the amazing spidermamma Skrevet 8. august 2018 #26 Skrevet 8. august 2018 Jeg vet godt hvordan det er å være naboen din. Vi har også en nabo som røyker på balkongen i etasjen under, og det stinker gjennom hele leiligheten vår og inn på soverommet. Jeg er imidlertid ikke så tøff som naboene dine, så jeg har ikke sagt noe. Og han har sikkert retten på sin side. Men all min sympati ligger hos naboene dine, det stinker forferdelig, og jeg synes faktisk at du burde strekke deg et godt stykke for å ta hensyn.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2018 #27 Skrevet 8. august 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Ikke ute på hi sin egen eiendom Anonymkode: 64aed...5ec Nei, barn har rett til et røykfritt miljø. Det ble lovfestet i 2013. Det er den som har ansvar for barnet som plikter å påse at barnet skjermes for røyk/helseskade som følge av eksponering for røyk. Anonymkode: 30156...0ef
Anonym bruker Skrevet 8. august 2018 #28 Skrevet 8. august 2018 Jeg kan godt skjønne at det er ubehagelig med røyk som siver inn i huset, dersom det er mye av det. Men, en vanlig røyk er ikke særlig plagsom, den forsvinner temmelig raskt, og er såpass uttynnet når den når naboer, at det ikke er særlig skadelig. Hvis man derimot røyker i ett sett, så er det skikkelig plagsomt! En røyk, tatt ute i friluft, setter heller ikke lukt i klesvask, det må mye mer til. Synes du kan ta hensyn ved leggetid, det er ubehagelig å få røyk inn på soverommet. Og, som nevnt, unngå tett damping. Det med klesvasken synes jeg bare er tull, igjen dersom du ikke sitter og nidamper og blåser rett på tøyet. Du er uansett i din fulle rett til å røyke akkurat så mye du vil, men man tar jo hensyn til naboer, så jeg ville ha begrenset meg hvis jeg var røyker. Det er jo bra for deg og..😁 Anonymkode: 1f0f2...f1d
Anonym bruker Skrevet 8. august 2018 #29 Skrevet 8. august 2018 Ved leggetid er greit å ta hensyn. Men de kan tørke klær inne... Har tidligere røyka selv. Og mener (fortsatt) at folk må kunne sitte på sin egen veranda og ta en røyk. Anonymkode: a1fcf...29d
Anonym bruker Skrevet 8. august 2018 #30 Skrevet 8. august 2018 Masing første dagen?? Gjesp! Hadde ikke gidda å føye meg en meter 😄 Anonymkode: cb279...945
Anonym bruker Skrevet 8. august 2018 #31 Skrevet 8. august 2018 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg kan godt skjønne at det er ubehagelig med røyk som siver inn i huset, dersom det er mye av det. Men, en vanlig røyk er ikke særlig plagsom, den forsvinner temmelig raskt, og er såpass uttynnet når den når naboer, at det ikke er særlig skadelig. Hvis man derimot røyker i ett sett, så er det skikkelig plagsomt! En røyk, tatt ute i friluft, setter heller ikke lukt i klesvask, det må mye mer til. Synes du kan ta hensyn ved leggetid, det er ubehagelig å få røyk inn på soverommet. Og, som nevnt, unngå tett damping. Det med klesvasken synes jeg bare er tull, igjen dersom du ikke sitter og nidamper og blåser rett på tøyet. Du er uansett i din fulle rett til å røyke akkurat så mye du vil, men man tar jo hensyn til naboer, så jeg ville ha begrenset meg hvis jeg var røyker. Det er jo bra for deg og..😁 Anonymkode: 1f0f2...f1d Det må en røyker til for å påstå at det ikke stinker av klær utsatt for røyk, og at det ikke er plagsomt inne. Når man ikke røyker (jeg gjorde det selv før), kjenner man røyklukt veldig lett. Anonymkode: 17490...7ce
Anonym bruker Skrevet 8. august 2018 #32 Skrevet 8. august 2018 Jeg har en leieboer som røyker, han sitter rett under meg, men jeg merker ikke noe til lukt av en sigarett ? Er jeg kronisk tett i nesen uten at jeg selv vet det? 😂 jeg hadde bedt naboen din flytte til månen om hun ikke tålte sigarett lukt 🤫 hva blir det neste? At hun ikke vil at du skal spise sjokolade, i tilfelle hun får søtsug og legger på seg ? Anonymkode: 7447f...722
Anonym bruker Skrevet 8. august 2018 #33 Skrevet 8. august 2018 Jeg føler vi har tatt mye hensyn. Vi har flyttet bord og stoler enda lenger vekk fra de. Vi tar hensyn til vindretning og røyker mest på fremsiden av huset. Soverommene ligger i underetasjen lengst vekk fra der vi røyker, så vi er ikke rett over soverommene. De har ikke barn. Og det er mer sånn at vi ikke får lov til å røyke enn at de spør om vi kan ta hensyn.. Hi Anonymkode: 6fdc5...1e6
Anonym bruker Skrevet 9. august 2018 #34 Skrevet 9. august 2018 42 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg føler vi har tatt mye hensyn. Vi har flyttet bord og stoler enda lenger vekk fra de. Vi tar hensyn til vindretning og røyker mest på fremsiden av huset. Soverommene ligger i underetasjen lengst vekk fra der vi røyker, så vi er ikke rett over soverommene. De har ikke barn. Og det er mer sånn at vi ikke får lov til å røyke enn at de spør om vi kan ta hensyn.. Hi Anonymkode: 6fdc5...1e6 Naboene dine er merkelige, litt frekke, og ikke særlig ydmyke. De legger ikke opp til et hyggelig naboskap. Hilsen ikke-røyker som hater røyklukt. Anonymkode: 56f90...6e2
Anonym bruker Skrevet 9. august 2018 #35 Skrevet 9. august 2018 Drit i dei! Nyt røyken din du 🎈 Anonymkode: 7447f...722
Anonym bruker Skrevet 9. august 2018 #36 Skrevet 9. august 2018 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg føler vi har tatt mye hensyn. Vi har flyttet bord og stoler enda lenger vekk fra de. Vi tar hensyn til vindretning og røyker mest på fremsiden av huset. Soverommene ligger i underetasjen lengst vekk fra der vi røyker, så vi er ikke rett over soverommene. De har ikke barn. Og det er mer sånn at vi ikke får lov til å røyke enn at de spør om vi kan ta hensyn.. Hi Anonymkode: 6fdc5...1e6 Hvorfor ikke bare røyke på fremsiden av huset HVER gang da? Anonymkode: c2bff...13f
Anonym bruker Skrevet 9. august 2018 #37 Skrevet 9. august 2018 Hvilke oppegående mennesker velger å røyke i 2018 når man VET hvor skadelig det er??? Anonymkode: c5220...732
Luksusdyret Skrevet 9. august 2018 #38 Skrevet 9. august 2018 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg har en leieboer som røyker, han sitter rett under meg, men jeg merker ikke noe til lukt av en sigarett ? Er jeg kronisk tett i nesen uten at jeg selv vet det? 😂 jeg hadde bedt naboen din flytte til månen om hun ikke tålte sigarett lukt 🤫 hva blir det neste? At hun ikke vil at du skal spise sjokolade, i tilfelle hun får søtsug og legger på seg ? Anonymkode: 7447f...722 Nu spiller du bare dum. Det er ingenting som heter passiv sjokoladespising, og man får ikke lungeproblemer av at andre spiser sjokolade ved siden av deg. Med mindre du har kraftig nøtteallergi.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2018 #39 Skrevet 9. august 2018 Forven frekk nabo! På meg virker det som dere virkelig tar hensyn. Kos deg med røyken, naboen er en tulling! Anonymkode: 559cb...e0f
Anonym bruker Skrevet 9. august 2018 #40 Skrevet 9. august 2018 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg har en leieboer som røyker, han sitter rett under meg, men jeg merker ikke noe til lukt av en sigarett ? Er jeg kronisk tett i nesen uten at jeg selv vet det? 😂 jeg hadde bedt naboen din flytte til månen om hun ikke tålte sigarett lukt 🤫 hva blir det neste? At hun ikke vil at du skal spise sjokolade, i tilfelle hun får søtsug og legger på seg ? Anonymkode: 7447f...722 Ja, da må du være kronisk tett i nesen. Vi har en offentlig brygge seks meter fra vår bolig. Om kvelden, nå vi sitter og ser TV i stua, med alle vinduer og dører lukket kjenner vi røyklukt. Folk går kveldstur på brygga og røyken siver inn gjennom ventilene i huset. Anonymkode: 20304...006
Anonym bruker Skrevet 9. august 2018 #41 Skrevet 9. august 2018 Hadde brydd meg lite om den naboen, de fremstår som frekk og lite interessert i et godt naboforhold. Mer som at de forventer at alt skal føyes etter dem, og slike mennesker er lite verdt i mine øyne. Og hva er det med alle dem her i tråden som rakker ned på dem som dessverre røyker ennå? Det er faktisk helt idiotisk å snakke slik til andre mennesker, og slike mennesker er også lite verdt i mine øyne. Anonymkode: 50d18...633
Anonym bruker Skrevet 9. august 2018 #42 Skrevet 9. august 2018 Jeg har aldri i livet tatt en røyk, foreldrene mine var storrøykere og jeg hatet det, jeg er født i begynnelsen av 70-tallet og da var passiv-røyk ukjent, så vi barna omtrent vokste opp i tåke. Hater røyk (mens min bror følger statistikk og ble storrøyker selv) og er veldig følsom for den. Men: det kunne ikke falt meg inn å stille krav som dine naboer. Bor man tett med andre må man godta at de har uvaner som er til sjenanse for en selv. Jeg mener det er snilt gjort av deg å kutte røyk ved leggetid men der stopper det altså. Anonymkode: ed981...ddf
Anonym bruker Skrevet 9. august 2018 #43 Skrevet 9. august 2018 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Ikke ute på hi sin egen eiendom Anonymkode: 64aed...5ec Nei, men da må jo holde røyken på sin eiendom. Ikke la den sive over til naboeiendommen. Hi får gå inn å røyke. Men de liker kanskje ikke røyklukt selv heller. Anonymkode: 20304...006
Anonym bruker Skrevet 9. august 2018 #44 Skrevet 9. august 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, da må du være kronisk tett i nesen. Vi har en offentlig brygge seks meter fra vår bolig. Om kvelden, nå vi sitter og ser TV i stua, med alle vinduer og dører lukket kjenner vi røyklukt. Folk går kveldstur på brygga og røyken siver inn gjennom ventilene i huset. 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Anonymkode: . Vi merker stor forskjell etter at vi byttet alle vinduene i huset. Vi får ikke inn alle luktene utenifra lenger. Anonymkode: 9aa33...7ec
Anonym bruker Skrevet 9. august 2018 #45 Skrevet 9. august 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, men da må jo holde røyken på sin eiendom. Ikke la den sive over til naboeiendommen. Hi får gå inn å røyke. Men de liker kanskje ikke røyklukt selv heller. Anonymkode: 20304...006 Jeg nekter å tro at røyken fra en sigarett er farlig om den har beveget seg fra en terrasse til et vindu nedenfor i andre enden🤔 Anonymkode: 50d18...633
Anonym bruker Skrevet 9. august 2018 #46 Skrevet 9. august 2018 Problemet med røyklukt kontra andre ting det som regel sammenlignes med er det faktum at det lukter veldig vondt, det er plagsomt og det skjer gjerne mange ganger daglig året rundt. De fleste andre ting i et tettbygd strøk er noe som skjer nå og da. Det er lettere å være overbærende, og som regel kan det stenges ute. Røyk blir vi ikke-røykere påtvunget flere ganger i døgnet der vi bor, sover, lever, spiser og oppholder oss. Jeg mener røykerne bør flytte i eneboliger og andre steder langt unna andre da det er deres uvaner som plager en stor andel ikke-røykere. Anonymkode: 5568e...74d
Anonym bruker Skrevet 9. august 2018 #47 Skrevet 9. august 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Anonymkode: 9aa33...7ec Nye vinduer i andre etasje for to år siden. Nye i første i sommer. Ingen forskjell. Kommer inn via ventiler. Anonymkode: 20304...006
Anonym bruker Skrevet 9. august 2018 #48 Skrevet 9. august 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg nekter å tro at røyken fra en sigarett er farlig om den har beveget seg fra en terrasse til et vindu nedenfor i andre enden🤔 Anonymkode: 50d18...633 Tja, det kommer vel an på hvor ofte og mye i løpet av en dag det røykes. Og hvor vindretningen står. Dessuten er det vel også den sjenerende lukta vi snakker om her. Ikke sikkert naboen ville likt om jeg oppbevarte bæsjebleier på varandaen i ukevis før jeg kasta de heller. Er på min eiendom. Men fluer og lukt vil nok plage naboen likevel. Anonymkode: 20304...006
Anonym bruker Skrevet 9. august 2018 #49 Skrevet 9. august 2018 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Tidligere bodde vi i tomannsbolig. Naboen røykte, mye. Jeg irriterte meg grønn over den fæle røyklukten som sneik seg inn alle vinduer og ødela fine stunder på terrassen. Men å klage? Kunne ikke falle meg inn. Selv folk som er så dumme at de røyker må få lov å leve livet sitt i sitt eget hus uten at naboen skal bry seg! Anonymkode: 8c4ae...fa8 Ja forsåvidt så må de jo det. Men må de virkelig få lov til å tyte røyken sin inn i andres soverom? Anonymkode: 16a47...4a6
Anonym bruker Skrevet 9. august 2018 #50 Skrevet 9. august 2018 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Drit i dei! Nyt røyken din du 🎈 Anonymkode: 7447f...722 ENIG!! Anonymkode: a9021...83e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå