Anonym bruker Skrevet 9. august 2018 #26 Skrevet 9. august 2018 36 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så da sitter dere og diskuterer søkerne til en uhøytidelig stilling, og sier til hverandre at A hadde en stygg dressbukse på seg, mens B hadde, Gud forby, en pen sort dongeribukse på seg. Da velger vi A! Men det var ikke det enkelte sa her tidligere. De sa konsekvent at hun aldri hadde fått jobben, uansett. Og at antrekket hadde overskygget resten av intervjuet. Håper de hadde avvist henne ved døren, da de så antrekket, og ikke hadde kastet bort tiden hennes på et intervju, når de hadde forhåndsdømt henne fra første sekund. Men HI, det er mange rare sjefer der ute. Ta på deg dressbukse. Anonymkode: a60b0...470 Gratulerer. Du har nå klart å vise at du både mangler forståelse og respekt for uskrevne regler på en arbeidsplass, og at du i tillegg takler kritiske innspill med usaklighet. Anonymkode: 12798...325
Anonym bruker Skrevet 9. august 2018 #27 Skrevet 9. august 2018 Jeans på jobbintervju er alltid uaktuelt. Jeg har jobbet på Rema og som bartender i studietiden, og selvfølgelig ikke stilt i jeans på intervju der heller. Mannen min ansetter folk i et middels stort firma med stort sett sivilingeniører og noen økonomer. Han sier også at det du absolutt aldri skal stille i er jeans. Det signaliserer mangel på respekt og profesjonalitet. Anonymkode: 07d6a...7b0
Anonym bruker Skrevet 9. august 2018 #28 Skrevet 9. august 2018 13 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er mange jobber med dresskode ja. Og de ansatte kler seg slik fordi det er en del av kompetansen å vite at klær signaliserer noe. Hvor mange advokater tror du rusler rundt i jeans og t-shirt, selv om det er deres private stil? Kult om fastlegen møter deg i superkorte avklipte shorts? Anonymkode: 80c76...c23 Haha, der har du min fastlege! Korte avklipte shorts og en hullete gammel band T-skjorte fra 80-tallet! Og Halvlangt hår. Han ser ikke ut men er veldig flink! Anonymkode: 86bd5...1ae
Anonym bruker Skrevet 9. august 2018 #29 Skrevet 9. august 2018 Jammen glad for at jeg jobber i en bedrift som ikke har kleskode utover at man møter i rene, pene klær uten typisk fritidspreg. Der man kan vere seg selv, og ikke alle er klin like. Jeans? Null problem! (Jobber forresten innen finans, der det egentlig er ganske typisk med kleskode). Anonymkode: 6aab0...26a
Anonym bruker Skrevet 9. august 2018 #30 Skrevet 9. august 2018 Hi her. Fikk muligheten til å komme på intervjuet i dag tidlig, så da gjorde jeg det. Jeg valgte dressbuksa, en hvit bluse og en gråmelert cardigan. Og gjett hva; det var jeg som var finest kledd. Dama på intervjuet hadde en enkel, småblomstret sommerkjole, og mannen hadde jeans og skjorte. Helt enkelt, og veldig down to earth. Nå bare håper jeg at jeg får jobben. 🤞 Anonymkode: 4be7b...777
Anonym bruker Skrevet 9. august 2018 #31 Skrevet 9. august 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hi her. Fikk muligheten til å komme på intervjuet i dag tidlig, så da gjorde jeg det. Jeg valgte dressbuksa, en hvit bluse og en gråmelert cardigan. Og gjett hva; det var jeg som var finest kledd. Dama på intervjuet hadde en enkel, småblomstret sommerkjole, og mannen hadde jeans og skjorte. Helt enkelt, og veldig down to earth. Nå bare håper jeg at jeg får jobben. 🤞 Anonymkode: 4be7b...777 Herlig, høres ut som de ikke er så up tight som enkelte andre her inne Lykke til! 🤞 Anonymkode: a60b0...470
Anonym bruker Skrevet 9. august 2018 #32 Skrevet 9. august 2018 18 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er mange jobber med dresskode ja. Og de ansatte kler seg slik fordi det er en del av kompetansen å vite at klær signaliserer noe. Hvor mange advokater tror du rusler rundt i jeans og t-shirt, selv om det er deres private stil? Kult om fastlegen møter deg i superkorte avklipte shorts? Anonymkode: 80c76...c23 Ganske mange, så sant de ikke skal i retten eller ha klientmøter Anonymkode: 848ff...7b3
Anonym bruker Skrevet 9. august 2018 #33 Skrevet 9. august 2018 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeans på jobbintervju er alltid uaktuelt. Jeg har jobbet på Rema og som bartender i studietiden, og selvfølgelig ikke stilt i jeans på intervju der heller. Mannen min ansetter folk i et middels stort firma med stort sett sivilingeniører og noen økonomer. Han sier også at det du absolutt aldri skal stille i er jeans. Det signaliserer mangel på respekt og profesjonalitet. Anonymkode: 07d6a...7b0 Oi. Er det forskjell i kultur mellom Oslo og resten av landet? Har søkt jobb og fått jobb i bank, i Aibel (cost controller), i kommune-administrasjon, i privat bedrift m.fl. Har alltid hatt dongeribukse og fin topp på intervju. Mannen min er Siv.ing. Han sier at det bare er sekretærene som kler seg fint i drakter og høye hæler. (Bortsett fra enkelte møter og ved kundekontakt). Regner med det er annerledes blant de som jobber på Aker brygge, men i resten av landet går vel folk i dongeri? Anonymkode: 5712d...c15
holahopp Skrevet 9. august 2018 #34 Skrevet 9. august 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Herlig, høres ut som de ikke er så up tight som enkelte andre her inne Lykke til! 🤞 Anonymkode: a60b0...470 Det er noe annet å kle seg til jobbintervju enn til daglig på jobben. Jeg kunne aldri funnet på å komme med jeans på jobbintervju, men kan gå med det på jobb. Før man vet hva dresskoden er så kler man seg for å imponere litt hvertfall. Her i Norge er vi ekstremt casual og. Etter min mening altfor casual. Kjenner flere som faktisk har fått advarsel pga upassende klær da de plutselig ble dratt inn i møte hvor alle gikk i dress.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2018 #35 Skrevet 9. august 2018 17 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeans på jobbintervju er alltid uaktuelt. Jeg har jobbet på Rema og som bartender i studietiden, og selvfølgelig ikke stilt i jeans på intervju der heller. Mannen min ansetter folk i et middels stort firma med stort sett sivilingeniører og noen økonomer. Han sier også at det du absolutt aldri skal stille i er jeans. Det signaliserer mangel på respekt og profesjonalitet. Anonymkode: 07d6a...7b0 Det synes jeg nok blir for strengt igjen. Dette er anbefalingene fra Manpowersjefen: Manpower-sjefens klestips «Vanlige» jobber: Tommelfingerregelen er å gå «pent fritidskledd». KVINNER: Du kan godt gå i bukse eller skjørt og pen bluse. Det er viktig at du ikke kler deg for utfordrende – det er forskjell på jobb og byen. Velg nøytralt. MENN: En pen poloskjorte eller genser går i veldig mange sammenhenger. Olabukse går fint, men velg en som er mørk, og unngå hull! Bank/finans/streng dresscode: KVINNER: Det settes pris på at du går i drakt, eller en kombi av bukse eller skjørt og en matchende jakke. MENN: Her er det dressbukse og og nystrøken skjorte som gjelder. Dressjakke kan ofte velges bort, men sko er viktig. Bruk pene dressko, og pass på at de er pusset. Norske menn er generelt dårlige til å pusse sko! Anonymkode: 12798...325
Anonym bruker Skrevet 9. august 2018 #36 Skrevet 9. august 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Det synes jeg nok blir for strengt igjen. Dette er anbefalingene fra Manpowersjefen: Manpower-sjefens klestips «Vanlige» jobber: Tommelfingerregelen er å gå «pent fritidskledd». KVINNER: Du kan godt gå i bukse eller skjørt og pen bluse. Det er viktig at du ikke kler deg for utfordrende – det er forskjell på jobb og byen. Velg nøytralt. MENN: En pen poloskjorte eller genser går i veldig mange sammenhenger. Olabukse går fint, men velg en som er mørk, og unngå hull! Bank/finans/streng dresscode: KVINNER: Det settes pris på at du går i drakt, eller en kombi av bukse eller skjørt og en matchende jakke. MENN: Her er det dressbukse og og nystrøken skjorte som gjelder. Dressjakke kan ofte velges bort, men sko er viktig. Bruk pene dressko, og pass på at de er pusset. Norske menn er generelt dårlige til å pusse sko! Anonymkode: 12798...325 Og linken til hele artikkelen: https://e24.no/jobb/slik-skal-du-kle-deg-til-jobbintervjuet/20261281 Anonymkode: 12798...325
Anonym bruker Skrevet 9. august 2018 #37 Skrevet 9. august 2018 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Ganske mange, så sant de ikke skal i retten eller ha klientmøter Anonymkode: 848ff...7b3 Alle advokatfirmaer har kleskode. Anonymkode: 12798...325
Anonym bruker Skrevet 9. august 2018 #38 Skrevet 9. august 2018 10 timer siden, holahopp skrev: Det er noe annet å kle seg til jobbintervju enn til daglig på jobben. Jeg kunne aldri funnet på å komme med jeans på jobbintervju, men kan gå med det på jobb. Før man vet hva dresskoden er så kler man seg for å imponere litt hvertfall. Her i Norge er vi ekstremt casual og. Etter min mening altfor casual. Kjenner flere som faktisk har fått advarsel pga upassende klær da de plutselig ble dratt inn i møte hvor alle gikk i dress. Ble sendt ut advarsel på fellesmail et sted jeg jobbet også, fordi det var enkelte som kledde seg litt for casual. Anonymkode: 12798...325
Anonym bruker Skrevet 10. august 2018 #39 Skrevet 10. august 2018 På 8.8.2018 den 18.59, Anonym bruker skrev: Er virkelig et antrekk som er rent, pent og nøytralt, men ikke business aktig nok, grunn nok til å ikke få jobben? Det trumfer altså kvalifikasjoner, personlige egenskaper og intervjuet sånn ellers? Det høres jo helt hinsides overfladisk og tåpelig ut! Er dette en kultur du som intervjuer virkelig ønsker å stå for? Anonymkode: a60b0...470 Jeg har jobbet på et slikt sted som HI beskriver og kun drakt/dress og pensko var tillatt. Kom du på et intervju med noe annet ble du faktisk lagt nederst i bunken. Har man litt selvrespekt kler man ser like pent eller penere enn det de andre går i. Rent og pent er ikke godt nok på slike steder... Har selv intervjuet andre på mer casual steder og det kom da inn mye «ræl». Folk må ikke kun tenke på hva de skriver, men hva de faktisk har på seg (samt dusje). Anonymkode: 38917...6c3
Anonym bruker Skrevet 22. august 2018 #40 Skrevet 22. august 2018 HI her. Jeg fikk jobben! 😃 Anonymkode: 4be7b...777
Anonym bruker Skrevet 22. august 2018 #41 Skrevet 22. august 2018 1 hour ago, Anonym bruker said: HI her. Jeg fikk jobben! 😃 Anonymkode: 4be7b...777 Gratulerer 😄🎉 Anonymkode: bf05f...510
Anonym bruker Skrevet 22. august 2018 #42 Skrevet 22. august 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: HI her. Jeg fikk jobben! 😃 Anonymkode: 4be7b...777 Grattis!! Anonymkode: 575a0...aba
Anonym bruker Skrevet 22. august 2018 #43 Skrevet 22. august 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: HI her. Jeg fikk jobben! 😃 Anonymkode: 4be7b...777 Gratulerer Anonymkode: 8dd5c...e20
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå