Anonym bruker Skrevet 8. august 2018 #1 Skrevet 8. august 2018 Jeg bor i ett rekkehus og har bodd her i 15 år. Nå har vi fått nye naboer på den ene siden og allerede 1 dagen kom de å spurte om vi kunne la være å røyke på verandaen for de skulle legge seg. Ok greit sa vi. Nå kom de å spurte om vi la vær å røyke fordi de skulle tørke tøy.. Ok greit. Men de har ikke hengt ut noe tøy til tørking ( 3 timer siden de spurte). Føler meg som en kriminell om jeg tar meg en røyk på verandaen! Jeg har ikke noe problem med å ta hensyn men er det ikke litt frekt å komne å skal bestemme over naboen sin veranda med en gang man flytter inn? Vi har ingen regler ang røyking i borettslaget. Burde man ikke regne med og undersøke ting som regler for røyking om man er anti-røyk og bosetter seg i rekkehus? Vi eller nye naboen som er kjipe? Anonymkode: 6fdc5...1e6
Anonym bruker Skrevet 8. august 2018 #2 Skrevet 8. august 2018 Her er det bare å finne fram popcornet! 🍿 Du får si det som det er neste gang, eller si at de får tørke tøy et annet sted? Anonymkode: 69b1d...534
Anonym bruker Skrevet 8. august 2018 #3 Skrevet 8. august 2018 Sikkert kjipt for begge parter....selv er jeg veldig glad for at jeg ikke har naboer som røyker på terrassen så det siver inn på soverom og sånt når vinduene er åpne Men pga klestørk? ? Anonymkode: 36682...f4c
Anonym bruker Skrevet 8. august 2018 #4 Skrevet 8. august 2018 Jeg kan virkelig ikke fordra røyking, lukten. Jeg har selv valgt å ikke røyke. Jeg bor i tomannsbolig og syntes det er uappetittlig når naboens besøk røyker på verandaen en gang innimellom og dette siver inn vinduet. Vet du hva? Jeg løper ikke over til naboen å klager over at det kommer røyk over til oss. Jeg lukker heller vinduet og problemet mitt er løst. Velger man å bo tett så må man regne med litt tenker jeg. Hadde dere dog satt å stordampa hele døgnet utenfor soverommet deres og de aldri kunne lufte hadde det vært noe annet. Anonymkode: 4e6b8...75f
Anonym bruker Skrevet 8. august 2018 #5 Skrevet 8. august 2018 Synes begge er håpløse egentlig, både dere som røyker inntil veggene så lukten siver over til naboen og inn, og naboen som ikke tåler det når de velger å bo såpass tett på andre Må innrømme at det er en av grunnene til at jeg bor i enebolig, da slipper jeg naboer som røyker på meg... Anonymkode: a469b...bde
Anonym bruker Skrevet 8. august 2018 #6 Skrevet 8. august 2018 Man må tåle litt av hverandre begge veier når man bor i rekkehus. Grillrøyk, matos, barnestøy, røyklukt, en sjelden fest... Det er en del av pakka. Men man tar selvfølgelig også hensyn til hverandre! Anonymkode: 36682...f4c
Anonym bruker Skrevet 8. august 2018 #7 Skrevet 8. august 2018 Finnes det fortsatt noen som røyker? Nå ser jeg for meg et white-trash ektepar som spiller bingo og ferierer på Larkollen... Anonymkode: c2bff...13f
Anonym bruker Skrevet 8. august 2018 #8 Skrevet 8. august 2018 Jeg hater røyk og ser ned på de som røyker, i smug. Men kunne ikke falt meg inn å bestemme over røykere og hva de gjør på egen eiendom. Naboene dine er gale. Anonymkode: 5780a...c1e
