Gå til innhold

dere med hus bygd etter år 2000

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det slik at det er en glippe under døra på baderommet? 

Vi skal nå bestille ny baderomsdør, og er ikke helt sikre.

Alternativ 1 er en dør der det er en liten glippe nederst for å lage sirkulasjon så vifta fungerer bedre

Alternativ 2 er en dør med karm som er tett nederst

Dette er snakk om en do som har dør rett ut i gangen, uten dør videre inn til stua, så jeg tenker kanskje det kan være litt upraktisk med denne glippen ifht privatliv?

Anonymkode: c7462...cfa

Skrevet

Det er glippe under alle dørene pga ventilasjonen.

Anonymkode: 2b22a...23e

Skrevet

Har du balansert ventilasjon trenger du ikke glippe. Har du kun avsug på badet bør du ha glippe.

Anonymkode: 64504...075

Skrevet

Glippe under alle dører, unntatt til kjellerstua. Der har vi dørstokk, og ventilasjon tilpasset lukket rom. Dette for å begrense lyd. Måtte endre plan på ventilasjonsanlegget for å få det til.

Anonymkode: 8e106...2c7

Skrevet

Problemet er egentlig at jeg føler det blir lite privatliv, fordi gangen går i ett med stua, uten noe mellom, og doen går rett ut i gangen. Kan det være en løsning å ha døra på gløtt når man setter på vifta etter man har dusja?

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Problemet er egentlig at jeg føler det blir lite privatliv, fordi gangen går i ett med stua, uten noe mellom, og doen går rett ut i gangen. Kan det være en løsning å ha døra på gløtt når man setter på vifta etter man har dusja?

Nei. Men om du endrer ventilasjonen kan du ha tett dør.

Men vi har også gangen rett inn i stua, har aldri tenkt at den glippen under badedøra er problematisk.

Anonymkode: 8e106...2c7

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

har aldri tenkt at den glippen under badedøra er problematisk.

Det må jo være den ultimate skrekk hvis man blir litt dårlig i magen hos andre, både med tanke på lukt og lyd

Anonymkode: 23ff1...ff1

Skrevet

Har nytt hus. Ingen glipper her. 

Anonymkode: 46f6b...ce3

Skrevet

Hus frå 2001, og smal glipe under alle dører pga balansert ventilasjon.  Det er utsug på bad og kjøkken, pga lukt skal gå ut av huset, og innluft i dei andre romma. Difor må luft kunne passere under dørene. Har aldri sett på det som noko problem. Luftstraumen går inn på badet, så evt lukt kjem ikkje ut.

Skrevet

Hus fra 2009. Ingen glipe under noen dører.

Anonymkode: db17a...ab2

Skrevet

Vi byttet alle «cowboydørene», som min man kallet dem, før vi flyttet inn. Ingenn problemer med ventilasjonen. Kan ikke forstå at noen vil ha slike dører inn til toalettet. Det er jo rett å slett ekkelt. Fysj!

Anonymkode: 3d694...542

Skrevet

Rundt 15 år gammelt hus, ingen sprekk under døra.

Bortsett fra det er hele døra en eneste stor sprekk da det er helt umulig for ungene å lære å lukke døra når de går ut derifra 😖

Anonymkode: e14f0...69e

Skrevet

Hus fra 2015, glippe under alle dørene. Huset er litt i overkant lytt!

Skrevet

Nytt hus og ikke glipp under noen av dørene. 

Hadde aldri hatt glipp under døren i deres situasjon, ubehagelig for både den som er på do og de som er utenfor og hører alt. 

Anonymkode: c2b11...384

Skrevet

Jeg bor i leilighet i hus fra 2005, ingen glippe under døra her. 

Anonymkode: 8fa6a...8b3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...