Gå til innhold

føler meg lurt av anbefalinger om å reise til polen for å feriere!!! 😠😠😠

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja her sitter vi da med 2 barn..3 uker på ferie i polen! I en by nordvest i polen..skulle være så fredelig,fint,koselig og billig her! Så langt på 1 uke har vi opplevd: dem snakker ikke et kvekk engelsk..i det hele tatt! Helt umulig å få bestillt taxi eller andre ting du trenger..alt går på tegnspråk. Utrulig sure og frekke polakker overalt..på restauranter..butikker..taxi sjofører..over alt. Blitt svindlet på prisen i taxi mer en en gang. Restaurant er overhodet ikke billig! Fulle mannfolk overalt i gatene på dagtid..dem sitter overalt og drikker til og med på benker ved siden av lekeplasser..full og ekkel. Betalte utrolig mye for å leie en 4 stjerners leilighet med balkong og aircondition..svimlende mye faktisk..balkgongen er en rotten vits..1 kvm i skyggen til enhver tid! Ikke noe sol på balkongen i det hele tatt! Bygget som leiligheten ligger i ser ut som en dass og lukter deretter også..balkongen har ALDRI vært vasket! Dritings fulle menn utfor som står å bjeffer til en løs hund noe som fører til at hunden står å bjeffer tilbake. Overalt er så dårlig standard..alt av hus rundt i byen ser ut som det er bygd før 1 verdens krig. Leiligheten er fin innvendig her..men lekker endel fra dusj og toalett..fulle menn ute med barna på "lekeplassen i nærheten av leiligheten" hører det er polakker og ikke ferierende for å si det slik! Nei fysj vi skal aldri aldri tilbake til polen igjenn! Og om noen lurer så leide jeg leiligheten via booking.com på nett 😠 sto ingen ting der hvor forfallen selveste leiegården var..eller drita fulle naboer..eller om den satans balkongen. Ikke finnes det heis eller aircon på de fleste overnattings steder heller...

Anonymkode: 9c7a6...fed

Fortsetter under...

Skrevet

Ehm..... kor i Polen har du reist? 🤔

Anonymkode: 5cea5...905

Skrevet

1 time fra berlin, gidder ikke nevne navnet på byen i frykt for å bli gjenkjent 🙈

Skrevet

Kanskje dette er en by som ikke er «turistifisert» nok? De jeg vet om som har dratt til Polen har dratt på typisk turist steder i storbyene på hotell. Aldri hørt noen anbefale å leie hus/leilighet der😜 

Leste du på tripadvisor og googlet området du bor i?? Sjekker alltid sånt før jeg reiser ihvertfall :)

Uansett kjipt er d uansett! Da er du en erfaring rikere ;) 

Anonymkode: f5649...272

Skrevet

Uff da😬 Håper du skriver en anmeldelse på booking.com. Vi vurderte også Polen i år. Kanskje like greit at vi droppet det...

Anonymkode: 44b08...eb3

Skrevet

Dette er en storby vi er i 😯 fikk råd fra flere om at det var så koselig,billig,fint etc..men nei! Jeg er ikke enig..vi kunne spart oss de pengene og heller reist til kreta eller mallorca feks i 2 uker til samme prisen 😣

Annonse

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Uff da😬 Håper du skriver en anmeldelse på booking.com. Vi vurderte også Polen i år. Kanskje like greit at vi droppet det...

Jeg kan love deg jeg skal skrive anmeldelse på booking.com. vi reiser hvert år til syden og jeg har aldri vært så misfornøyd med en ferie som jeg er nå 😣 må bare holde ut i 2 uker til 😣

Skrevet

Du er redd for å bli gjenkjent? En turist i Polen liksom.  

Kjæremitid. 

Jeg hadde uansett klaget til utleier. 

Anonymkode: b5589...f67

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

\

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi var i Krakow i fjor og hadde det helt supert! Et måltid på en finere restaurant kostet gjerne under 500 kroner for 5 voksne og 1 barn, inkludert øl og drikke. Alle vi snakket med kunne engelsk, og var veldig hyggelige. Selve byen var også trivelig. Vi ble alle særdeles positivt overrasket.

Nå vil jo ikke ts si hvor hun er, så da er det jo vanskelig å diskutere videre. Det er klart at alle byer i et såpass stort land ikke kan være like bra, og alle kan jo ha mindre bra opplevelser av de samme stedene uansett.

