Gå til innhold

Jeg søkte om 1 dags permisjon for å følge min datter til første skoledag, men må bytte fridag! Er det innafor?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Man kan jo synse og mene til man blir blå, men det er faktisk sånn at man ikke er lovpålagt å gi fri. Du har fått mulighet til å nytte arbeidsdag og det er jo helt ok. Ring sfo og spør om å bytte dag på sfo hvor dere tar fri på mandagen og så er barnet på sfo på torsdagen i stedet. Et barn fra eller til er faktisk ikke noen krise på sfo. 

Anonymkode: a3c37...1a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må du ta kontakt med tillitsvalgte om.

Hvorfor kan ikke den andre ansatte ta din vakt som ekstravakt? Event at du får betalt for den andre vakten og velferdspermisjon for din vakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere har rett på fri første skoledag kan hun ikke be deg om å bytte. Sjekk permisjonsreglementet til kommunen din og snakk med fagforeningen. 

Det er faktisk ikke ditt ansvar at hun må hente inn vikar den dagen når du har rett på fri med lønn. 

Anonymkode: d6db1...295

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som bare tar en time eller to fri - må barna på Sfo da? Høres i tilfelle skikkelig stusselig ut. Første skoledag skal være en festdag. 

Anonymkode: afa19...04e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, Anker1969 skrev:

Hvorfor kan du ikke gå av jobb? Var det umulig å få en erstatning i?

Ja det ble byttet fordi hun ikke fikk tak i vikar! Men det går greit å jobbe en annen dag, ble bare litt ekstra styr når jeg må høre om å få kjøpe ekstra dag på SFO.

Hi

Anonymkode: 5cbed...300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg jobber også i kommunen, og vi får to timer fri til å følge første skoledag. De som bor så langt unna at det ikke holder med to timer må avspasere eller ta feriedag. Og det skulle bare mangle. En hel dag fri med lønn ville vært hårreisende alle du meg.

Anonymkode: ab282...afb

Er også kommunalt ansatt og de siste 5 årene har jeg hatt ikke mindre enn 23 dager til tilvenning bhg/sfo og skolestart med full lønn for mine 3 barn. :) Helt fantastisk spør du meg :) 

Anonymkode: 5b409...623

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja det ble byttet fordi hun ikke fikk tak i vikar! Men det går greit å jobbe en annen dag, ble bare litt ekstra styr når jeg må høre om å få kjøpe ekstra dag på SFO.

Hi

Anonymkode: 5cbed...300

Hva med og høre på sfo om du kan bytte dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...