Anonym bruker Skrevet 6. august 2018 #1 Skrevet 6. august 2018 Jeg lurer på om jeg skal kjøpe inn juleservise fra firkløveren til min datter, som hun skal få når hun flytter for seg selv. Jeg arvet det samme fra min bestemor når jeg var 20år ☺️ Og jeg blei super glad! Og setter stor pris på det servise 💓 nå tenker jeg kanskje at jeg skal samle til min datter. Hun er bare 6 år nå. Jeg ser dei har Disney jul. Men blir det for barnslig i voksen alder? (Jeg synst askepott servise var kjempe fint, og kunne godt hatt det selv 😅) Kanskje jeg heller skal velge gammeldags jul, eller Disney jul ned andre karakterer? 🤔 hadde DU blitt glad for noe slikt? Er jo veldig mange tusen lapper som går med. Så må jo vere nøye planlagt 🤦♀️ Anonymkode: a8174...592
hysterika Skrevet 6. august 2018 #2 Skrevet 6. august 2018 Jeg hadde valgt Royal Copenhagen sitt juleservise: https://www.royalcopenhagen.com/Series/StarFlutedChristmas/High-handle-cup-and-saucer-24-cl/p/1017438
Anonym bruker Skrevet 6. august 2018 #3 Skrevet 6. august 2018 Sjekk ut Porsgrunds "Dompap". Anonymkode: 50916...588
Anonym bruker Skrevet 6. august 2018 #4 Skrevet 6. august 2018 Jeg hadde synes tanken var god, men foretrekker å velge slikt selv. Min og min mors smak er mildt sagt ulik. Anonymkode: c9780...a4b
Nyttårs barn Skrevet 6. august 2018 #5 Skrevet 6. august 2018 Om jeg skulle gjøre noe sånt ville jeg valgt Royal Copenhagen og ikke noe Disneyservice fra Firkløveren, ærlig talt. God design holder seg.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2018 #6 Skrevet 6. august 2018 Har aldri savnet juleservise...Og fortsatt i en alder av 37 hadde jeg hatt trøbbel med oppbevaring til det. Kjøp for all del ikke Disney. Selv hadde jeg satt pris på sølvbestikk Anonymkode: 0e13d...c5d
Anonym bruker Skrevet 6. august 2018 #7 Skrevet 6. august 2018 Jeg hadde ikke blitt glad for det, rett og slett fordi jeg ikke synes de er pene. På den andre siden arver man vel litt smak av foreldrene, eller ender med å foretrekke det man er vant til, så det er godt mulig din datter vil bli veldig glad for det. Hvis jeg måtte ha et juleservise ville jeg valgt Royal Copenhagen sitt. Evt Wiik og Walsøe sitt med gullprikker. Vi bruker vanlig penservise (musselmalet) til jul. Anonymkode: d3834...2a8
MrsRose Skrevet 6. august 2018 #8 Skrevet 6. august 2018 3 minutter siden, hysterika skrev: Jeg hadde valgt Royal Copenhagen sitt juleservise: https://www.royalcopenhagen.com/Series/StarFlutedChristmas/High-handle-cup-and-saucer-24-cl/p/1017438 👆 Men samler på den selv, så er kanskje inhabil 😉 ikke ta noe Disney i hvertfall. Ta noe tidløst, slik at det varer lenge OG faktisk blir brukt
Anonym bruker Skrevet 6. august 2018 #9 Skrevet 6. august 2018 Jeg kjøpte meg gammeldags jul da jeg var 20. Liker det veldig godt. Er jo en veldig fin tanke, og hvis det er det du ønsker å bruke penger på. Men det tar jo veldig stor plass med et helt servise med boller og skåler og alt. Hvorfor kan hun ikke arve ditt servise når hun viser interesse for det? Mange flytter jo ikke for seg selv før de er 20-25, og får kanskje ikke behov for et slikt servise før man steller til egen jul, og det er jo ofte ikke før man får egen familie. Det er jo heller ikke alle som faktisk ønsker seg et juleservise Kanskje hun også har besteforeldre som har servise de ønsker at barnebarn skal arve? Anonymkode: c8ba9...c15
Anonym bruker Skrevet 6. august 2018 #10 Skrevet 6. august 2018 Likte veldig royal Copenhagen sitt 😀 det skal jeg sjekke ut ☺️ Tror kanskje Disney blir feil, så jeg står nok over det. Noen nettsider dere kjøper servise fra mottas med takk ☺️☺️ Anonymkode: a8174...592
Anonym bruker Skrevet 6. august 2018 #11 Skrevet 6. august 2018 11 minutes ago, hysterika said: Jeg hadde valgt Royal Copenhagen sitt juleservise: https://www.royalcopenhagen.com/Series/StarFlutedChristmas/High-handle-cup-and-saucer-24-cl/p/1017438 Wow, det var dyrt. Anonymkode: eaa73...f87
Anonym bruker Skrevet 6. august 2018 #12 Skrevet 6. august 2018 Wik og Walsøe har og et juleservice - Julemorgen https://www.glassoginterior.no/produkter/serviser/wik-walsoe/wik-walsoe-julemorgen.html Anonymkode: 0048b...ef7
Anonym bruker Skrevet 6. august 2018 #13 Skrevet 6. august 2018 https://www.firkloveren.no/gammeldags-jul Anonymkode: c8ba9...c15
Anonym bruker Skrevet 6. august 2018 #14 Skrevet 6. august 2018 Dette likte jeg Hmm, kanskje jeg må begynne å samle på juleservise https://www.firkloveren.no/inspiration/asas-jul-hvit#wrapper Anonymkode: 0048b...ef7
Anonym bruker Skrevet 6. august 2018 #15 Skrevet 6. august 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Wik og Walsøe har og et juleservice - Julemorgen https://www.glassoginterior.no/produkter/serviser/wik-walsoe/wik-walsoe-julemorgen.html Anonymkode: 0048b...ef7 Sorry, servise selvsagt, ikke service Anonymkode: 0048b...ef7
