Gå til innhold

Strikkehjelp Tiril-genser

Anbefalte innlegg

Hei jenter :) håper noen kan hjelpe meg.

jeg strikket Tiril genseren og må bare ha litt hjelp før jeg starter på hullmønsteret. Det står i oppskriften; 

strikk diagram, tell ut fra midt foran hvor omgangen begynner.

Hva betyr det a? Når jeg begynner på mønsteret har jeg 120 masker så vet ikke helt fra hvor jeg skal begynne å telle 🙈 fra der jeg satte på armen??

Anonymkode: 09484...250

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144352211-strikkehjelp-tiril-genser/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje feil forum.. men du må telle deg fram og finne den masken som skalre midt foran. Så setter du markører på hver side. Deretter ser du på mønsteret og der det står "midt foran" og teller deretter en og en maske bakover til du har telt til starten av omgangen din(ikke til starten på mønsteret) 

Den masken du ender på, på mønsteret blir da "starten av omgangen".

Ga det litt mening?

Jeg tror jeg forstår. Altså hvis «min» omgang starter ved armen, og jeg har nå funnet masken som skal midt på foran så teller jeg meg bakover mens jeg «går baklengs» i oppskriften??? Så mønsteret starter på den masken jeg ender opp på i mønsteret ved «min start» og det er ikke nødvendigvis den samme som den det står midt foran på? 

Er jeg helt ute?? Føler meg helt dum her 🤓

Det stemmer ja. Så når du da begynner å strikke fra der du har telt deg fram til at du skal starte, skal masken midt foran stemme overens med midt foran på mønsteret. Feks     Hvis den masken skal være rett så stemmer det ikke dersom du skal strikk to vridd rett sammen hvis du skjønner.

Anonymkode: e3c54...140

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det stemmer ja. Så når du da begynner å strikke fra der du har telt deg fram til at du skal starte, skal masken midt foran stemme overens med midt foran på mønsteret. Feks     Hvis den masken skal være rett så stemmer det ikke dersom du skal strikk to vridd rett sammen hvis du skjønner.

Anonymkode: e3c54...140

Tusen takk! Gleder meg til å strikke ikveld etter ungene er lagt - den blir sikkert ferdig ikveld den da- kjappstrikket garn og oppskrift 😍

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...