Anonym bruker Skrevet 13. august 2018 #1 Skrevet 13. august 2018 Ønsker å høre positive/negative erfaringer fra andre. Anonymkode: 8682d...de8
Anonym bruker Skrevet 13. august 2018 #2 Skrevet 13. august 2018 Jeg bruker Sarotex i lav dose hver kveld for å få sove, som del av medisinering av revmatiske/autoimmune sykdommer. Dosen er for lav til å gi antidepressiv effekt. Det trenger jeg forsåvidt ikke heller. Både revmatolog og fastlege har sagt til meg at det er «gammeldags», eller førstegenerasjons antidepressiva, men som benyttes til andre ting grunnet nyttige bivirkninger. Fikk inntrykk av at det fantes nyere og bedre antidepressiva om man har behov for det. Så jeg lurer på hvorfor noen tenker at du skal bruke den fremfor andre preparater. Men jeg har kun min egen erfaring å vise til, så fagfolkene har sikkert gode grunner til sine vurderinger... Anonymkode: d8033...2fc
Anonym bruker Skrevet 13. august 2018 #3 Skrevet 13. august 2018 Jeg har også prøvd de mot muskelsmerter, fordi det kan hjelpe å heve seratoninnivået, men får da så lave doser at de ikke påvirker psyken. Jeg forsto det også sånn at dette ikke var førstevalget for psykiske plager, siden det er "gamle" medisiner som nå brukes mot andre ting, men det kan godt hende jeg tar feil Jeg fikk masse bivirkninger, selv på de lave dosene jeg fikk, så jeg måtte slutte med dem. Prøvde i 5-6 mnd, men bivirkningene gjorde meg sykere enn jeg i utgangspunktet var, så liten vits i å fortsette. Anonymkode: 6b21f...76d
Anonym bruker Skrevet 13. august 2018 #4 Skrevet 13. august 2018 Jeg prøvde sarotex mot migrene, men den ga meg så mye bivirkninger at jeg måtte slutte med den. Legen min sa og at det var em type medisin som tidligere ble brukt som antidepressiva, men at det sjelden ble ble brukt som det nå, siden de hadde funnet ut at den fungerte mye bedre mot smerter enn mot depresjon. Anonymkode: b7b9b...e38
Anonym bruker Skrevet 13. august 2018 #5 Skrevet 13. august 2018 Jeg bruker Sarotex som antidepressiva. I utgangspunktet er det nok ikke førstevalg, men for meg er det den eneste formen for antidepressiva jeg har hatt effekt av. Jeg er også plaget med kroniske smerter, så det er vinn-vinn at det har effekt mot begge deler. Bivirkningene sies å være doseavhengig. Jeg bruker maksdose, og har selv opplevd få bivirkninger. Jeg sliter noe med svimmelhet. I starten og opptrappingsfasene har jeg også vært mye plaget med trøtthet og noe munntørrhet, men merker ikke noe til det nå. Anonymkode: 92236...c46
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå