Anonym bruker Skrevet 7. august 2018 #26 Skrevet 7. august 2018 Jeg synes dette viser hvordan Norge blir en miljøversting. Et servise man bruker til jul liksom. Synes det er sløsing og hadde heller ikke blitt så glad for det. Hadde heller gått for et klassisk man kan bruke hele året. Og, jeg må spørre, hadde du/dere lagt så mye i dette om dere hadde en sønn? Det er gammeldags å samle servise til jenter. Anonymkode: 083fc...9ea
Anonym bruker Skrevet 7. august 2018 #27 Skrevet 7. august 2018 Da jeg var i slutten av tenårene, kjøpte jeg selv et kaffeservise fra firkløveren, fordi jeg alltid har likt den gammeldagse stilen, hvis det er noe som heter jeg har alltid siklet på min bestemors gamle gullkopper og servise med allskens blomsterdekorasjoner på, så istedenfor å spørre om jeg kunne få noen av hennes saker, så kjøpte jeg mine egne saker. Er en sjangs å ta, å kjøpe et såpass dyrt kaffeservise til et barn. Mine barn synest ikke noe om mitt kaffeservise i gammel stil, så hvem som skal få arve det, det er ikke godt å vite 😀 Ville kanskje ikke gått for noe i Disney stil,men heller noe mer nøytralt som blir foreslått lenger opp. Anonymkode: dd6ed...420
Anonym bruker Skrevet 7. august 2018 #28 Skrevet 7. august 2018 Jeg hadde hatet det selv og kommer ikke til å tvinge noe sånt på mine barn!! Anonymkode: 7df5b...f01
KellyTaylor Skrevet 7. august 2018 #29 Skrevet 7. august 2018 Da jeg var i tenårene så elsket jeg slike juleserviser og ønsket meg selv. Takk og lov for at jeg ikke kjøpte eller fikk dette. i voksen alder så har jeg en helt annen smak, og synes ikke slike juleserviser er spesielt pene. Ville gått for noe klassisk og tidløst i stedet.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2018 #30 Skrevet 7. august 2018 Jeg syns det å velge en såpass stor ting for andre er en stor sjans å ta. Smak og behag er svært forskjellig, og når du tenker på å gi det til datteren din når hun flytter ut, må du huske på at hun antagelig skal flytte inn på div hybler flere ganger før hun slår seg til ro etter ferdig utdannelse. Kanskje er et stort servise som blir brukt noen få ganger i året noe hun ikke ønsker å prioritere plass til. Men tanken var god da Anonymkode: 53624...d65
Anonym bruker Skrevet 7. august 2018 #31 Skrevet 7. august 2018 Jeg synes ikke Royal Copenhagen sitt juleservice var noe fint. Alt er jo smak og behag. Men jeg ville ikke ha samlet på service for eget barn. Man har ikke samme smak, og noe sånt synes jeg hver enkelt får velge ut selv. Anonymkode: 8b1d2...72f
Anonym bruker Skrevet 7. august 2018 #32 Skrevet 7. august 2018 Tanken er god, men jeg ville heller satt de pengene inn på BSU. Det er ikke sikkert din datter hverken vil like serviser, eller få plass til å lagre det. Anonymkode: d11b1...e12
amandine Skrevet 7. august 2018 #33 Skrevet 7. august 2018 Jeg ville ikke kjøpt servise til barna. Hverken juleservise eller annet, egentlig. Ditt servise, hi, er jo arvet, er det ikke? Og det er jo noe helt annet, for da har det affeksjonsverdi. Vær heller raus om hum liker ditt, la det gå i arv videre!