Anonym bruker Skrevet 6. august 2018 #16 Skrevet 6. august 2018 For meg hadde juleservise i utgangspunktet ikke vært så stas. Det er noe jeg aldri har ønsket meg og som egentlig bare tar plass. Jeg hadde sikkert satt pris på tanken bak. Men jeg hadde nok blitt enda gladere for andre kvalitetsprodukter. Anonymkode: 67a20...e59
Anonym bruker Skrevet 6. august 2018 #17 Skrevet 6. august 2018 Jeg ville ikke likt å arve det. Hadde kastet det om jeg fikk noe sånt. Ikke projiser deg selv på din datter, det er en stor byrde. Anonymkode: 28f15...adf
Yellow Brick Road Skrevet 6. august 2018 #18 Skrevet 6. august 2018 Jeg tenker at en ting hadde vært å arve et servise som har vært i bruk i familien og som det følger minner med. Det hadde jeg nok tatt fram til jul med varme tanker og glede fordi det har en historie. Men en juleservise som andre hadde valgt for meg uten å spørre meg om jeg likte og som det ikke følger med noen annen historie enn at jeg hadde fått det av mamma, ville jeg nok ha følt mer som en byrde enn som en glede. Jeg har arvet flere serviser og de tar opp mye plass, men fordi de betyr mye for meg og sosekjøttet laget etter farmors oppskrift smaker ekstra godt på "hennes" servise er det kjekt å ha likevel. Men bortsett fra det, vil jeg velge mine serviser selv.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2018 #19 Skrevet 6. august 2018 Et juleservise ville jeg ikke belemret mine barn med. Enkelt og greit. Anonymkode: be975...1d7
Anonym bruker Skrevet 6. august 2018 #20 Skrevet 6. august 2018 20 minutter siden, Yellow Brick Road skrev: Jeg tenker at en ting hadde vært å arve et servise som har vært i bruk i familien og som det følger minner med. Det hadde jeg nok tatt fram til jul med varme tanker og glede fordi det har en historie. Men en juleservise som andre hadde valgt for meg uten å spørre meg om jeg likte og som det ikke følger med noen annen historie enn at jeg hadde fått det av mamma, ville jeg nok ha følt mer som en byrde enn som en glede. Jeg har arvet flere serviser og de tar opp mye plass, men fordi de betyr mye for meg og sosekjøttet laget etter farmors oppskrift smaker ekstra godt på "hennes" servise er det kjekt å ha likevel. Men bortsett fra det, vil jeg velge mine serviser selv. Dette Anonymkode: 0048b...ef7
Anonym bruker Skrevet 6. august 2018 #21 Skrevet 6. august 2018 Om jeg først skulle samlet et servise ville jeg i alle fall ikke tatt juleservise. Ville i såfall heller samlet på et servise som er klassisk og tidløst som kan brukes til alle anledninger. Julestemning kan man lage med lys, servietter og pynt. Jeg personlig solgte et dyrt servise og kjøpte meg et billigere finservise. Blir det for dyrt tørr man jo ikke å bruke det omtrent i frykt for at noe skal bli ødelagt. Nå har jeg et servise som brukes flittig og knuses en tallerken e.l er det overkommelig å kjøpe en ny. Anonymkode: e7f24...32d
Anonym bruker Skrevet 7. august 2018 #22 Skrevet 7. august 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg hadde synes tanken var god, men foretrekker å velge slikt selv. Min og min mors smak er mildt sagt ulik. Anonymkode: c9780...a4b Dette. Særlig siden det ikke skal arves videre før om nærmere 15 år... Anonymkode: 14ccd...d03
Anonym bruker Skrevet 7. august 2018 #23 Skrevet 7. august 2018 Uff, la jenta heller få velge servise i voksen alder. Jeg arva drøssevis av servise fra firkløveren og annet, og ingenting av det er min stil. Anonymkode: d5ca8...6cd
Anonym bruker Skrevet 7. august 2018 #24 Skrevet 7. august 2018 Tanken er god, men jeg vil ikke ha juleservise. Og hadde ikke blitt glad dessverre. Jeg har ingen typer serviser idag. Har pene middagstallerkner som kan brukes i alle settinger. Jeg føler de tar mer plass enn de blir brukt. Anonymkode: a619e...4e5
Anonym bruker Skrevet 7. august 2018 #25 Skrevet 7. august 2018 https://www.google.no/search?q=nisseservise+fra+porsgrund&client=ms-android-samsung&source=android-browser&prmd=misvn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjOtqqoltrcAhUqOpoKHbTtAuMQ_AUICigC&biw=360&bih=612 Dette nisseserviset fra Porsgrunn, fikk jeg av pappa til jul da jeg var ca 23 år. Jeg syntes da at nissene var skumle og jeg skjønte ikke hvorfor i all verden han ville gi dette til meg. Søstra mi fikk sølvbestikk...Det bestikket jeg sa at jeg ønsket meg. Ble litt furt. I det stille. Men ! Så ble jeg litt eldre da, og nå setter jeg veldig stor pris på dette serviset. Har samlet opp mer og mer, har vel snart alt. Kjenner jeg min datter rett, så vil hun arve det fordi det minner henne om meg og sin barndom. Er ikke sikkert hun syns det er så innmari pent. Anonymkode: 94092...22d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå