Gå til innhold

pasta i matboksen til skolebarn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelper det å skylle med kaldt vann med en gang den er kokt for å få bort de farlige bakteriene? Og sette i kjøleskap til dagen etter da de skal ha den med på skolen? Det må jo ligge i romtemp i flere timer før de spiser det, er det likevel trygt?

Ser mange har med pasta, men jeg har ikke turt det.. tenker feks på pastasalat i nisteboksen. 

Anonymkode: 6b06d...17b

Fortsetter under...

Skrevet

Om det er trygt vet jeg ikke, men det finnes matbokser med kjøleelement som holder innholdet kaldt i flere timer i skolesekken.

Prøvde å lime inn lenke til deg, men det gikk ikke, du får google det. Jeg har selv en sånn frozzypack. Den fungerer kjempebra.

Det lureste hvis man ikke skal bruke pastaen umiddelbart er jo uansett å avkjøle den hurtig ved å f.eks skylle den i kaldt vann, og deretter putte rett i kjøleskapet.

Anonymkode: e2d9f...be2

Skrevet

Avkjøler du den hurtig går det fint. Det ER ikke farlige bakterier på pastaen etter den er kokt men det KAN UTVIKLE seg hvis den står lenge i romtemperatur etterpå. 

Anonymkode: 8fa3e...97d

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hjelper det å skylle med kaldt vann med en gang den er kokt for å få bort de farlige bakteriene? Og sette i kjøleskap til dagen etter da de skal ha den med på skolen? Det må jo ligge i romtemp i flere timer før de spiser det, er det likevel trygt?

Ser mange har med pasta, men jeg har ikke turt det.. tenker feks på pastasalat i nisteboksen. 

Anonymkode: 6b06d...17b

Hva med å kjøpe en matboks som har fryseelement som lokk? Det fikk min datter etter x antall svette brødskiver som ble med hjem fra skolen, men etter skifte av matboks har hun frisk og kjølig mat til lunsj hver dag.

Anonymkode: c10a3...415

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...