Anonym bruker Skrevet 7. august 2018 #1 Skrevet 7. august 2018 Det kryr av veps her og det er vel bare tidsspørsmål at noen blir stukket. Noen tips til hva man kan ha på? Jeg liker å være føre var. Anonymkode: 7b9e0...531
MammantilNurket Skrevet 7. august 2018 #2 Skrevet 7. august 2018 Vanlig hvit eddik kan hjelpe da syren nøytraliserer den basiske giften.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2018 #3 Skrevet 7. august 2018 Hvorfor må du ha noe på, da? Hvis noen er allergiske må du sette adrenalinsprøyte. Hvis ingen er allergiske går det helt fint. Anonymkode: bafc1...252
Anonym bruker Skrevet 7. august 2018 #4 Skrevet 7. august 2018 7 minutter siden, MammantilNurket skrev: Vanlig hvit eddik kan hjelpe da syren nøytraliserer den basiske giften. Takk for råd 😍 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor må du ha noe på, da? Hvis noen er allergiske må du sette adrenalinsprøyte. Hvis ingen er allergiske går det helt fint. Anonymkode: bafc1...252 Herrefred! Hva er det med noen folk da? Man må jo ingenting, men å bli stukket er vondt og om det skjer med barna er det greit å vite om noe hjelper. Er det greit for deg, eller?? hi Anonymkode: 7b9e0...531
Anonym bruker Skrevet 7. august 2018 #5 Skrevet 7. august 2018 Min eldste ble stukket i sommer. Hun er ikke allergisk, men vepsestikk er likevel ikke behagelig. Her løste vi smerten med å holde en isbit på. Anonymkode: 8b420...bfb
Anonym bruker Skrevet 7. august 2018 #6 Skrevet 7. august 2018 Datteren min fikk et stikk da vi var i byen så vi gikk bare inn på apoteket og spurte, de anbefalte en krem som var litt bedøvende/smertestillende. Husker ikke hva den het, den ligger i medisinskapet nå, men datteren min synes det hjalp ihvertfall. Anonymkode: 02c9a...e40
LME1001 Skrevet 7. august 2018 #7 Skrevet 7. august 2018 Neglelakk funker fint hvis du har fått stikk og ikke har smertestillende krem rundt. Aner ikke hvorfor, men det hjelper. Ta på neglelakk på stikket og så forsvinner smerten.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2018 #8 Skrevet 7. august 2018 Eurax lindrer, så den er fin å smøre på. (kjøpes på apotek) Husker fra jeg var liten at min bestemor duppet sukkebit i eddikk å holdt over stikket. Anonymkode: c692a...89b
Anonym bruker Skrevet 7. august 2018 #10 Skrevet 7. august 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor må du ha noe på, da? Hvis noen er allergiske må du sette adrenalinsprøyte. Hvis ingen er allergiske går det helt fint. Anonymkode: bafc1...252 Funker ikke sånn. Har en som er allergisk og det kommer helt an på hvor og hvordan stikket er om det skal settes sprøyte. I fingertuppen feks. Da treffes sjelden blodårer og det holder med ekstra doser med allergimedisin og konstant bruk av kortison. Andre stikk kan generere at vi må sette sprøyte. til HI: xylocain fungerer, kortison fungerer, men med et stikk er smerten ofte kortvarig. Svir litt i noen minutter og kanskje ømt et par timer. Sønnen min fikk to stikk på en dag og smurte bare litt kortison på stikket og smerten var borte etter et par min. Sånn er det for meg også. Varer bare noen minutter. Anonymkode: 251a7...00f
Anonym bruker Skrevet 7. august 2018 #11 Skrevet 7. august 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor må du ha noe på, da? Hvis noen er allergiske må du sette adrenalinsprøyte. Hvis ingen er allergiske går det helt fint. Anonymkode: bafc1...252 Hvorfor skal du bestemme det? Anonymkode: 3af5e...8fd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå