Gå til innhold

Er farmor kaller seg for mormor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner du noen som egentlig er farmor men som kaller seg for mormor?

Eventuelt at mormor kaller seg for farmor? 

Anonymkode: d1b9c...585

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jepp, førstnevnte. Skikkelig merkelig.

Anonymkode: 6ec6c...2e7

Skrevet

Hvis en dame har fire døtre og en sønn, og alle døtrene får barn som kaller henne mormor, så kan jeg forstå det dersom sønnens barn også gjør det.

Anonymkode: 55f5f...8b9

Skrevet

Bare vent til du blir mormor og farmor sjøl. Garantert at du vil snuble i titlene :)

Skrevet

Er det så nøye? Mormor, farmor, bestemor, besta, mossa, mor, mommo, Grethe, bibbi,m... er bare farmor og mormor som sier noe om hvilken side man er på, men det har vel ikke så mye å si?

Anonymkode: e2536...538

Skrevet

Kjenner en familie hvor de gjør dette. Det oppsto fordi datteren fikk barn først, og da var begrepene mommo og mofa allerede innarbeidet i familien.

I min manns familie har alle søsken valgt forskjellig. Det vil si først valgte datter mormor, så valgte sønn farmor, og så kom vi tilslutt som spurte svigermor hva hun hadde lyst til å bli kalt. Det viste seg at hun hadde lyst til å være bestemor, og hadde aldri noe forhold til mormor/farmor. Så da ble det det, men våre barn er mye yngre enn søskenbarna, så det blir ikke så mye forvirring av det likevel.

Anonymkode: de296...589

Skrevet

Nei. Min familie er oppegående nok til å skjønne hvilken tittel som hører til hvor 🤣🤣🤣

Anonymkode: 91abf...329

Skrevet

mitt forhold til flere av mine fettere og kusiner er jo basert på vennlig krangling om hun heter mormor eller farmor 😂

Anonymkode: c983f...ca1

Skrevet
1 hour ago, Anonym bruker said:

Nei, det høres veldig spesielt ut.

Anonymkode: d4bc6...294

Skrevet

Mine besteforeldre er bestemor og farmor. 

Min mor er bestemor. Men min brors barn har eget kallenavn og min yngste kaller henne mommo

Anonymkode: b441f...322

Skrevet

Min mormor hadde ett kallenavn som lignet veldig på mormor, nesten alle barnebarna kaldte henne det så for noen hørtes det nok veldig merkelig ut siden hun var farmor til de fleste av barnebarna og oldebarn til mange. Av sju barnebarn var det en som sa farmor til henne, restrn gikk på kallenavn. Alle 12oldebarn og ett tippoldebarn sa også kallenavnet. Slik blir det når førset barnebarn finner kallenavn som alle bruker.

Anonymkode: 16145...af2

Skrevet

Min farmor var både mormor og farmor, og alle kalte henne for Mor.

Anonymkode: f0a67...b76

Skrevet

Mi mor snublar i tittelen farmor/mormor kvar dag. Ho har 4 farmorbarn, og min sin er yngstemann og einaste mormorbarnet. Fullt kaos med andre ord, spesielt når resten av gjengen er på besøk. 

Anonymkode: d4f8a...987

Skrevet

Vi kalte alle besteforeldrene for «bestemor» eller «bestefar» når vi vokste opp. (Har forstått det slik at det er noe som kun tilfaller mormor/far hos mange) 

Skulle vi skille det så sa vi (og sier fortsatt) «mor og far i/på ....stedsnavn/by...»

Aldri brukt Farmor-mormor osv

Anonymkode: 280bf...df3

Skrevet

Her kalles alle besteforeldrene bestemor og bestefar fordi de valgte tittel selv. 

Kan skjønne at det blir rot i tittelen når man har både sønn og datter... 

Anonymkode: a07ab...1b3

Skrevet

Nei. Men så kaller vi ikke mamma for pappa eller tante for onkel heller. 

Anonymkode: 974de...5f6

Skrevet

Nei, men husker at vi alltid krangla med søskenbarna våre når vi var små om de het mormor eller farmor 😂 mormor var mormor til meg og søsteren min, å farmor til de 6 søskenbarna våre 😜

Anonymkode: 73929...12e

Skrevet

Ja min mor gjør det. Hun har vært bestemor til mitt eldste barn i 10 år og så får hun barnebarn på bror sin side og de ville at hun skulle kalles farmor. Så fikk jeg to barn til som også sier bestemor siden mitt eldste barn sier det. Så da ble det til at de to andre gutta også sier bestemor. Rart at barnebarn skal kalle besteforeldre for forskjellige titler. Synes besteforeldrene selv kan få velge hva de vil kalles. 

Anonymkode: 280f5...576

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...