Anonym bruker Skrevet 1. august 2018 #1 Skrevet 1. august 2018 Vi har en kattunge på 5 mnder som vekker sønnen min på 6 år midt på natten! Sønnen min tør ikke sove med døren igjen selv om han har nattlampe å da ender det opp med at kattungen hopper opp i sengen hans å vekker småen. Gutten min syns jo det er stor stas men sånn som dette kan det ikke forsette! Gutten min blir jo da våken og klar til å leke;noe som er uaktuelt 3 om natten. Pusen kan heller ikke ligge på mitt rom da jeg er allergisk å blir veldig tett i nesen når han er i min seng. Hva gjør jeg? Han er jo altfor liten til å være ute om natten enda. Kan jeg ha pusen innestengt på badet om natten? Anonymkode: cc759...294
Anonym bruker Skrevet 1. august 2018 #2 Skrevet 1. august 2018 Selvsagt, så lenge den får nok stimuli resten av dagen. Den bør også ha noe å ligge på/leke med/klatre på der inne i tillegg til mat og drikke. Anonymkode: fbb65...652
Anonym bruker Skrevet 1. august 2018 #3 Skrevet 1. august 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Selvsagt, så lenge den får nok stimuli resten av dagen. Den bør også ha noe å ligge på/leke med/klatre på der inne i tillegg til mat og drikke. Anonymkode: fbb65...652 Å doen hans Anonymkode: cc759...294
Anonym bruker Skrevet 1. august 2018 #4 Skrevet 1. august 2018 Regner med at resultatet blir at pusen skriker og klorer på døren på badet ettersom han ikke er vant til å være innestengt. Er det best å bare ignorere det også går det over ett hvert? Nå begynner jo skolen igjen om ca 2 uker så da er det ekstra viktig at småen får nok søvn og at søvnen ikke blir avbrutt av pusen,så blir litt stresset av tanken på det. Anonymkode: cc759...294
Anonym bruker Skrevet 1. august 2018 #5 Skrevet 1. august 2018 Nei, du kan ikke stenge den inne alene. Anonymkode: 8c34f...4bd
Anonym bruker Skrevet 1. august 2018 #6 Skrevet 1. august 2018 Du får sove på en madrass på gulvet til sønnen din med døren lukket helt til han er trygg nok til å sove der alene med lukket dør. Hvorfor i alle dager har du i det hele tatt skaffet deg katt om du er allergisk? Anonymkode: 8c34f...4bd
Anonym bruker Skrevet 2. august 2018 #7 Skrevet 2. august 2018 Går helt fint ☺️ Bare legg inn ett pledd, mat og drikke, og noen leker 😀 Anonymkode: cfa38...110
Anonym bruker Skrevet 2. august 2018 #8 Skrevet 2. august 2018 Det er mye enklere å finne et nytt hjem til hatt en nå enn når den blir voksen. Bedre for katten er det også. Hvis du er allergisk kan du ikke ha katt. Gjør noe med det nå. Anonymkode: 2c564...863
Anonym bruker Skrevet 2. august 2018 #9 Skrevet 2. august 2018 Selvfølgelig kan du ha den på badet. Pass på så den har en plass å ligge, mat, drikke, do og gjerne noe å aktivisere den med. Om den skriker litt, så går det over når den har skjønt at den er der om natten. Våre katter er på badet/vaskerommet hver natt, men de har katteluke der. Og det går jo fint an å ha katt om man er litt allergisk, bare at man må unngå å ha den i senga og helt oppi ansiktet. Lykke til, dette går bra👍 Anonymkode: ad2bb...418
Mamsen<3 Skrevet 2. august 2018 #10 Skrevet 2. august 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Selvfølgelig kan du ha den på badet. Pass på så den har en plass å ligge, mat, drikke, do og gjerne noe å aktivisere den med. Om den skriker litt, så går det over når den har skjønt at den er der om natten. Våre katter er på badet/vaskerommet hver natt, men de har katteluke der. Og det går jo fint an å ha katt om man er litt allergisk, bare at man må unngå å ha den i senga og helt oppi ansiktet. Lykke til, dette går bra👍 Anonymkode: ad2bb...418 Og at det ikke er for varmt. Skru ned varmekablene
Glitrerose Skrevet 2. august 2018 #11 Skrevet 2. august 2018 Ja, så lenge den har alt den trenger. Katter er vanedyr, snart vil den sikkert foretrekke badet som sovested
Anonym bruker Skrevet 2. august 2018 #12 Skrevet 2. august 2018 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Du får sove på en madrass på gulvet til sønnen din med døren lukket helt til han er trygg nok til å sove der alene med lukket dør. Hvorfor i alle dager har du i det hele tatt skaffet deg katt om du er allergisk? Anonymkode: 8c34f...4bd Fant jo ikke det ut før etter vi har fått katten da vettu! Anonymkode: cc759...294
Anonym bruker Skrevet 2. august 2018 #13 Skrevet 2. august 2018 Ja det går fint 🙂 Anonymkode: cb6f8...fd9
Anonym bruker Skrevet 2. august 2018 #14 Skrevet 2. august 2018 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Nei, du kan ikke stenge den inne alene. Anonymkode: 8c34f...4bd Joda det gikk helt fint det. Ikke skreik han på døren før 8.30 heller så dette gikk overraskende bra Anonymkode: cc759...294
Anonym bruker Skrevet 2. august 2018 #15 Skrevet 2. august 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Selvfølgelig kan du ha den på badet. Pass på så den har en plass å ligge, mat, drikke, do og gjerne noe å aktivisere den med. Om den skriker litt, så går det over når den har skjønt at den er der om natten. Våre katter er på badet/vaskerommet hver natt, men de har katteluke der. Og det går jo fint an å ha katt om man er litt allergisk, bare at man må unngå å ha den i senga og helt oppi ansiktet. Lykke til, dette går bra👍 Anonymkode: ad2bb...418 Skjønt at det er natten? Herregud, du er klar over at katter er biologisk betingede nattedyr og har behov for god plass for å trives og utvikle seg normalt. Hvorfor i alle dager skaffer folk som ikke har peiling på dyr seg det?! Du vil kunne skape psykiske problemer hos katten ved å sperre den inne på et så lite areal i flere timer. Anonymkode: 8c34f...4bd
Anonym bruker Skrevet 2. august 2018 #16 Skrevet 2. august 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Fant jo ikke det ut før etter vi har fått katten da vettu! Anonymkode: cc759...294 Da gjør du noe med det nå, istedenfor å vente til senere. Anonymkode: 8c34f...4bd
Anonym bruker Skrevet 2. august 2018 #17 Skrevet 2. august 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Joda det gikk helt fint det. Ikke skreik han på døren før 8.30 heller så dette gikk overraskende bra Anonymkode: cc759...294 Tilsynelatende. Anonymkode: 8c34f...4bd
Anonym bruker Skrevet 2. august 2018 #18 Skrevet 2. august 2018 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Skjønt at det er natten? Herregud, du er klar over at katter er biologisk betingede nattedyr og har behov for god plass for å trives og utvikle seg normalt. Hvorfor i alle dager skaffer folk som ikke har peiling på dyr seg det?! Du vil kunne skape psykiske problemer hos katten ved å sperre den inne på et så lite areal i flere timer. Anonymkode: 8c34f...4bd Hvor skrev jeg at katten skjønner at det er natta? Nei, akkurat, jeg gjorde ikke det. Jeg skrev at den skjønner at den er der om natten. Og du, jeg har hatt katter hele mitt liv, jobber med katter og har katter fra dyrebeskyttelsen. Så jeg har faktisk peiling på katter. Og en katt er aktiv om natten, men den sover også om natten. Regner med katten til HI vil få være mer ute når den er litt større, så det går bokmelding fint at den er på badet en periode. Og en katt som vil kunne få pysikiske problemer med å være på badet om natten?! Du vet at det er husdyr, ikke mennesker eller? Anonymkode: ad2bb...418
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå