vi skal ikke ha barn ennå!"  Men nå når vi faktisk prøver, og sliter så føler jeg at jeg lyver hele tiden. Hva sier dere til slike kommentarer? Vil ikke fortelle sannheten og ikke være uhøflig da mange er folk vi kjenner godt.

I tillegg til at jeg blir trist, for alle i omgangskretsen venter barn. Bare ikke jeg 😞💔  

Anonymkode: 7beca...0d6

Nå har vi prøvd aktivt 3 1/2 år, og av og på ett år, tilsammen ca 5 år...

i starten sa jeg det samme som deg, men etter 2 år så skjønner de fleste at det er litt problemer...da sier jeg bare det skjer når skjebnen vil..jeg forklarer aldri sykdom eller problem det er for personlig. Men det er utrolig vondt og det føles enormt vanskelig når folk som ikke har prøvd lenge i pp 1-3 eller de som har funnet partnere etter oss får baby...

Jeg lyver når folk spør,kun fordi de ikke har noe med det. Har to barn fra før og prøver på nr 3. Når noen spør om vi er ferdig svarer jeg alltid «ja»....det er kun mellom meg og min mann hvilke planer vi har/ikke har for vår familie!!

Anonymkode: c525b...c7b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...