Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg prøver å bli gravid. 

Hadde første dagen av mensen 20juli. 

Og positiv eggløsningstest 3 august og hadde såklart masse sex dagene før og etter for å maksimere sjangsene😅 

jeg sluttet på p-piller bare noen dager før jeg fikk mensen etter å ha gått på ppillene i nesten 10 år! Jeg er ung, 25 år gammel. Fikk beskjed av legen at det er helt normalt å bruke 6-12 mnd på å bli gravid, eller i det heletatt få en eggløsning så fikk ganske sjokk når jeg fikk det 2 uker etter jeg sluttet😱

hadde stooore smerter i magen fredag/lørdag 10/11 august nå. Men skal jo ikke ha mensen før på fredag 17 august. Tenkte kanskje det var egget som festet seg? Men har ikke hatt noe blødning. Tok RFSU sin graviditetstest i dag tidlig men var klart negativ 😒 de reklamerer jo på at resultatet er 99% sikkert 6 dager før IKM. Men jeg har ikke hatt noe blødning, er det en sjangse for at egget kanskje ikke vil feste seg då? 

Hadde aldri trodd det skulle gå på første forsøk heller, men hørt det har skjedd med flere så går jo Ann å håpe på at jeg er en av de 😅 

tuuusen takk for svar på forhånd! 😊 

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144352182-kan-jeg-likevel-v%C3%A6re-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du fikk positiv EL test 3/8 hadde du nok sannsynligvis EL rundt den 4/8 og da er det fremdeles veldig tidlig å teste positivt for graviditet. Hvis symptomene dine har vart i flere uker er det ikke symptomer på graviditet, man begynner ikke å skille ut HCG hormonet før etter egget har festet seg og det er tidligst da symptomene starter. Den første måneden etter jeg sluttet på p piller hadde jeg mange graviditetssymptomer uten å være gravid, det kom nok bare av at hormonene i kroppen måtte stabilisere seg etter p pille slutt. Men du kan selvfølgelig være gravid, vent til du ihvertfall er 10 dager etter EL før du tester deg. Håpet er ikke ute før mensen kommer! 

Anonymkode: 928dc...751

For det første, de «stooooore» smertene i magen din var nok noe helt annet en at egget festet seg -for det kjenner man ikke. Men ja, du kan være gravid. Alle mine satt på første forsøk når jeg hadde sex på positiv el. 

Har fått positiv test 2-3 dager før mens. Men en neg test så tidlig betyr ikke noe. Slutt å test så tidlig, vent til den 17.

Anonymkode: 60cd9...d18

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...