Anonym bruker Skrevet 1. august 2018 #1 Skrevet 1. august 2018 Bruker alltid å moppe parkett-gulvene med bare vatn. Flisene bruker eg av og til å vaske med engangskluter fra jiff. No har vi passet noen hunder noen dager, og eg har så lyst til å vaske skikkelig ut når dei reiser i dag. Er det ok å vaske parkett med såpe, f.eks. sånne engangsmopper? Føler ikkje vatn aleine er nok, vil få vekk all drit etter hundene. Øydelegg eg alt ved å bruke såpe på parketten ein gang? Anonymkode: 9d750...8ff
Mathias07 Skrevet 1. august 2018 #2 Skrevet 1. august 2018 Bruk PH nyøtralt vaskemiddel, Zalo er ett fint alternativ ( Noen få dråper er nok) . Vrid moppen godt opp så det ikke er for mye vann i den. Tørk så over med en tørr moppen for å få opp vannet som blir liggende igjen på gulvet.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2018 #3 Skrevet 1. august 2018 Det blir absolutt reint nok med mopp og vann. Sett en skål med salmiakk under sofaen for å fjerne ev lukt. Anonymkode: b870a...1f4
Anonym bruker Skrevet 1. august 2018 #4 Skrevet 1. august 2018 Nei, du ødelegger ikke parketten av å vaske med såpe en gang, kjøp vaskemiddel for parkett i butikken og bruk litt av det. Trenger ikke mye, men særlig lukten gjør at det lukter rent. Jeg har bodd her i 13 år, og vasker med litt såpe ca annenhver uke, parketten er fin enda den. Anonymkode: c3856...f2a
Anonym bruker Skrevet 1. august 2018 #5 Skrevet 1. august 2018 Ikke bruk engangsvåtmopper, de er fulle av såpe. Anonymkode: 325b3...9c7
Anonym bruker Skrevet 1. august 2018 #6 Skrevet 1. august 2018 Bare hold deg unna grønnsåpe. Det legger seg som et lag uten påparketten. Anonymkode: 004e6...d57
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå