Anonym bruker Skrevet 5. august 2018 #1 Skrevet 5. august 2018 Jeg og mann en min har to jenter sammen, en på sju og en på fem. Jeg var lenge bestemt på at jeg ikke ville ha flere, men i fjor ombestemte jeg meg. Mannen min var ikke helt med på dette, han visste ikke om vi hadde økonomi til en til, om han ville begynne på nytt igjen og hadde både argument at han ville vente ett år og se, og at han ikke ville ha små barn så lenge (noe som argumenterer mot hverandre). Etter litt diskusjon fram og tilbake lovde jeg å la det ligge til nå. Til min store glede er mannen nå litt på gli, men han trenger noen uker på å venne seg til tanken før han tar en endelig avgjørelse. Jeg har gjort det klar for han at selv om jeg virkelig har lyst på en til så respekterer jeg hans avgjørelse og forbereder meg på "det verste". Allikevel har jeg fått klarsignal på å framsnakke baby og prøve å vippe han over på min side uten å mase. Så derfor jenter: gi meg masse gode argument for hvorfor det er stas med baby, smårolling og 3 barn så jeg øker sjangsen for å få min høyt ønskede tredjemann😊 Anonymkode: ff59f...1f4
Anonym bruker Skrevet 5. august 2018 #2 Skrevet 5. august 2018 Sorry. Er enig med mannen din. Jeg fikk nr 3 når de andre var 6 og 9 og det er virkelig ingen dans på roser Anonymkode: 61d9d...7fa
Anonym bruker Skrevet 5. august 2018 #3 Skrevet 5. august 2018 Vi fikk vår siste når de eldste var 19, 16, 14, 8 og 6.. kun de to minste bor hos oss. Det var fantastisk å ha baby samtidig som vi hadde to halvstore i hus. Nå er minsten 3 og er alle storesøsknene sin lille maskot. Jeg ville sagt kjør på! Anonymkode: d8739...cf2
Anonym bruker Skrevet 5. august 2018 #4 Skrevet 5. august 2018 Eneste argumentet for et barn nummer tre er at du vil ha nummer tre. Bortsett fra det kan jeg ikke komme på noen som helst overbevisende argumenter! Anonymkode: 61d68...eed
Anonym bruker Skrevet 5. august 2018 #5 Skrevet 5. august 2018 Nå har jeg bare 2 barn selv, men prøver på et 3.dje barn. Har selv vokst opp med 2 søsken som er 8-10 år yngre enn meg. Synes det er fantastisk å ha 2 søsken jeg kan diskutere med, både med tanke på familiære ting og andre ting. De er forskjellig, og har ulike meninger. I noe er jeg mest enige med den ene, mens i andre ting er jeg mest enig med den andre. Selv ville jeg følt meg fattig med bare 1 søsken. Jeg tenker også at når man blir eldre er det også greit å ha flere å rådføre seg med, med tanke på gamle foreldre som trenger mer hjelp, i forhold til å ha et større nettverk som alltid er der. Ja, vet at det er mange som har dårlig kjemi med søsken, men man har likevel hverandre, og med flere søsken, så skal det mye til for at alle 3 skal ha dårlig kjemi med hverandre. Mine søsken går overens, men har ikke veldig god verken kontakt eller kjemi, treffes så og si kun med foreldrene våre eller meg. Men jeg derimot har god kontakt og kjemi med begge mine søsken. Kan jo selvfølgelig bli bedre når de blir eldre, men jeg ser jo også at de er veldig forskjellige. Et 3.søsken kan bli bindeledd mellom hverndre og familie. Anonymkode: 444df...3a1
Anonym bruker Skrevet 5. august 2018 #6 Skrevet 5. august 2018 Hadde aldri begynt på nytt da de andre barna vår så store. Jeg hadde heller nytt gullårene sammen med de jeg allerede hadde i stedet for at de nå skal måtte få en baby å ta hensyn til. Men dette er nå meg 😊 Anonymkode: a9760...6e1
