Gå til innhold

Dere som har pompholyx

Anbefalte innlegg

Hva reagerer du på? Jeg får jevnlige utbrudd, men vet ikke hva det kommer av. Trodde lenge at det vår pga gluten, men jeg har vært skikkelig nøye og er sikker på at jeg ikke har spist (eller tatt på) gluten (har cøliaki). Har fått det bekreftet at det er pompholyx hos lege, men begge trodde altså da at det var pga gluten, så jeg ble ikke videre undersøkt. 

Er jo ikke så farlig, men er mest nysgjerrig på hva det kommer av :) 

Anonymkode: b11a4...f15

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144351941-dere-som-har-pompholyx/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke hva det kommer av. Sannsynligvis uflaks, men det finnes jo verre ting. Men jeg merker på hendene nå jeg skal ha mensen om et par dager. Veldig hormonstyrt. Og våren. Og stress. 

Når det er ille er jeg nøye med hansker ved matlaging. Av hygieniske årsaker, så klart. Men også fordi at sitrus, tomat og lignende gjør det mye verre. 

Jeg klør så jeg blir sprø. Har lært et triks som er gull verdt for meg - å holde stedet som klør under varmt vann, helt opp mot smertegrensen. Da gir kløen seg. 

Anonymkode: 42da2...ceb

Jeg har bare under føttene, jevnlige utbrudd. Tror stress er en utløser hos meg. Stadige sår under bena 😳 Bruker mye locobase fet krem og dermovat salve, men føler ikke det hjelper så mye. Har også fått to kurer med noen sterke og dyre tabletter, samt grensestråler. Er visst ingenting som hjelper...

Anonymkode: ec7a8...ba2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...