Anonym bruker Skrevet 8. august 2018 #9 Skrevet 8. august 2018 Jeg bodde i rekkehus i 2. etasje. Hadde en liten balkong over naboens veranda. Der flyttet det inn 3 storrøykere. Alle tre kjederøyket, og dd hadde gjerne besøk som også røyket. Jeg måtte holde vinduene igjen, samt lufteluken på stua. Verandadøra kunne jeg aldri ha oppe, da ble det tåkete i stua. Var ikke trist å flytte, for å si det slik... Greit at man skal tåle litt i borettslag, men i 2018 vil jeg driste meg til å si at sigarettrøyk ikke er en av de tingene. Det er særdeles plagsomt/giftig og er ikke noe man bør spre uten dårlig samvittighet. Det kan ikke sammenlignes med matos og vanlige lyder ved å bo. Det at du røyker ute, kan gjøre st naboen ikke kan oppholde seg ute uten ubehag. Når det er sagt, synes heg allikevel naboen har tatt seg litt til rette, men du velger jo selv om du vil imøtekomme naboen. Anonymkode: 17490...7ce
Anonym bruker Skrevet 8. august 2018 #10 Skrevet 8. august 2018 Stakkars de som bor ved dere ! De var dumme som flytta dit da, burde sjekka først !! Men tviler på at det bare er røykinga som plager dem, røykere er gjerne litt fussete og smådumme. Fysj trodde ikke folk med barn røyka mer .... burde vært forbudt æ røyke noen plasser, minsteguten min kaster opp på grunn av allergi om noen røyker på han. Anonymkode: b86e8...084
Anonym bruker Skrevet 8. august 2018 #11 Skrevet 8. august 2018 Gi beskjed om at det er din veranda, og at du røyker når det passer deg. Er du/dere så konfliktsky som det virker som, blir det bare verre. "Tar du den så tar du den" om du skjønner. Sett grenser før dere blir aldeles overkjørt. Anonymkode: 31035...d39
Anonym bruker Skrevet 8. august 2018 #12 Skrevet 8. august 2018 Tja. Du har retten på din side, fullt og helt. Du røyker når og hvor du vil på egen eiendom. At du er snill og lar være å røyke hver gang naboen ber om det er hyggelig av deg. Men det beste for både deg, dine egne barn og familie, og naboer ville være å droppe hele røyken. Dine nye naboer har min fulle sympati. Røyklukt er fryktelig. Både i nyvasket tøy, inn åpne vinduer, og generelt. Heldigvis bor vi i enebolig på flere mål stor tomt, og merker ikke naboens uvaner. Jeg hadde ikke orket å bo i nærheten av røykere🙈 Anonymkode: 96c5c...514
Anonym bruker Skrevet 8. august 2018 #13 Skrevet 8. august 2018 Røyklukt er det verste. Ødelegger hyggelige dager ute på verandaen med barna, lager ekkel lukt i klærne våre som vi tørker ute, lager lukt inn selv når vinduer er igjen, gjør så vi ikke kan lufte og lager dårlig inneklima for oss som har barn med luftveissykdommer. Forstår naboen din godt. Anonymkode: 5568e...74d
Anonym bruker Skrevet 8. august 2018 #14 Skrevet 8. august 2018 Har de nye naboene barn? Det er faktisk ulovlig å utsette barn for tobakksrøyk. Kanskje dere skal bruke denne anledningen til å slutte med faenskapen. Anonymkode: 30156...0ef
Anonym bruker Skrevet 8. august 2018 #15 Skrevet 8. august 2018 De spør og det er jo lov. Du står fritt til å velge hva du vil gjøre. Men gjør deg selv en tjeneste å slutt å røyke. Du kommer aldri til angre. Hilsen eks røyker fasttrøyker på 12.året som fortsatt tar en festrøyk to ganger i året. Anonymkode: 9aa33...7ec
Anonym bruker Skrevet 8. august 2018 #16 Skrevet 8. august 2018 Tidligere bodde vi i tomannsbolig. Naboen røykte, mye. Jeg irriterte meg grønn over den fæle røyklukten som sneik seg inn alle vinduer og ødela fine stunder på terrassen. Men å klage? Kunne ikke falle meg inn. Selv folk som er så dumme at de røyker må få lov å leve livet sitt i sitt eget hus uten at naboen skal bry seg! Anonymkode: 8c4ae...fa8
Anonym bruker Skrevet 8. august 2018 #17 Skrevet 8. august 2018 Du kan velge å drite i naboen og dampe i vei. Da vil du ødelegge godt naboskap og du kan verken forvente eller forlange at de tar hensyn den andre veien. Eller du kan ta hensyn, beholde godt naboskap, og håpe at naboen tar hensyn andre veien når de gjør noe som irriterer dere. Anonymkode: 778e3...179
HeiteH Skrevet 8. august 2018 #18 Skrevet 8. august 2018 Etter mitt skjønn kan man ikke røyke der det er til sjenanse for andre. Punktum.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2018 #19 Skrevet 8. august 2018 Jeg ville sagt noe som så: Jeg har faktisk lov til å røyke på min egen eiendom. Jeg forstår at det kan være til sjenanse for dere, men det er en uvane jeg hittil ikke har klart å slutte med. Vi får prøve å ta hensyn til hverandre. Vi trenger ikke å røyke når dere skal sove eller tørke klær, men da må dere også faktisk tørke klærne når dere sier det. Vi må få røyke av å til. Slik er det å bo tett på hverandre. Håper vi kan ha et godt naboskap. Anonymkode: 56f90...6e2
Anonym bruker Skrevet 8. august 2018 #20 Skrevet 8. august 2018 Jeg syns mere synd på naboene dine som må leve med den fæle røykingen deres. Jeg hadde ikke orka å bodd så nærme folk som røyker. Jeg har astma og jeg har små barn. Anonymkode: cdce2...853
Anonym bruker Skrevet 8. august 2018 #21 Skrevet 8. august 2018 Tja, når man bor så tett på hverandre må man vise ekstra hensyn. Røyk er skadelig, også passiv. Man kan ikke tvinge en gift på andre. Forstår meget godt det med å ikke ville ha røyk på soverommet ,og heller ikke røyklukt fra nyvaskede klær. Kan dere ikke røyke på andre siden av huset da? Kanskje til mindre sjenanse der? Eller inne? For dere har jo tydeligvis ikke noe imot røyk og røyklukt. Eller hvorfor ikke slutte å røyke, hvis i dere heller ikke vil ha røyklukt i huset.Ellers er det kanskje i tidligste laget å begynne å klage på naboen, lurt å ligge litt lavt i terrenget i starten. Anonymkode: 20304...006
Anonym bruker Skrevet 8. august 2018 #22 Skrevet 8. august 2018 Etter min mening triumferer retten til å puste inn røykfri luft i/rett ved sin egen bolig retten til å røyke på egen eiendom. Du burde stumpe røyken (først og fremst for din egen skyld.) Anonymkode: ae172...012
Anonym bruker Skrevet 8. august 2018 #23 Skrevet 8. august 2018 2 hours ago, Anonym bruker said: Jeg bor i ett rekkehus og har bodd her i 15 år. Nå har vi fått nye naboer på den ene siden og allerede 1 dagen kom de å spurte om vi kunne la være å røyke på verandaen for de skulle legge seg. Ok greit sa vi. Nå kom de å spurte om vi la vær å røyke fordi de skulle tørke tøy.. Ok greit. Men de har ikke hengt ut noe tøy til tørking ( 3 timer siden de spurte). Føler meg som en kriminell om jeg tar meg en røyk på verandaen! Jeg har ikke noe problem med å ta hensyn men er det ikke litt frekt å komne å skal bestemme over naboen sin veranda med en gang man flytter inn? Vi har ingen regler ang røyking i borettslaget. Burde man ikke regne med og undersøke ting som regler for røyking om man er anti-røyk og bosetter seg i rekkehus? Vi eller nye naboen som er kjipe? Anonymkode: 6fdc5...1e6 Kan dere ikke gå ut i hagen så langt det går for å røyke? Anonymkode: 0bee2...570
graa Skrevet 8. august 2018 #24 Skrevet 8. august 2018 2 hours ago, Anonym bruker said: Finnes det fortsatt noen som røyker? Nå ser jeg for meg et white-trash ektepar som spiller bingo og ferierer på Larkollen... Anonymkode: c2bff...13f Nå er du slem...
Anonym bruker Skrevet 8. august 2018 #25 Skrevet 8. august 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Har de nye naboene barn? Det er faktisk ulovlig å utsette barn for tobakksrøyk. Kanskje dere skal bruke denne anledningen til å slutte med faenskapen. Anonymkode: 30156...0ef Ikke ute på hi sin egen eiendom Anonymkode: 64aed...5ec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå