Gå til innhold

Når skal jeg møte opp på høyskolen(BI)?

Anbefalte innlegg

https://www.bi.no/studere-ved-bi/studiestart/trondheim/?utm_medium=email&utm_campaign=Studiestart BI Trondheim 1r&utm_content=Studiestart BI Trondheim 1r+CID_8114492e3db13a005170348ab3216b4c&utm_source=campaignmonitor&utm_term=Programmet for den frste uken finner du her

Dette programmet. Men jeg er i Trondheim den 13, så er der da. Er det sånn at man MÅ møte opp den 13, eller starter skolen senere?

13.august: Bli kjent med hverandre og BI!

Vi inviterer til immatrikuleringsseremoni på Clarion Hotel & Congress Trondheim. Etter seremonien går vi over til campus som ligger noen meter fra hotellet. Der vil det være aktiviteter som gjør at du blir kjent med dine medstudenter, campus og området rundt campus.

Du vil også møte oss som jobber på campus Trondheim og studenter i studentforeningen BIS. Ta på sko som er gode å gå i, klær som du føler deg komfortabel i og kle deg etter være

Tirsdag 14. august

Bli kjent med fag og forelesere ved campus Trondheim!

Denne dagen vil du bli bedre kjent med fagene du skal ta og foreleserne ved campus Trondheim. Du vil få oppleve hvordan fagene kan anvendes i praksis.

Handelshøyskolen BI ønsker å være ledende innen undervisningsmetoder, og du vil denne dagen få en introduksjon til de ulike metodene.

Våre faglige stab ser frem til å møte deg!

Fadderrullan starter den 15.

Anonymkode: 4b08a...11c

Fortsetter under...

Annonse

På mitt studie var immatrikuleringen obligatorisk, noe vi fikk klar beskjed om. 

Jeg ville gått hvis du er helt ny student. Du får litt informasjon, får truffet andre nye studenter, og finner kanskje noe du har lyst til å engasjere deg i. Generelt er det lurt å være med på så mye som mulig i starten, og holde utkikk etter ting du kunne tenkt deg å fortsette med. 

Anonymkode: 63bfa...9d5

1 time siden, Anonym bruker skrev:

På mitt studie var immatrikuleringen obligatorisk, noe vi fikk klar beskjed om. 

Jeg ville gått hvis du er helt ny student. Du får litt informasjon, får truffet andre nye studenter, og finner kanskje noe du har lyst til å engasjere deg i. Generelt er det lurt å være med på så mye som mulig i starten, og holde utkikk etter ting du kunne tenkt deg å fortsette med. 

Helvette. Fordi jeg starter den 13, og må skaffe meg flybillett opp ditt til Trondheim.

Men er det ikke under fadderuka folk blir kjent da?

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Helvette. Fordi jeg starter den 13, og må skaffe meg flybillett opp ditt til Trondheim.

Men er det ikke under fadderuka folk blir kjent da?

Folk blir kjent hele tiden. Desto mer du er med på, desto mer kjente fjes, desto flere du kan gå bort til (og som kan komme bort til deg!) og si "du er også ny, ikke sant?" 

Du skal komme opp samme dag som du begynner og flytte inn, ordne deg til samtidig? Og du har ikke bestemt hvordan du skal bo? (Ikke at det er noe problem i seg selv, vet om flere som har kommet oppover uten noe sted å bo. Ble bra kollektiv av det!) Høres slitsomt ut, hadde foretrukket en dag eller to i forkant for komme i orden 😛 Studiestart er travelt! 

Husket litt feil forresten, selve fellesimmatrikuleringen var ikke obligatorisk, men vi hadde oppstart på studiet rett etterpå, og den var obligatorisk. Men det ville i tilfellet stått i studoeinformasjonen du har fått. 

Ærlig talt, er du sikker på at du i det hele tatt er klar til å bli student? Eller at du er gammel nok? Du har laget flere tråder om hva slags hybel du skal velge, fått flere svar, men spør likevel på nytt.  Du lurer på om det er flere enn deg som ikke kjenner noen og skal begynne å studere i en av Norges største studentbyer. Men du vil ikke møte opp tidsnok til å være med fra starten av, det er jammen meg det vanskelig også? Når flertallet gir svar som viser at du bør møte opp, så vil du helst ikke det heller. Hva vil du egentlig?

Ingen her kan gi deg et 100% sikkert svar som du kan stole på, så jeg råder deg til å ringe skolen og si at du ikke gidder å komme den 13. fordi det er for tungvindt og at du allerede har bestilt flybillett uten å sjekke når du egentlig burde være på plass.  Så får du høre hva de sier. Eh, telefonnummeret til skolen finner du sikkert på nettet, hvis ikke får du bare spørre her inne, så er det sikkert noen som finner det for deg. 

Eller er det kanskje på tide å bruke denne anledningen til å bli selvstendig og ta ansvar for det du skal gjøre. 

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Folk blir kjent hele tiden. Desto mer du er med på, desto mer kjente fjes, desto flere du kan gå bort til (og som kan komme bort til deg!) og si "du er også ny, ikke sant?" 

Du skal komme opp samme dag som du begynner og flytte inn, ordne deg til samtidig? Og du har ikke bestemt hvordan du skal bo? (Ikke at det er noe problem i seg selv, vet om flere som har kommet oppover uten noe sted å bo. Ble bra kollektiv av det!) Høres slitsomt ut, hadde foretrukket en dag eller to i forkant for komme i orden 😛 Studiestart er travelt! 

Husket litt feil forresten, selve fellesimmatrikuleringen var ikke obligatorisk, men vi hadde oppstart på studiet rett etterpå, og den var obligatorisk. Men det ville i tilfellet stått i studoeinformasjonen du har fått. 

Jo selvfølgelig, vet hvor jeg skal bo osv. Alt det er spikra.

20 minutter siden, Yellow Brick Road skrev:

Ærlig talt, er du sikker på at du i det hele tatt er klar til å bli student? Eller at du er gammel nok? Du har laget flere tråder om hva slags hybel du skal velge, fått flere svar, men spør likevel på nytt.  Du lurer på om det er flere enn deg som ikke kjenner noen og skal begynne å studere i en av Norges største studentbyer. Men du vil ikke møte opp tidsnok til å være med fra starten av, det er jammen meg det vanskelig også? Når flertallet gir svar som viser at du bør møte opp, så vil du helst ikke det heller. Hva vil du egentlig?

Ingen her kan gi deg et 100% sikkert svar som du kan stole på, så jeg råder deg til å ringe skolen og si at du ikke gidder å komme den 13. fordi det er for tungvindt og at du allerede har bestilt flybillett uten å sjekke når du egentlig burde være på plass.  Så får du høre hva de sier. Eh, telefonnummeret til skolen finner du sikkert på nettet, hvis ikke får du bare spørre her inne, så er det sikkert noen som finner det for deg. 

Eller er det kanskje på tide å bruke denne anledningen til å bli selvstendig og ta ansvar for det du skal gjøre. 

Jada, jeg vet det. 

Er du klar? Hvorfor skulle jeg ikke det? Jeg har ordna hvor jeg skal bo osv, og har ordna 3-roms.

Men samma det uansett, har ingenting med temaet jeg spurte med å gjløre.

Annonse

Når man skal møte opp påh øyskole/universitet/BI er vel noe av det første man finner ut av når man blir tatt inn? Du har jo fått informasjon. Om du trenger mer informasjon ringer man! OK, det er helg nå, vet ikke om det er noen som kan ta den telefonen nå. Men dette skulle jo du ha tenkt på lenge siden! 

Anonymkode: c87d9...67d

58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når man skal møte opp påh øyskole/universitet/BI er vel noe av det første man finner ut av når man blir tatt inn? Du har jo fått informasjon. Om du trenger mer informasjon ringer man! OK, det er helg nå, vet ikke om det er noen som kan ta den telefonen nå. Men dette skulle jo du ha tenkt på lenge siden! 

Da fikk jeg svar av BI:

Hei, det er ikke obligatorisk å møte på mandag. På tirsdag begynner vi kl 0900 på BI.

Tanker? Bør jeg allikvell komme? Jeg kan spare 1500kr på flybilleten om jeg ankommer tirsdag kontra mandag og.

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Da fikk jeg svar av BI:

Hei, det er ikke obligatorisk å møte på mandag. På tirsdag begynner vi kl 0900 på BI.

Tanker? Bør jeg allikvell komme? Jeg kan spare 1500kr på flybilleten om jeg ankommer tirsdag kontra mandag og.

Du er ett voksent menneske. Dette er en beslutning du burde kunne ta selv!

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hva hadde du gjort i min sits da?

Dette er en beslutning du må ta selv. Jeg har ingen anelse om din økonomiske situasjon (om de 1 500 kronene vil bety mye for deg), jeg har ingen anelse hvor du bor og om det er lett å bytte fly. Jeg vet ikke når og hvor ofte flyene derfra går. Jeg vet ikke hvor mye du har pakket nå, eller må pakke. 

Dette er faktisk en beslutning du må ta selv! 

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette er en beslutning du må ta selv. Jeg har ingen anelse om din økonomiske situasjon (om de 1 500 kronene vil bety mye for deg), jeg har ingen anelse hvor du bor og om det er lett å bytte fly. Jeg vet ikke når og hvor ofte flyene derfra går. Jeg vet ikke hvor mye du har pakket nå, eller må pakke. 

Dette er faktisk en beslutning du må ta selv! 

Ingenting å si, men jeg må jo stresse, og må pakke endel mer. 

Det jeg uroer meg mest for er det sosiale, er det ikke der de første gjengene møtes og innleder "forhold"? Eller skjer dette først under fadderuka?

58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva hadde du gjort i min sits da?

Jeg ville reist et par dager før jeg skulle møte, sett hvor jeg skulle osv, gjort meg litt kjent med stedet før skolen begynte. Så ville jeg møtt opp første dag, selv om det ikke er obligatorisk, fordi det er sånn de nye gjør, det er sånn man blir kjent.

Anonymkode: 782fd...f4d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...