Anonym bruker Skrevet 5. august 2018 #7 Skrevet 5. august 2018 Kjør på her var de 7 og 9 når lillesøster kom,de er gutter. nå er lillesøster 1 år i morgen og families skatt Anonymkode: cba34...ec6
Anonym bruker Skrevet 5. august 2018 #8 Skrevet 5. august 2018 Vi fikk jente nr.3 når de to andre var 6 og 8 år. Det var den beste permisjonen av de 3, hadde bare 1 bleiebarn, de to eldste hjalp til, var ikke sjalue eller noe. Vi var 31 år når nr.3 kom, så har fortsatt mange "unge" år igjen til bare oss når den tid kommer. Men vi ble jo satt litt på vent igjen, mye å ta hensyn til med baby. Hun måtte bare bli med på alt, var mye alene med de pga skolegang hos mannen. Hun blir nå snart 2 år og er bare et sjarmtroll, men er selvfølgelig mere jobb, følge etter hun og fortsatt ting å ta hensyn til. Angrer ikke et sekund ihvertfall. Anonymkode: a9769...d2f
Anonym bruker Skrevet 5. august 2018 #9 Skrevet 5. august 2018 Jeg personlig synes nok de to eldste begynner bli litt vel store, men folk har jo forskjellig syn på atpåkladder så akkurat det er jo opp til dere Jeg synes to barn er for lite rett og slett, jeg har selv tre søsken og mannen to så der var vi helt enige. Vi gikk for fire barn og ingen atpåkladder. Her er det under 8 år mellom yngste og eldste. Hadde jeg vært dere måtte det nok blitt to ganske tette, så de to siste slipper å være "alene" når de to store gjør ting sammen Anonymkode: 98074...ef1
Anonym bruker Skrevet 5. august 2018 #10 Skrevet 5. august 2018 Don’t do it! Nr 3 veltet hele familien Anonymkode: 85fb7...704
Anonym bruker Skrevet 5. august 2018 #11 Skrevet 5. august 2018 Dere som sier ikke gjør det og at det ødela deres familie, mener dere virkelig at dere ville vært foruten minstemann? Dette er veeeldig gjennomtenkt fra min side, har gått fra å ikke ville ha flere til å ville ha, samtidig som at jeg har tenkt på det i ett år nå. Tenkt på babytid, smårollingtid, attpåklatt, søskendynamikk, adferdsproblemer, handicap, you name it... Hadde aldri prøvd å overtale en mann som absolutt ikke vil, men nå er han mer positiv og er på gli til å ille ha en til, så det jeg da ber om er hjelp til å hjelpe han over siste kneika😉 Negativitet og argument imon:vel, dere kan bare komme med det, men de kommer til å bli lest og så ignorert, så like greit å la være😜 Hi Anonymkode: ff59f...1f4
Anonym bruker Skrevet 5. august 2018 #12 Skrevet 5. august 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dere som sier ikke gjør det og at det ødela deres familie, mener dere virkelig at dere ville vært foruten minstemann? Dette er veeeldig gjennomtenkt fra min side, har gått fra å ikke ville ha flere til å ville ha, samtidig som at jeg har tenkt på det i ett år nå. Tenkt på babytid, smårollingtid, attpåklatt, søskendynamikk, adferdsproblemer, handicap, you name it... Hadde aldri prøvd å overtale en mann som absolutt ikke vil, men nå er han mer positiv og er på gli til å ille ha en til, så det jeg da ber om er hjelp til å hjelpe han over siste kneika😉 Negativitet og argument imon:vel, dere kan bare komme med det, men de kommer til å bli lest og så ignorert, så like greit å la være😜 Hi Anonymkode: ff59f...1f4 Hadde jeg ikke fått minstemann, så hadde jeg ikke visst at det barnet kunne eksistert. Om jeg kunne vært foruten alle 3? Ja. Men jeg kunne ikke selv valgt et av de bort. Var ikke søakendynamikken som røyk her altså. Det var hele ekteskapet. Så nå har jeg alle 3 100% mens han lever det livet han plutselig ville ha da nr 3 ødela alt. Og det var han, ikke jeg som ville ha nr 3 i første omgang. Jeg angrer på at jeg lot meg overtale. Anonymkode: 85fb7...704
Anonym bruker Skrevet 5. august 2018 #13 Skrevet 5. august 2018 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hadde jeg ikke fått minstemann, så hadde jeg ikke visst at det barnet kunne eksistert. Om jeg kunne vært foruten alle 3? Ja. Men jeg kunne ikke selv valgt et av de bort. Var ikke søakendynamikken som røyk her altså. Det var hele ekteskapet. Så nå har jeg alle 3 100% mens han lever det livet han plutselig ville ha da nr 3 ødela alt. Og det var han, ikke jeg som ville ha nr 3 i første omgang. Jeg angrer på at jeg lot meg overtale. Anonymkode: 85fb7...704 Om et barn velter hele ekteskapet så kan det ikke være helt bra i utgangspunktet vel? Er enig i at når en vil og den andre "går med på det" så er ikke det bra. Er ikke det som skjer her, jeg har ridd stille i over et halvt år, er han selv som har blitt mer positiv over tid. Men så var det ikke absolutt nei til å begynne med heller da. Ville aldri satt et barn til verden om det var uønsket av en av foreldrene. Hi Anonymkode: ff59f...1f4
Anonym bruker Skrevet 5. august 2018 #14 Skrevet 5. august 2018 Er i samme situasjon. Har alltid hatt lyst på 3 barn, men så fikk vi to tette som nå er 6 og 8. Var tøft da de begge var små, men for ett par år siden kom ønsket om nr 3 igjen. Vi har nå prøvd i ett år og ingenting skjer. Er 37, og går på pergo nå. Er ikke alltid man kan bestille barn når man ønsker.. dette tar tid og kanskje vi ikke klarer å få én til. De fleste her inne er negative til flere enn to.. så du må nesten følge hjertet. Sikkert helt rar jeg også som ønsker meg nr 3 nå som de to andre begynner å klare seg mer selv, man begynner helt på nytt osv. Har veid så mye fram og tilbake.. ser d gode forholdet de to har og tenker nr 3 ikke får d samme tette forholdet . Men noen her skriver de har et bedre forhold til søsken m større aldersforskjell enn jevnaldrende.. så d er vel ingen fasit. Anonymkode: cc9bd...716
Anonym bruker Skrevet 5. august 2018 #15 Skrevet 5. august 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Dere som sier ikke gjør det og at det ødela deres familie, mener dere virkelig at dere ville vært foruten minstemann? Dette er veeeldig gjennomtenkt fra min side, har gått fra å ikke ville ha flere til å ville ha, samtidig som at jeg har tenkt på det i ett år nå. Tenkt på babytid, smårollingtid, attpåklatt, søskendynamikk, adferdsproblemer, handicap, you name it... Hadde aldri prøvd å overtale en mann som absolutt ikke vil, men nå er han mer positiv og er på gli til å ille ha en til, så det jeg da ber om er hjelp til å hjelpe han over siste kneika😉 Negativitet og argument imon:vel, dere kan bare komme med det, men de kommer til å bli lest og så ignorert, så like greit å la være😜 Hi Anonymkode: ff59f...1f4 Hehe, men du vil jo ha argumenter for og imot? Hvis du bare ignorerer det så har du jo bestemt deg? det ødela hele familien vår, men det betyr ikke at det gjør det for dere Anonymkode: 61d9d...7fa
Anonym bruker Skrevet 5. august 2018 #16 Skrevet 5. august 2018 Jeg kan ikke argumentere for 3 barn, annet enn at når du først har det vil du selvsagt ikke være det foruten. Vi hadde tenkt to tette i første omgang for så å vurdere nr 3 etterhvert. Nummer tre satt derimot før vi omtrent var ute av barsel, uhell med prevensjon, og vi endte opp med 3 barn på 2.5 år. Heavy stuff kan du si! Tror nok opplevelsen blir bedre med noen år mellom som for dere, men for oss har det først blitt kos nå som yngste er 3. De er en herlig liten gjeng, men de har alle ulike personligheter og toleransegrenser. Det er et ganske høyt konfliktnivå mellom dem, samtidig som de har en hel del fine stunder. Med en mer praktisk tilnærming kan jeg nevne mindre egentid enn ønskelig til hver av dem, høye kostnader, lite overskudd for oss og en mindre impulsstyrt hverdag enn hva jeg hadde sett for meg med de to vi i utgangspunktet hadde tenkt. Det krever også en hel del mer planlegging dersom vi ønsker å gjøre noe som par. Men igjen, nå er de her og vi hadde jo ikke vært komplett som familie uten yngste slik vi kjenner livet i dag. Anonymkode: 4c25c...6ac
Anonym bruker Skrevet 5. august 2018 #17 Skrevet 5. august 2018 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg kan ikke argumentere for 3 barn, annet enn at når du først har det vil du selvsagt ikke være det foruten. Vi hadde tenkt to tette i første omgang for så å vurdere nr 3 etterhvert. Nummer tre satt derimot før vi omtrent var ute av barsel, uhell med prevensjon, og vi endte opp med 3 barn på 2.5 år. Heavy stuff kan du si! Tror nok opplevelsen blir bedre med noen år mellom som for dere, men for oss har det først blitt kos nå som yngste er 3. De er en herlig liten gjeng, men de har alle ulike personligheter og toleransegrenser. Det er et ganske høyt konfliktnivå mellom dem, samtidig som de har en hel del fine stunder. Med en mer praktisk tilnærming kan jeg nevne mindre egentid enn ønskelig til hver av dem, høye kostnader, lite overskudd for oss og en mindre impulsstyrt hverdag enn hva jeg hadde sett for meg med de to vi i utgangspunktet hadde tenkt. Det krever også en hel del mer planlegging dersom vi ønsker å gjøre noe som par. Men igjen, nå er de her og vi hadde jo ikke vært komplett som familie uten yngste slik vi kjenner livet i dag. Anonymkode: 4c25c...6ac Hvor mye dyrere tenker du det er med 3, enn 2? Anonymkode: cc9bd...716
Anonym bruker Skrevet 5. august 2018 #18 Skrevet 5. august 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Don’t do it! Nr 3 veltet hele familien Anonymkode: 85fb7...704 Da er det deg og dine ressurser det er noe galt med. Nr. 3 gjorde vår familie komplett. Anonymkode: 6984b...f7b
Anonym bruker Skrevet 5. august 2018 #19 Skrevet 5. august 2018 Et slit uten like. Aldri nok tid til noe, og alltid en hånd for lite! Aldri plass til en ekstra person i bilen. Akkurat for mye klesvask. Dyrere med både, mat, reise, ja ALT. Tenk dere om nøye. Anonymkode: 3fea6...e00
Anonym bruker Skrevet 5. august 2018 #20 Skrevet 5. august 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Et slit uten like. Aldri nok tid til noe, og alltid en hånd for lite! Aldri plass til en ekstra person i bilen. Akkurat for mye klesvask. Dyrere med både, mat, reise, ja ALT. Tenk dere om nøye. Anonymkode: 3fea6...e00 Mye handler om innstilling altså... Vi har fire barn og synes slett ikke det er et slit uten like, vi har tid til masse, og en hånd for lite, hva er det egentlig? Vi har 7-seter så alltid plass til en ekstra, som regel mer enn en ekstra for det er ikke så ofte vi er ute alle på en gang. Jo, en del klesvask er det, og matbudsjettet er helt vannvittig, men vi hadde jo ikke fått fire barn om vi ikke hadde ressurser til det. Reise er ikke mye dyrere, for vi leier som regel hus eller leilighet istedenfor å bo på hotell. Det handler om innstillig. Anonymkode: 98074...ef1
Anonym bruker Skrevet 5. august 2018 #21 Skrevet 5. august 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Dere som sier ikke gjør det og at det ødela deres familie, mener dere virkelig at dere ville vært foruten minstemann? Dette er veeeldig gjennomtenkt fra min side, har gått fra å ikke ville ha flere til å ville ha, samtidig som at jeg har tenkt på det i ett år nå. Tenkt på babytid, smårollingtid, attpåklatt, søskendynamikk, adferdsproblemer, handicap, you name it... Hadde aldri prøvd å overtale en mann som absolutt ikke vil, men nå er han mer positiv og er på gli til å ille ha en til, så det jeg da ber om er hjelp til å hjelpe han over siste kneika😉 Negativitet og argument imon:vel, dere kan bare komme med det, men de kommer til å bli lest og så ignorert, så like greit å la være😜 Hi Anonymkode: ff59f...1f4 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Dere som sier ikke gjør det og at det ødela deres familie, mener dere virkelig at dere ville vært foruten minstemann? Dette er veeeldig gjennomtenkt fra min side, har gått fra å ikke ville ha flere til å ville ha, samtidig som at jeg har tenkt på det i ett år nå. Tenkt på babytid, smårollingtid, attpåklatt, søskendynamikk, adferdsproblemer, handicap, you name it... Hadde aldri prøvd å overtale en mann som absolutt ikke vil, men nå er han mer positiv og er på gli til å ille ha en til, så det jeg da ber om er hjelp til å hjelpe han over siste kneika😉 Negativitet og argument imon:vel, dere kan bare komme med det, men de kommer til å bli lest og så ignorert, så like greit å la være😜 Hi Anonymkode: ff59f...1f4 «Vært foruten minstemann?»Ingen ville selvfølgelig vært foruten ett av barna sine,men det er likevel et utrolig dårlig argument for å få flere.Skal du tenke sånn,så kan du jo fortsette å få barn i det «uendelige» for du blir jo glad i dem og ville ikke vært dem foruten!På ett tidspunkt må man stoppe rett og slett! Anonymkode: 64901...90f
Anonym bruker Skrevet 5. august 2018 #22 Skrevet 5. august 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Hehe, men du vil jo ha argumenter for og imot? Hvis du bare ignorerer det så har du jo bestemt deg? det ødela hele familien vår, men det betyr ikke at det gjør det for dere Anonymkode: 61d9d...7fa Det er jo ikke barnet som ødelegger en familie. Det er det møkka mannen som gjør. Anonymkode: 4ec5b...fa6
Anonym bruker Skrevet 5. august 2018 #23 Skrevet 5. august 2018 Jeg er barn nr 3 og attpåklatt. Gjør det! Anonymkode: a875c...06b
Anonym bruker Skrevet 5. august 2018 #24 Skrevet 5. august 2018 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er jo ikke barnet som ødelegger en familie. Det er det møkka mannen som gjør. Anonymkode: 4ec5b...fa6 Selvfølgelig er det barnet som ødelegger familien når det er tredje barn sin ankomst som ødela alt! Anonymkode: 10490...50f
Anonym bruker Skrevet 5. august 2018 #25 Skrevet 5. august 2018 Kjenner flere hvor nummer tre har veltet lasset. Personlig ville jeg aldri vurdert å fått nummer tre, når du endelig kan nyte livet med store barn. Hvorfor var du tidligere fast bestemt på å ikke få flere barn? Det at mannen din er bekymret for økonomien burde også være en varsellampe. Større barn er dyre i drift. Anonymkode: 773d7...b03
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå