Gå til innhold

Dere som baker mye, hvilken kjøkkenmaskin er god på deig??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har aldri vært fornøyd med Kenwood. Den tar ikke med seg deigen fra kanten av bollen, men står bare og spinner på midten.

jeg ønsker meg ankarsrom. 

https://bakerenogkokken.no/kjokkenmaskiner/ankarsrum-assistent-original/ankarsrum-original-black-diamond-akm-6230bd/?vat=1&gclid=Cj0KCQjwzK_bBRDDARIsAFQF7zPlqlF2mLWa1ZBf3a93lzZ3166BLJdIAkUVhmGvTcZE4qKSnIijm3saApzqEALw_wcB

Anonymkode: d3657...016

Helt enig! Denne står høyt på ønskelisten. Denne typen maskiner er mye bedre på deig.

Anonymkode: 86d36...c3f

Annonse

Har Kenwood Major som står ubrukt da den bare smører deigen rundt i bolla.

Har også en Kitchen Aid som er helt suveren og gir resultater bedre enn jeg har klart med noen annen maskin.

Anonymkode: 85507...33b

1 time siden, Mia_73 skrev:

Jeg har Kenwood Cooking Chef. Den elter gjærbakst med 2kg mel altså. Ikke ga for de billige modeller, du blir misfornøyd.

Hvilken "vips" bruker du? Eltekrok? Noen tips til å få godt resultat?

Anonymkode: 3997f...655

Har Ankarsrum, tror den må være den beste til deig og elting. Kan dessuten ha store deiger (bollen rommer 7 liter).

Enkel å betjene, og med ekstra tilbehør har den utrolig mange andre tilleggsfunksjoner

Anonymkode: f16c4...15f

1 hour ago, Anonym bruker said:

Har Kenwood Major som står ubrukt da den bare smører deigen rundt i bolla.

Har også en Kitchen Aid som er helt suveren og gir resultater bedre enn jeg har klart med noen annen maskin.

Anonymkode: 85507...33b

Kitchen aid er virkelig elendig på gjærbakst. Jeg laget akkurat bolledeig med 1 kilo mel, bare så vidt det går.

Suveren til kakebakst, men ikke elting

Anonymkode: 148d2...1fd

Jeg har bakt mye med både kitchen aid (fin å se på, men liten bolle og svak motor) og Kenwood (langt fra pen, men gjør jobben helt OK. Kjedelig at den må «hjelpes» med å skrape ingredienser ned fra kanten av bollen). 

Jeg har hatt ankarsrum siden 2012, og synes den er uovertruffen både til gjærbakst og kakebaking, og den er fin å ha fremme på kjøkkenet. Anbefales på det sterkeste!

Anonymkode: 7642c...fa2

Eg er veldig fornøgd med kenwood maskina mi. Eg har kun problemer med at deig og slikt er opp etter kantene om farta er for lita. Så etter å ha lært meg at deig tåler ein del fart, så går det heilt suverent :) På gjærdeig bruker eg eltekroken, og på full speed for å få blanda alt skikkelig, så skrur eg ned tempoet til deiga er ferdig elta :) 

Anonymkode: fbc20...0a2

Annonse

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har aldri vært fornøyd med Kenwood. Den tar ikke med seg deigen fra kanten av bollen, men står bare og spinner på midten.

jeg ønsker meg ankarsrom. 

https://bakerenogkokken.no/kjokkenmaskiner/ankarsrum-assistent-original/ankarsrum-original-black-diamond-akm-6230bd/?vat=1&gclid=Cj0KCQjwzK_bBRDDARIsAFQF7zPlqlF2mLWa1ZBf3a93lzZ3166BLJdIAkUVhmGvTcZE4qKSnIijm3saApzqEALw_wcB

Anonymkode: d3657...016

Denne ønsker jeg meg også. Mamma har alltid hatt den og den er veldig mye bedre enn min Bosch, den er håpløs. 

Anonymkode: 22f75...a70

På 9.8.2018 den 20.56, skjotta skrev:

Jeg har elektrolux assistent (heter vel ankarsrum nå) og synes den er absolutt best. Har brukt Kenwood på jobb, men savner assistenten da.

Kitchenaid vurderes ikke fordi bollen er for liten.

Kan jeg lage brød av 3kg mel med den?

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Kan jeg lage brød av 3kg mel med den?

Jeg pleier å lage deig på 2 kilo mel i den. 3 kilo går kanskje, men da ville jeg hatt deigen over i en større ville for heving.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...