Anonym bruker Skrevet 7. august 2018 #34 Skrevet 7. august 2018 Hadde dødd hvis jeg ble tvunget til å ta i mot noe sånt! Kjenner EN person på min alder (rundt 30) som samler på juleservise, og huset hennes ser ut som et museum hvor målet er gjennomsnittet av bestemødre på landet. Og hvis min mor kjøper interiørting som jeg ikke har ønsket meg, blir jeg heller ikke så glad. Vi liker å skape vår egen stil, ikke implementere mors ønsker for å være greie. Anonymkode: d1b05...3b4
Himmel og hav Skrevet 7. august 2018 #35 Skrevet 7. august 2018 Tanken er god, men jeg støtter de som mener at det er lurt å spare på noe mer nøytralt og kanskje noe mer praktisk. Et juleservise tar voldsomt med plass for noe som brukes kanskje 4-5 ganger i året. Spar sølvtøy isteden. Det tar mindre plass, er mer tidløst og er mer anvendelig.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2018 #36 Skrevet 7. august 2018 Har aldri skjønt greia med juleservise. Da hadde jeg heller samlet på et vanlig servise til henne. Anonymkode: 4a848...3d0
Blondzilla Skrevet 7. august 2018 #37 Skrevet 7. august 2018 Juleservise er bare skapfyll. Ville isåfall spart på et vanlig servise til henne.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2018 #38 Skrevet 7. august 2018 1 time siden, Himmel og hav skrev: Tanken er god, men jeg støtter de som mener at det er lurt å spare på noe mer nøytralt og kanskje noe mer praktisk. Et juleservise tar voldsomt med plass for noe som brukes kanskje 4-5 ganger i året. Spar sølvtøy isteden. Det tar mindre plass, er mer tidløst og er mer anvendelig. Jeg ville ikke spart på sølv heller. Jeg fikk dette og mislikte det sterkt. Orket ikke pusse og synes ikke det var pent. Solgte det på Finn.no etter at det hadde ligget 10 år i skuffen. Hadde det vært arvet og det var tilknyttet affeksjonsverdi hadde det stilt seg annerledes. Jeg ville heller gitt videre serviset du selv har arvet. Så kan du kjøpe et du selv liker nytt (evt på Finn.no). Anonymkode: 71660...370
Anonym bruker Skrevet 7. august 2018 #39 Skrevet 7. august 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg synes dette viser hvordan Norge blir en miljøversting. Et servise man bruker til jul liksom. Synes det er sløsing og hadde heller ikke blitt så glad for det. Hadde heller gått for et klassisk man kan bruke hele året. Og, jeg må spørre, hadde du/dere lagt så mye i dette om dere hadde en sønn? Det er gammeldags å samle servise til jenter. Anonymkode: 083fc...9ea Sløsing ? Da er julepynt sløsing også da. Man bruker det bare én gang i året også. Anonymkode: 94092...22d
Anonym bruker Skrevet 7. august 2018 #40 Skrevet 7. august 2018 58 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sløsing ? Da er julepynt sløsing også da. Man bruker det bare én gang i året også. Anonymkode: 94092...22d Ja, sløsing å kjøpe et servise man bruker en gang i året, da er det bedre å kjøpe noe man kan bruke hele året. Skjønner ikke argumentasjonen din. Anonymkode: 083fc...9ea
Anonym bruker Skrevet 7. august 2018 #41 Skrevet 7. august 2018 Spar heller tilsvarende sum. Da kan hun kjøpe det serviset hun ønsker og du slipper å oppbevare det i 15 år. Sansynlig vis kan hun da få det brukt for 10% av summen. Anonymkode: cd700...195
Anonym bruker Skrevet 7. august 2018 #42 Skrevet 7. august 2018 Vi bruker juleserveringsboller og fat, men de er det farmor som har malt. Ellers vile jeg nok ikke ha brukt noe juleservise. Og ihvertfall ikke disney sitt 😩 Anonymkode: b6c98...d89
Gjest Darwinia:-) Skrevet 7. august 2018 #43 Skrevet 7. august 2018 Boligene blir bare mindre og mindre og det er lagringsplassen det går mest utover. Det blir stadig vanligere å invistere i et kvalitetsservice som man bruker både til hverdags og fest. HVIS du skal ta den avgjørelsen på vegne av din fremtidige voksne datter, la det nå ihvertfall være et servise som kan brukes til ALLE festligheter, ikke kun til jul. Men aller helst burde du la være. Smaken er som baken og det er rimelig surt å sitte i ei bittelita leilighet og måtte lagre på et servise som kun kan brukes et par ganger i året og som man kanskje til og med synes er dritstygt, men som man ikke kan kvitte seg med fordi mamma har samlet siden du var 6 år. Ikke gjør det mot datteren din. Spar heller pengene og gi henne dem, øremerket servise, når hun flytter hjemmefra, kjøper sin første bolig eller gifter seg.
Nyttårs barn Skrevet 7. august 2018 #44 Skrevet 7. august 2018 Husk at smaken er forskjellig HI, og kanskje din datter ikke etablerer seg ordentlig med eget hushold før hun er over 30 eller enda mer. Om du har lyst på servise så kjøper du det-til deg selv😊
Anonym bruker Skrevet 7. august 2018 #45 Skrevet 7. august 2018 Spar heller penger til henne i fond eller noe. Min mor samlet på blåklokkeglass til meg. Overhode ikke min stil. Bruker de aldri.... Anonymkode: f9b33...309
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå