Gå til innhold

Noen som har gått Galdhøpiggen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har planer om det om en to ukers tid. Jeg er ikke super trent, men ikke helt ræva heller. Plan om å gå fra Spiterstulen. Er det helt grusomt langt? Er det veeeldig bratt, klatring? Hvor lang tid bruker mann, sånn ca? Gikk Gaustatoppen i sommer, var jo tungt det og.

Takk for svar.

Anonymkode: c61b7...f97

Fortsetter under...

Skrevet

Husker ikke helt hvor lang tid vi brukte den sommern i 2003. 

Men vi var en med kols, en med flere kroniske plager, en fjortis og en sur 10 åring . 😂 Gikk supert 😁 Fin tur ! Passe sliten 😊

Anonymkode: 01d6b...6ac

Gjest marcus-
Skrevet

Galdhøpiggen fra Spiterstulen er en langt tyngre tur enn Gaustatoppen. Det er dobbelt så mange høydemetre å tilbakelegge..

Skrevet

Ja, vet at det er en mye lenger tur en Gaustatoppen, men er ikke gelt på bærtur når det gjelder fjellturer, har gått litt i sunnmørsalpene og. Bare tenkte på om det var helt borti natta å gjøre det😊

Så på familieekdpedisjonen når det gikk, men husker ikke helt.

Takk for svar.

Hi

Skrevet

Hvis du synes det var tungt å gå Gaustatoppen, ville jeg gått fra Juvass i stedet. 

Annonse

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Husker ikke helt hvor lang tid vi brukte den sommern i 2003. 

Men vi var en med kols, en med flere kroniske plager, en fjortis og en sur 10 åring . 😂 Gikk supert 😁 Fin tur ! Passe sliten 😊

Anonymkode: 01d6b...6ac

Høres rart ut. Det er ikke en svært tung tur, men den er ikke egnet for noen med slike helseproblemer. Vi gikk den i fjor, og da snakket vi blant annet med en mann i sekstiårene som hadde måttet snu.  

Anonymkode: 516e1...ab6

Skrevet
1 time siden, steinbukk30 skrev:

Hvis du synes det var tungt å gå Gaustatoppen, ville jeg gått fra Juvass i stedet. 

Signerer! 

Juvasshytta er et bedre utgangspunkt enn Spiterstulen hvis man er usikker på egen form. 

Anonymkode: d2a76...5da

Skrevet (endret)
16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har planer om det om en to ukers tid. Jeg er ikke super trent, men ikke helt ræva heller. Plan om å gå fra Spiterstulen. Er det helt grusomt langt? Er det veeeldig bratt, klatring? Hvor lang tid bruker mann, sånn ca? Gikk Gaustatoppen i sommer, var jo tungt det og.

Takk for svar.

Vi gikk der 2 juli for noen år sia, vi hadde da øvd oss og gått alle toppturene i Vestfold og sånne "små fjell" som Gaustadtoppen. Ikke at Gaustatoppen er småfjell sånn sett altså, men i forhold ja!

Men! Jeg var heller ikke topptrent, noen ekstra kg på kroppen, røyka den gangen å. Vi brukte 9.5 t tur/retur. Var jævlig tungt. Og til tider jævlig bratt. Krabba  i snø ett stykke å. Søk det opp på TOT.NO. Eller bare google " Galdhøpiggen gåtur spitetstulen" eller no, så får du masse info :)

Faktisk, hadde nesten ikke begynt å gå opp før jeg holdt på å snu 😂 men jeg holdt ut! Vi måtte ikke klatre. Vi gikk fra spitetstulen. Vi gikk igjennom regn, snø og sol. Men det var verdt det. Var en fin tur og for en mestringsfølelse! 

Skal sies at gubben måtte ta sekken min en stund😂 ta med nok av drikke og noe å spise på. Klarte jeg det, så klarer alle det :)

Lykke til og god tur!

Anbefaler å snøhetta og Besseggen :) de er langt i fra så tunge ;)

Endret av Rebeccaførstegangsgravid
Skrevet

Jeg gikk opp på Galdhøpiggen som barn (6) fra Spiterstulen, så det er ikke noe problem.

Skrevet
1 time siden, Rebeccaførstegangsgravid skrev:

Vi gikk der 2 juli for noen år sia, vi hadde da øvd oss og gått alle toppturene i Vestfold og sånne "små fjell" som Gaustadtoppen. Ikke at Gaustatoppen er småfjell sånn sett altså, men i forhold ja!

Men! Jeg var heller ikke topptrent, noen ekstra kg på kroppen, røyka den gangen å. Vi brukte 9.5 t tur/retur. Var jævlig tungt. Og til tider jævlig bratt. Krabba  i snø ett stykke å. Søk det opp på TOT.NO. Eller bare google " Galdhøpiggen gåtur spitetstulen" eller no, så får du masse info :)

Faktisk, hadde nesten ikke begynt å gå opp før jeg holdt på å snu 😂 men jeg holdt ut! Vi måtte ikke klatre. Vi gikk fra spitetstulen. Vi gikk igjennom regn, snø og sol. Men det var verdt det. Var en fin tur og for en mestringsfølelse! 

Skal sies at gubben måtte ta sekken min en stund😂 ta med nok av drikke og noe å spise på. Klarte jeg det, så klarer alle det :)

Lykke til og god tur!

Anbefaler å snøhetta og Besseggen :) de er langt i fra så tunge ;)

Toppturer i Vestfold? 

Anonymkode: 24c46...0a1

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Toppturer i Vestfold? 

Anonymkode: 24c46...0a1

Ja altså " toppturer". vi tok og gikk de høyeste toppene kommunene i Vestfold blir det vel. Er jo så klart ikke de høyeste "fjella" men veldig fine. Bare søk på ", toppturer i Vestfold" så kommer det mange fine :) syns jaggu de var slitsomme nok jeg da😝

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...