Gå til innhold

Sønnen min vil bare være med jenter

Anbefalte innlegg

Skrevet

God kveld, foreldre.

Dette virker kanskje som en bagatell for de fleste, men jeg bekymrer meg litt uansett. Sønnen min på 11 år virker som alle de andre guttene, bortsett fra at alle han liker å leke med er jenter. Han nevner aldri noen guttevenner, og i bursdagene sine vil han bare invitere jenter. Er dette grunn til å bekymre seg? Kan sønnen min være homofil eller vises ikke tegn for det så tidlig?

Anonymkode: 5ce24...38b

Skrevet

Sånn er gutten min på syv også. Liker i tillegg mye jentegreier, som My little pony tar det med stor ro og han får utvikle seg som han vil! Har ingen interesse av guttene i klassen som BARE spiller fotball. Eneste som er dumt, er at jentene kan skyve han litt bort siden han er gutt, og han passer ikke helt inn der heller. 😞

Anonymkode: b88ed...2f6

Skrevet

Så lenge han har venner vil jeg si det ikke er noe å bekymre seg for. 

Anonymkode: faa18...2b3

Skrevet

Det er jo ikke så mye å gjøre noe med, han må jo få være sammen med de han trives sammen med. Hva sier han selv om dette? Hadde en venn som var på samme måte, og han var homofil. 

Anonymkode: 88606...c7c

Skrevet

Tusen takk for alle tips så langt :)

Skrevet

Homofil? Kanskje

Grunn til bekymring? Absolutt ikke

Anonymkode: 8363c...8fb

Skrevet

Du bør gi han husarrest helt til han forstår at han må henge med guttene

Anonymkode: 3e14f...2f7

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Du bør gi han husarrest helt til han forstår at han må henge med guttene

Dette er jo helt useriøst! veldig på kanten hvis du spør meg...tar nok ikke rådet ditt for god fisk...

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Dette er jo helt useriøst! veldig på kanten hvis du spør meg...tar nok ikke rådet ditt for god fisk...

Hvis du klarer å tenke litt lenger enn en kråke så burde du kunne ta rådet mitt. Jeg er helt seriøs, hadde samme problem med min sønn for noen år siden og det funket på han

Skrevet

Hvis du klarer å tenke litt lenger enn en kråke så burde du kunne ta rådet mitt. Jeg er helt seriøs, hadde samme problem med min sønn for noen år siden og det funket på han

Å straffe ungen fordi han helst vil leke med jenter er altså helt normalt i dine øyne? Er du riv ruskende sprø?

Anonymkode: e14f6...e52

Skrevet

Jeg er nok smartere enn en kråke ja, veldig spydig spør du meg...og synes synd på sønnen din som har deg som forelder. Kråker er forresten fantastiske dyr! intelligente og flotte skapninger, favorittfuglen min, helt klart!

Skrevet

Jeg er nok smartere enn en kråke ja, veldig spydig spør du meg...og synes synd på sønnen din som har deg som forelder. Kråker er forresten fantastiske dyr! intelligente og flotte skapninger, favorittfuglen min, helt klart!

Nå fikk du meg til å tenke litt og gjorde et lite research anngående kråker og dem faktisk ganske fascinerende og smarte. Kom over en video på www.youtube.com som viser hvor intellegente dem faktisk er. 

Skrevet

Nå fikk du meg til å tenke litt og gjorde et lite research anngående kråker og dem faktisk ganske fascinerende og smarte. Kom over en video på www.youtube.com som viser hvor intellegente dem faktisk er. 

Ja de er ikke så dumme som de høres ut! du hadde ikke tilfeldigvis en link til videoen? man kopierer bare alt det som står øverst i søkefeltet når du er på videoen :)

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her! :D 

Skrevet

Her! :D 

Oi Oi! det var interresant får en si! Visste de var smarte, men noe slikt hadde jeg ikke forestilt meg! Du er ganske ålreit du faktisk, fikk bare feil førsteinntrykk! :D

Skrevet

Oi Oi! det var interresant får en si! Visste de var smarte, men noe slikt hadde jeg ikke forestilt meg! Du er ganske ålreit du faktisk, fikk bare feil førsteinntrykk! :D

Du virker ganske ålreit du også faktisk! Du bor vel ikke tilfeldigvis i nærheten av oslo, så kunne vi kanskje tatt en øl sammen?

Skrevet

Har en bror som hadde/har mest jentevenner. Han er voksen nå, og klarer seg utmerket. Han har aldri hatt kjæreste Jeg vet ingenting om grunnen til dette. Han har et stort sosialt nettverk. Jeg tror min bror kan være homofil. Dette er derimot ingenting vi har snakker om, og jeg vet han har flere homofile venner. Vi har et ganske nært forhold, og vi har ofte snakket om andre homofile, og han vet at jeg ikke har noen fordommer mot homofile. Jeg tenker at når han evt er klar for det, så forteller han det til meg hvis han er homofil.

Så lenge sønnen din har venner, så ville jeg ikke bekymret meg. 

Anonymkode: 81209...bcd

Skrevet

Tråden er ryddet for innlegg som identifiserer privatpersoner.

Ann Christin, admin

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har en bror som hadde/har mest jentevenner. Han er voksen nå, og klarer seg utmerket. Han har aldri hatt kjæreste Jeg vet ingenting om grunnen til dette. Han har et stort sosialt nettverk. Jeg tror min bror kan være homofil. Dette er derimot ingenting vi har snakker om, og jeg vet han har flere homofile venner. Vi har et ganske nært forhold, og vi har ofte snakket om andre homofile, og han vet at jeg ikke har noen fordommer mot homofile. Jeg tenker at når han evt er klar for det, så forteller han det til meg hvis han er homofil.

Så lenge sønnen din har venner, så ville jeg ikke bekymret meg. 

Jeg har en venninne som er lesbisk og hun håpet lenge på at alle, spesielt familien, skulle skjønne det av seg selv og ta det på med henne. Men da var det egentlig veldig åpenbart ettersom hun stadig vekk hadde med samme "venninne" når hun kom hjem på besøk ol. Da hun til slutt tok det opp med dem, hadde de selvfølgelig skjønt det lenge, de bare trodde hun ville si noe når hun ble klar. Kanskje går broren din og venter på det samme 😊

Skrevet

Jeg har en venninne som er lesbisk og hun håpet lenge på at alle, spesielt familien, skulle skjønne det av seg selv og ta det på med henne. Men da var det egentlig veldig åpenbart ettersom hun stadig vekk hadde med samme "venninne" når hun kom hjem på besøk ol. Da hun til slutt tok det opp med dem, hadde de selvfølgelig skjønt det lenge, de bare trodde hun ville si noe når hun ble klar. Kanskje går broren din og venter på det samme 😊

Det kan hende, men han har aldri med seg venner hjem, eller sier/gjør ting som egentlig kan "identifisere" at han er homofil. Vi bor heller ikke i samme by, så ikke så ofte vi treffes.

Skrevet

Altså, han trenger jo ikke å være homofil fordi han en periode i livet leker mest med jenter?! Det er det rareste jeg har hørt. 

Så lenge han har venner så er det bra :)

Anonymkode: 495dc...272

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Altså, han trenger jo ikke å være homofil fordi han en periode i livet leker mest med jenter?! Det er det rareste jeg har hørt. 

Så lenge han har venner så er det bra :)

Anonymkode: 495dc...272

Hehe, nei men altså det er bare jenter, ikke 80 %, det er uten unntak bare jenter han er med, menmen, det er som du sier ikke et klart tegn! men at det er det rareste du har hørt, da tør jeg å påstå at du ikke har hørt mye rart! ;D

Skrevet

Gutten din er kanskje en rolig type ? 

Kanskje han ikke orker de barnslige guttene som gaper og tuller. 

Anonymkode: 92e87...9e5

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gutten din er kanskje en rolig type ? 

Kanskje han ikke orker de barnslige guttene som gaper og tuller. 

Anonymkode: 92e87...9e5

Hva mener du med at de gaper?

Skrevet

Jeg hadde nesten bare guttevenner og har det enda. Jeg trives best i selskap med gutter, jeg har ikke helt de samme interessene som jenter. Jeg er nok muligens bifil, men jeg kunne aldri bodd med en dame. Da hadde det klikket for meg, har hatt jentekjæreste men kan ikke si jeg føler meg hetrofil eller lesbisk av den grunn. Er jeg forelsket er jeg forelsket uavhengi av kjønn. Har vært samboer med menn og har barn, så må det en merkelapp på meg er det nok hetrofil, men føler meg ikke som noe. Bare nyter livet.

Jeg har to jenter. Eldste lekte bare med gutter i barnehagen. På skolen var det vist teit å leke med noen av motsatt kjønn, så det torde hun ikke. Hu er veldig sjenert så hun gjorde aldri ting andre kunne si eller mene noe om. Nå går hun på ungdomskolen og henger nesten bare med gutter, hun har noen veninner. Kjæresten hennes er veldig sjalu, men det får han vist bare være for hun er med de vennene hun vil være med uten at han får lov å si noe. Fortsatt veldig sjenert, men hun har skikkelig bein i nesa når hun vil og mener noe. 

Minstejenta har lekt med alt og alle. I perioder ramler det inn med bare gutter og andre ganger bare jenter. Det er vistnok mye inntriger og styr på skolen, hun orker ikke å engasjere seg i det så hun er med de hun vil. Lukker øra for alt som skjer rundt seg av snakk.

Anonymkode: 7729b...c63

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...