Gå til innhold

Erfarne Sverigehandlere, se hit!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal til Abisko - Sverige i morgen, og vi er ikke så vandt til å reise over grensa for å handle. Men når vi først skal dit så passer det jo fint med en handletur av varer som er billigere der kontra her. 

Vi har en baby på snart 8 mnd, et barn på 9 år, og så er det meg og mannen da :) 

Hva vet du med sikkerhet er billigere i Sverige, kontra Norge?

Takk for svar!

Anonymkode: 68bde...bda

Skrevet

Brus, godteri og endel kjøtt. Se på kiloprisen på kjøttet, vet det er mange feller å gå i der. Slik som endel kjøttdeig kan se billigere ut, men utifra at det ikke er tilsatt vann i de fleste norske kjøttdeiger nå kan svensk kjøttdeig ende opp med å være dyrere. 

Men mye mat er billigere der, men om det du bruker er billigere må du nesten se. 

Anonymkode: 32ef1...888

Skrevet

Glutenfritt, melkefritt, laktosefritt, barnematsglass. 

Skrevet

Kakepynt, jeg kjøper alltid div kakepynt og også perlesukker som forblir hvitt etter baking (kjempestas på boller, kanelboller o.l.)

Når det kommer til kjøtt må du lese på dem, f.eks kan kyllingfilet se veldig billig ut, men være tilsatt mye mer salt og vann enn vi nordmenn liker.

Pålegg er ofte billig, type kjøttpålegg o.l.

Ost og krydder kan være billig, men sjekk prisene for sikkerhets skyld

Anonymkode: 5e75a...e72

Skrevet

Melk,  rømme, crème fraiche,  babygrøt og babymatglass, mel,  sukker, melis, kokesjokolade, bokser med brus blant annet. 

Meierismør er ikke billigere, ei heller mme og bleier. Det spørs sikkert selvfølgelig hvor man handler og. En del kjøtt er som flere skriver tilsatt vann og salt. Og utenlandske kjøttvarer er ofte billigere enn svenske. Og inneholder mer antibiotika, hvis dette er du tenker over.

Anonymkode: 7858b...4c6

Skrevet

Capri sonne, polarbrød, knekkebrød, energidrikker, ost, potetmos, brusbokser, kylling, hamburgere, godis.

Anonymkode: bf094...836

Skrevet

Husk å sjekke hva du kan og ikke kan ta med inn i Norge. Mye matvarer er ikke lov å ta med. 

Anonymkode: 5ae7c...823

Skrevet

Vi kjøper caprisonne,  brus og godteri. Har handlet litt klær, men der er ikke de store summene å spare.

Anonymkode: f2f86...a9c

Skrevet
35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Husk å sjekke hva du kan og ikke kan ta med inn i Norge. Mye matvarer er ikke lov å ta med. 

Anonymkode: 5ae7c...823

Poteter er vel den eneste matvaren det ikke er lov til å ta med seg?

Anonymkode: 2f8c8...703

Skrevet

Mat er ikke dyrt i Norge, så det reiser jeg ikke til EU-land for å kjøpe, gitt. Kjøtt proppfullt av antibiotika. Ellers takk. 

Kan kjøpe vin og godteri, men heller ikke vin er så dyrt at jeg ikke like gjerne kjøper det her hjemme, og godteri fullt av E-stoffer trenger vi vel heller ikke mengder av. 

Skal vi se, hva står vi igjen med da? Tobakk? Det trenger jeg heller ikke. 

Handler her hjemme i Norge, jeg, og sparer pengene det koster å kjøre også. 😉

Anonymkode: 6b9e7...748

Skrevet

Kalvestek, biffsnadder, vaskemidler, spelt mel, svarte sesam frø til å pynte rundstykker med, Maltezer sjokolade, barnemat, youghurt, små juice bokser til skolenista, pålegg, Tulip bacon, ost.

Anonymkode: 6b69e...63a

Skrevet

Brus, godteri, kjøtt, ost, juice, vaskemidler, kakepynt, kremer og oljer til stell, krydder, marinader, barnemat, pålegg og knekkebrød 

Anonymkode: de0e1...75f

Skrevet

Barnegrøt, hvetemel, sukker, pasta, dopapir, vaskepulver, hussåpe, asan, brus, godis, te og pulverkaffe er vel noe av det set er mest p spare på. 

Skrevet

vi er glad i en del varer du ikke får i Norge. Pleier å kjøpe med en del typisk svensk; falukorv, juice med markjordbær (smultron), jordbærkrem (til dessert), en del typer pålegg, ost etc

kjøttboller, kyllingfilet, te, godteri, brus og mye kjøtt er blant det som er billigere. Og alkohol selvsagt.

Anonymkode: a1ca2...a63

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...