Gå til innhold

Gaustadtoppen med barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dette en vanskelig tur? Regner med mange har gått den.

Må man ha fjellsko eller går det greit med vanlige joggesko?

Anonymkode: 65566...66d

Fortsetter under...

Gjest marcus-
Skrevet

Jeg har gått der en gang. Hvis dere skal helt til toppen er det et litt utfordrende parti fra tårnet og videre opp.

Til tårnet er det "lett" å gå, men hjelper å være i god form (det som er vanskelig for noen, er lett for andre). Stigningen er 700 høydemeter fra Stavsro, anbefaler å starte der.

Vil ikke si at man må ha fjellsko, men det anbefales å ha ankelstøtte når man går i høyfjellet generelt.

Skrevet

Det er veldig steinete og kan være slitsomt fordi man må hoppe/gå fra stein til stein. Møtte en familie med en gutt på 7-8 år, og han gikk og gråt. Ville nok ikke tatt med yngre barn enn det. 

Anonymkode: 8ae29...56b

Skrevet

Vi gikk der i sommer med 3 barn, en i bæremeis og to på 7 og 10 år. Det er jo tungt å gå, det er er jo for såvidt alle fjell opp til toppen. Det gikk veldig bra, mine er fjellvante. Så det var flere i joggesko, både barn og voksne, vi hadde fjellsko, angrer ikke da det er veldig steinete siste partiet, så greit med ankelstøtte. Litt klaging at de var slitne, men ta mange pauser. 

Anbefaler å starte tidlig, vi startet kl 0830, var en del andre og, men gikk ikke i kø. Når vi skulle gå ned kom alle andre oppover, litt slitsomt å gå ned da når man må ta hensyn til så mange. Anbefaler og start fra Stavsro.

Vi gikk kun opp til tårnet, jeg turte ikke helt til toppen, er noen krevende partier der. Vi gikk k fellesferien en ukedag, helger er det enda flere folk.

God tur

Anonymkode: e0b95...e10

Skrevet

Gikk opp i juli med to niåringer og en elleveåring. Brukte 2,5 time opp. Helt grei tur hvis man er normalt turvant. 

Anonymkode: 3c1ac...f67

Skrevet

Liten rusletur, ikke noe problem med unger. Greit med gode sko pga all steimgåinga.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...