Gå til innhold

Original vri på konfirmasjonstale?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min er konfirmant i høst og jeg hater å holde tale. Har lyst å lage en original vri istede for å bare stå å skryte vilt og hemningsløst (kan gjerne skryte av han altså men dere skjønner sikkert...). 

Forslag til en litt original vri på talen så jeg ikke blir så nervøs??

Anonymkode: b4a23...40d

Fortsetter under...

Skrevet

Hadde konfirmant i år og hun la ned taleforbud. Det viste seg i ettertid det var kun faren hun ikke ville ha tale fra, men han klarte å holde tale alikavel. Jodda, en skikkelig trist konfirmant hadde jeg på kvelden desverre. Men det er en annen sak. 

Nå grubler jeg over hva jeg skal gjøre til yngste barnet, for jeg er slettes ingen taler. Ungene fikk en liten bok farmoren hadde laget etter en ferietur de var på, 7x7cm tror jeg den var. Jeg vurderer om jeg skal lage en slik liten bok og legge ut til alle gjestene.   Bilder og små tekster til. Litt usikker på hvor hun laget den, men tenkte å søke litt rundt for den var så liten og søt, men den hadde faktisk mange sider så jeg kunne fått inn masse. Det tror jeg faktisk barnet mitt hadde satt pris på. Jeg laget fotoalbum til ungene når de var små, med bilder, tekst, hårstrå, førstetann, avisutklipp osv. Disse la jeg på ett bord og jenta syns det var så koselig når folk kom og spurte henne om noe. Ting oldemor hadde glemt de hadde gjort kom hun på og pratet med henne om, så denne lille tingen jeg kom på i det jeg løp ut døra satte hun veldig stor pris på. (Vi var akkurat i ett flyttelass, så bilder hun skulle ha på bordet hadde vi rivd ned av mormors vegg og heldigvis lå fotoalbuma i mormors gang)

Anonymkode: cb217...381

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sønnen min er konfirmant i høst og jeg hater å holde tale. Har lyst å lage en original vri istede for å bare stå å skryte vilt og hemningsløst (kan gjerne skryte av han altså men dere skjønner sikkert...). 

Forslag til en litt original vri på talen så jeg ikke blir så nervøs??

Anonymkode: b4a23...40d

Form den som en quiz med litt morsomme spørsmål.

Anonymkode: 33c8f...bb2

Skrevet

Min gutt var konfirmant nå i vår, og jeg hadde litt av de samme tankene som du. Samtidig ville jeg veldig gjerne gjøre noe, særlig siden far ikke kom til å gjøre det, og ingen andre i familiene er noen "talere" heller😉 Han er også første av tre, så det var viktig å legge lista slik at jeg kan følge opp med de andre! Jeg fant et program på pc'en der man kan lage "slideshow" med fotografier. Ikke powerpoint/film altså, husker ikke hva det het.. men bilder som varer 3-4sek før neste. Så gikk jeg gjennom albumene (jada, jeg har det😉) og bilder på pc, og satte sammen en snutt fra fødsel til nåtid. Ble ca 7-8min. Lånte prosjektor og uttrekkbar lerret, og fant noen sanger på Spotify som jeg vet han liker /likte da han var yngre. Så skrev jeg en kort "tale/intro", som ble innleding, satte på musikk og bildefremvisning. Veldig stemningsfullt med musikken, og veldig "han"😍 Han har fått det på minnepinne etterpå, så har han det! Noen tørket tårer, og det var fint å se på skjermen hvordan han har vokst og forandret seg. Passet på å ta med ulike situasjoner, steder vi har vært, besteforeldre, søsken osv. På denne måten slapp jeg også å være i fokus så lenge, siden alle så på skjermen😜 Veldig positive tilbakemeldinger, og fornøyd konfirmant. Kommer til å gjøre noe lignende neste gang 😀 

Anonymkode: a36a8...14f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...