Gå til innhold

Gi meg tre eller flere gode grunner til å slette Instagram og Snapchat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når det gjelder Instagram så pleie jeg følelsesmessig påvirket (som såret, trist, lei meg) når ikke alle «venner» «familie» liker det jeg poster. Blir ekstra lei meg f.eks når familien til min mann ikke liker bildene eller kommenterer og samme gjelder det også mine egne familiemedlemmer. Jeg begynner å bli lei at Instagram og Snapchat er blitt en slik plass der alle skal bare vise seg 

•hvor pene de er

•hvor faktiske ferier de har hatt eller på 

•generelt om hvor perfekt alt er 

•hva de spiser å hva de driter 

Anonymkode: 65e00...282

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trenger jo ikke gi deg noen grunner, for du har listet de opp selv

1. du blir følelsesmessig påvirket (som såret, trist, lei deg) når ikke alle «venner» «familie» liker det du poster.
2. du blir ekstra lei deg f.eks når familien til din mann ikke liker bildene eller kommenterer og samme gjelder det også dine egne familiemedlemmer.
3. du begynner å bli lei av at Instagram og Snapchat er blitt en slik plass der alle skal bare vise seg 

Da er det på høy tid å logge seg av sosiale medier

Anonymkode: 5932b...eef

Skrevet

Har kuttet ut Face, insta og Snap. Jeg har mer tid til annet en sosiale medier, bedre selvtillit siden jeg slipper likes og folks falske glansbilder, samt at jeg ikke lenger har kontakt med mennesker jeg egentlig ikke ville hatt noe med å gjøre hvis det ikke var for sosiale medier. 

Anonymkode: ef92f...fed

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har kuttet ut Face, insta og Snap. Jeg har mer tid til annet en sosiale medier, bedre selvtillit siden jeg slipper likes og folks falske glansbilder, samt at jeg ikke lenger har kontakt med mennesker jeg egentlig ikke ville hatt noe med å gjøre hvis det ikke var for sosiale medier. 

Har det vært et problem for deg å ha kontakt med mennesker?..

Anonymkode: b556f...aee

Skrevet

Du slipper å se hvor dumme noen er. Folk du trodde før var oppegående. Helt til du fikk de på Instagram 😅

Anonymkode: 748fd...71b

Skrevet

Jeg har kuttet ut begge deler, og tenker at face snart står for tur. Blir lett for at man har folk innpå der som omtrent ikke hilser på deg om du hadde møtt de på gaten. Eneste grunnen til at jeg er på face er fordi alle vennene mine er der og fordi det er der man får tak i folk. Hadde det ikke vært for det, så hadde jeg nok aldri hatt facebook heller. Nå ble jeg koblet med min kjæreste på fb, så noe positivt har det vært med å være en del av det nettsamfunnet. 

Anonymkode: f36be...e2a

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har det vært et problem for deg å ha kontakt med mennesker?..

Anonymkode: b556f...aee

Ikke et problem, men jeg har absolutt ikke behov for kontakt med mennesker jeg vanligvis ikke ville ha omgått. Jeg er svært lite nysgjerrig på gamle- eller perifere bekjente, og folk jeg vil ha kontakt med velger jeg heller å ringe eller møte. 

Skrevet

Hvis du lar deg påvirke i en slik stor grad, så er det på høy tid å slette alt. Lurer på også hvilke venner du har jeg da? 

Anonymkode: 3b090...c27

Skrevet

Snap er jo bare moro og man forventer jo ingen reaksjon på snapper man sender. 

Om du lar deg stresse av insta så bør du kutte det ut, det er jo bare for underholdning, mens FB er nyttig mtp grupper og informasjon 

Men du trenger jo ikke legge ut bilder selv da?

Anonymkode: 0abd3...15f

Skrevet

Ville du beholdt en stol du fikk vondt i ryggen av å sitte i? Et par sko som gir gnagsår hver gang? Ville du satt deg i den stolen og gått med de skoa hver dag, bare fordi mange andre har maken? Om appene gjør at du får vondt, så slett dem. Det er ikke noe du trenger. De er ment til adspredelse og hygge, og når det ikke er hyggelig for deg, så skal du ikke ha de. Sier seg selv. 

Skrevet
14 hours ago, Anonym bruker said:

Når det gjelder Instagram så pleie jeg følelsesmessig påvirket (som såret, trist, lei meg) når ikke alle «venner» «familie» liker det jeg poster. Blir ekstra lei meg f.eks når familien til min mann ikke liker bildene eller kommenterer og samme gjelder det også mine egne familiemedlemmer. Jeg begynner å bli lei at Instagram og Snapchat er blitt en slik plass der alle skal bare vise seg 

•hvor pene de er

•hvor faktiske ferier de har hatt eller på 

•generelt om hvor perfekt alt er 

•hva de spiser å hva de driter 

Anonymkode: 65e00...282

du har jo alle grunnene for det

Anonymkode: f11b4...3bb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...