Gå til innhold

Jeg digger familien Ingebrigtsen.

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 time siden, Yellow Brick Road skrev:

Heia folk som er annerledes og tør å stå fram som den de er, selv om de ikke akkurat er helt A4-formede. Henrik er fantastisk med sin spesielle personlighet, Filip er i ferd med å stå mer og mer fram og Jakob er jo bare helt rå og han står fram som en god mix av brødrene sine og er utrolig sjarmerende i tillegg til en fantastisk løper. Hurra for Gjert som tør å være en annerledes-far. 

Og når vi da også har Karsten Warholm som egentlig er alt og kanskje har en personlighet som vi nordmenn lettere faller for, så gleder jeg meg til masse god friidrett i framtiden. Ja, det er kanskje ubetydelig i det store og det hele, men det ubetydelige er nødvendig det også. Vi trenger ikke bare folk som redder andre i nød, vi trenger både de som sitter i sofaen og ser på og dem som sprer glede til både dem som sitter i sofaen og dem som er med på nærmere hold. Idrett er underholdning for noen og inspirasjon for andre. Det er også noe vi trenger. 

Absolutt helt enig👍

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mistenker at spesielt Jakob en eller annen gang kommer til å ønske at han hadde hatt en litt mer normal oppvekst hvor han hadde hatt mer tid til venner. Han sier jo det allerede nå at han aldri har hatt tid til å ha det og at han aldri har hatt et normalt liv. Samtidig kan han se tilbake på gullet i går å vite at selv om han har gått glipp av mye, har han oppnådd det han forsøkte å oppnå med all treningen.

Jeg er også spent på om skole også er prioritert nok til at de har noe å gå til når de en eller annen gang må leve av noe annet enn løpingen, men det gjelder veldig mange idrettsutøvere. Jeg er også sikker på at jeg hadde ikke ønsket at mine barn skulle ha en sånn oppvekst. 

Anonymkode: 7a326...084

Skrevet

Det er vel ingen som mener at barna har blitt tvunget til dette livet? Da hadde det jo vært en barnevernssak! Dette har de valgt selv. Hver sine lyster...

Anonymkode: 86d8d...34c

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Redder du menneskeliv selv eller?

Anonymkode: f66c7...e78

Tror du jeg ser på meg selv som en helt? Din kommentar er den dummeste kommentaren noen sinne :D

Anonymkode: d0ce0...340

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er vel ingen som mener at barna har blitt tvunget til dette livet? Da hadde det jo vært en barnevernssak! Dette har de valgt selv. Hver sine lyster...

De har nok valgt det selv, men det er ganske mange valg en på 7,10eller 12år ikke nødvendigvis bør ta selv. 

Anonymkode: 7a326...084

Skrevet

I så mange tilfeller sier vi "barn kan ikke ta store avgjørelser selv, det er derfor de må ha ansvarlige foreldre " men når barna lykkes i ting er det visst greit. 

Hvis min datter kom hjem og så at nå ville hun nedprioritere skole og venner for et pyramidespill (som gir ca samme mulighet for gull og grønne skoger som en idrettskarriære) ville jeg sagt hun var gal. 

Men får man den rette statusen er visst alt bra.

Skrevet
2 timer siden, skjotta skrev:

I så mange tilfeller sier vi "barn kan ikke ta store avgjørelser selv, det er derfor de må ha ansvarlige foreldre " men når barna lykkes i ting er det visst greit. 

Hvis min datter kom hjem og så at nå ville hun nedprioritere skole og venner for et pyramidespill (som gir ca samme mulighet for gull og grønne skoger som en idrettskarriære) ville jeg sagt hun var gal. 

Men får man den rette statusen er visst alt bra.

Når man driver idrett er man jo en del av et miljø. Det er nok en av 100' som har viljen og evenen til å være så dedikert fra så ung alder, men generelt er det mange 13-14 åringer som forsaker mye for å bli best mulig i idretten sin 

Det er ikke et valg jeg hadde ønsket for mine barn, men for den ene, sjeldne gutten/jenta kan akkurat det være riktig. 

Anonymkode: 950ec...801

Skrevet
9 timer siden, Me and my monkey skrev:

Fillecountry!😂😂

Whorr errr brillene mine, Pernille?

Skrevet

Flott at noen har vinnerinstinkt og vilje. Flotte guttunger.

Skrevet

I kveld var de helt rå💪💪 Dæven døtte, så fantastisk🙏 Gud, jeg synes synd på dere som ikke klarer å glede dere over en helt utrolig idrettsprestasjon.

Skrevet
3 minutter siden, Me and my monkey skrev:

I kveld var de helt rå💪💪 Dæven døtte, så fantastisk🙏 Gud, jeg synes synd på dere som ikke klarer å glede dere over en helt utrolig idrettsprestasjon.

👆🏻

Anonymkode: c730d...4bc

Skrevet

Jeg bøyer meg i støvet for alle som har syv barn, gullmedaljer eller ei...

Anonymkode: f89d5...b7c

Skrevet
53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når man driver idrett er man jo en del av et miljø. Det er nok en av 100' som har viljen og evenen til å være så dedikert fra så ung alder, men generelt er det mange 13-14 åringer som forsaker mye for å bli best mulig i idretten sin 

Det er ikke et valg jeg hadde ønsket for mine barn, men for den ene, sjeldne gutten/jenta kan akkurat det være riktig. 

Og 99 av hundre som har viljen og evnen dedikerer alt og sitter igjen med fint lite. 

For all del er det en flott prestasjon, men hva koster den? Hva koster det egentlig å nå toppen som 17 åring?

Livet som toppidrettsutøver er hardt på mange måter. Psykisk press og faren for  fysisk skade og slitasje er stor. 

Hva sitter man igjen med da? Ikke er man en del av miljøet lengre, og ikke kan man gjøre det man var så dedikert til. 

Jeg kjenner til flere idrettsutøvere som har hatt det veldig vanskelig etter endt karriere som unge. En fotballspiller tok livet sitt fordi han følte han ikke hadde noe uten fotballen...

Skrevet
1 time siden, skjotta skrev:

Og 99 av hundre som har viljen og evnen dedikerer alt og sitter igjen med fint lite. 

For all del er det en flott prestasjon, men hva koster den? Hva koster det egentlig å nå toppen som 17 åring?

Livet som toppidrettsutøver er hardt på mange måter. Psykisk press og faren for  fysisk skade og slitasje er stor. 

Hva sitter man igjen med da? Ikke er man en del av miljøet lengre, og ikke kan man gjøre det man var så dedikert til. 

Jeg kjenner til flere idrettsutøvere som har hatt det veldig vanskelig etter endt karriere som unge. En fotballspiller tok livet sitt fordi han følte han ikke hadde noe uten fotballen...

Joda, man kan jo alltid male fanden på veggen og frykte det verste. 

En som ikke drev med idrett hang seg i skogen fordi livet ble for tungt...

Skrevet
36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Joda, man kan jo alltid male fanden på veggen og frykte det verste. 

En som ikke drev med idrett hang seg i skogen fordi livet ble for tungt...

Forskjell på å drive med idrett og å konkurrere på internasjonalt nivå før man kan kjøre bil...

Hvorfor har folk så hastverk med å gjøre barn til verdensmestere og superstjerner? 

Skrevet
16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvem er det? 

Anonymkode: e9fd0...6ce

Henrik

Skrevet (endret)
På 10.8.2018 den 22.24, Anonym bruker skrev:

De er bare helt RÅ!! 

Tenk hva de gutta og den familien har oppnådd. Blir spennende å se hvordan flokkens eneste jente klarer seg på løpebanen. Hun fikk nok en ekstra boost i kveld. 

Å ja.. det er faktisk lov til å være best i Norge også. 

Anonymkode: ff755...cb4

Det er 3 jenter. De to minste på 5 og 11 er også jenter.  7 barn i den familien. 

Endret av Toneelise
Skrevet

Det er 1 jente i familien, yngste er gutt.

Anonymkode: 1ff35...5d1

Skrevet
8 timer siden, Toneelise skrev:

Det er 3 jenter. De to minste på 5 og 11 er også jenter.  7 barn i den familien. 

Det er en jente. Hun er 12 år. 

Minste på 5 er gutt og de fem andre er gutter/menn. 

Anonymkode: ff755...cb4

Skrevet
23 timer siden, Anonym bruker skrev:

Helt enig. Sport er helt uinteressant.  Det er kun for ego mennesker som setter seg selv først og som er avhengig av oppmerksomhet. 

Anonymkode: bd07b...144

Sport er uinteressant på linje med mote, musikk, litteratur, kunst osv. Det vil si nesten alt som gir livet noe ekstra.

Anonymkode: 785c9...1cd

Skrevet
På 11.8.2018 den 11.08, Anonym bruker skrev:

Enig!! Di e skamråe! Herligt at di e seg sjøl og dride i ke folk syns om di. Vinnermentaliteten og egoet e stort, men d e heilt greit! Litt sånn som Northug. 

Anonymkode: c6a1d...3fb

Så lenge jeg slipper å være sammen med dem...😂

Anonymkode: 1bff8...398

Skrevet
19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Barna selv forstår ikke perspektivene. Arbeider selv i kultursektoren, og vi har vår del av slike barn/familier. Mange av barna sliter som voksne. Enten med å passe inn i en verden, hvor de ikke er noe mer enn alle andre, eller med sosiale ferdigheter, eller med utrolig dårlige allmenkunskaper fordi de har levet et veldig ensporet liv. Enkelte kutter kontakten til foreldrene helt eller delvis. 

Barn blir veldig formet av det miljø de vokser opp i. Hvis ensporethet, trening og resultater i konkurranser er det foreldrene vektlegger, da kommer sansynligvis barna til å gjøre det samme. En sjelden gang treffer man på et barn som av seg selv har valgt en aktivitet helt fremmed for familien og satset og blitt god. Da kan du være rimelig trygg på at det er barnet selv som har det i seg. Men som her når hele familien er ensporet så er det vanskelig å vite.

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Barna selv forstår ikke perspektivene. Arbeider selv i kultursektoren, og vi har vår del av slike barn/familier. Mange av barna sliter som voksne. Enten med å passe inn i en verden, hvor de ikke er noe mer enn alle andre, eller med sosiale ferdigheter, eller med utrolig dårlige allmenkunskaper fordi de har levet et veldig ensporet liv. Enkelte kutter kontakten til foreldrene helt eller delvis. 

Barn blir veldig formet av det miljø de vokser opp i. Hvis ensporethet, trening og resultater i konkurranser er det foreldrene vektlegger, da kommer sansynligvis barna til å gjøre det samme. En sjelden gang treffer man på et barn som av seg selv har valgt en aktivitet helt fremmed for familien og satset og blitt god. Da kan du være rimelig trygg på at det er barnet selv som har det i seg. Men som her når hele familien er ensporet så er det vanskelig å vite.

To av de voksne sønnene har valgt å ikke løpe og det aksepterer Gjert. Så man har jo ingen belegg for å si at det er tvang i dette tilfellet. 

Anonymkode: f89d5...b7c

Skrevet

Både Filip og Henrik har drevet med andre ting en løping tidligere, Henrik var vel en god skiløper som gikk på feil måte iflg "ekspertene". Han sprang på ski i stedet for å gli på ski. Filip spilte fotball og var god der, men hoppet av når han var rundt 16 år pga trenerene og trynefaktor. 

Anonymkode: 1ff35...5d1

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du får melde familien til barnevernet, da. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...