Jeg kjenner mange som har vært i Krakow og Gdask, og ingen har hatt noe negativt å si

Anonymkode: d9823...c5f

Skrevet
25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja her sitter vi da med 2 barn..3 uker på ferie i polen! I en by nordvest i polen..skulle være så fredelig,fint,koselig og billig her! Så langt på 1 uke har vi opplevd: dem snakker ikke et kvekk engelsk..i det hele tatt! Helt umulig å få bestillt taxi eller andre ting du trenger..alt går på tegnspråk. Utrulig sure og frekke polakker overalt..på restauranter..butikker..taxi sjofører..over alt. Blitt svindlet på prisen i taxi mer en en gang. Restaurant er overhodet ikke billig! Fulle mannfolk overalt i gatene på dagtid..dem sitter overalt og drikker til og med på benker ved siden av lekeplasser..full og ekkel. Betalte utrolig mye for å leie en 4 stjerners leilighet med balkong og aircondition..svimlende mye faktisk..balkgongen er en rotten vits..1 kvm i skyggen til enhver tid! Ikke noe sol på balkongen i det hele tatt! Bygget som leiligheten ligger i ser ut som en dass og lukter deretter også..balkongen har ALDRI vært vasket! Dritings fulle menn utfor som står å bjeffer til en løs hund noe som fører til at hunden står å bjeffer tilbake. Overalt er så dårlig standard..alt av hus rundt i byen ser ut som det er bygd før 1 verdens krig. Leiligheten er fin innvendig her..men lekker endel fra dusj og toalett..fulle menn ute med barna på "lekeplassen i nærheten av leiligheten" hører det er polakker og ikke ferierende for å si det slik! Nei fysj vi skal aldri aldri tilbake til polen igjenn! Og om noen lurer så leide jeg leiligheten via booking.com på nett 😠 sto ingen ting der hvor forfallen selveste leiegården var..eller drita fulle naboer..eller om den satans balkongen. Ikke finnes det heis eller aircon på de fleste overnattings steder heller...

Sånn er det med dumme nordmenn som tror hele verden må tilpasse seg dem. Hvorfor dra til et land hvis språk du ikke behersker? 

Anonymkode: 887b2...127

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette er en storby vi er i 😯 fikk råd fra flere om at det var så koselig,billig,fint etc..men nei! Jeg er ikke enig..vi kunne spart oss de pengene og heller reist til kreta eller mallorca feks i 2 uker til samme prisen 😣

Eller reise til mindre harry plasser, der folk snakker språk dere kan. Norsk eller engelsk. 

Skrevet

Jeg har frarådet Polen mer enn én gang. 

Anonymkode: b2e09...987

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eller reise til mindre harry plasser, der folk snakker språk dere kan. Norsk eller engelsk. 

Du høres litt enkel ut

Anonymkode: 3997d...d79

Annonse

Skrevet

Hehe, jeg ble skuffet over at du ikke var dama som gråt etter å ha fått kjærlighetstur til Polen av mannen.

Ps,  det verste hotellet jeg bodde i var i Paris. Pris kan være en indikator på trash. ;)

Anonymkode: 0de2f...5f5

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sånn er det med dumme nordmenn som tror hele verden må tilpasse seg dem. Hvorfor dra til et land hvis språk du ikke behersker? 

Ehm - man må jo kunne reise til land uten å beherske språket! 

En annen ting er at det er lurt å gjøre litt research og evt lære seg noen setninger for å være litt forberedt og kunne gjøre seg forstått. 

Hi, du har tydeligvis vært veldig uheldig med reisemålet. Men dere trenger jo ikke være stuck hele tiden på et så ukoselig sted. Undersøk hva som ligger i nærheten av der dere bor, ta noen utflukter, f.eks. Gå på turistinformasjonen, der snakker de sikkert engelsk og kan hjelpe dere. Bruk nettet for hva det er verdt, tripadvisor eller rett og slett Google er gode steder å starte. 

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Enig! Man kan ikke reise til et annet land og forvente norsk standard. 

Anonymkode: ac394...d9a

Skrevet
41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kan love deg jeg skal skrive anmeldelse på booking.com. vi reiser hvert år til syden og jeg har aldri vært så misfornøyd med en ferie som jeg er nå 😣 må bare holde ut i 2 uker til 😣

Hadde sett meg om etter et bedre sted isteden for å Sture :) 

Anonymkode: d66d6...8e8

Skrevet

Og jeg har akkurat kommet hjem fra en FANTASTISK ferie i Polen. Både Gdansk og Sopot var nydelig, selv om det var voldsomt mye skandinaver der. 

Rent alle steder, masse fine parker og lekeplasser, nydelig strand, billig shopping, vennlige og serviceinnstilte polakkene over alt. Lenger inn i landet var det mange som ikke snakket engelsk, men det er jo litt av sjarmen. 

Har spist supergod mat i to uker, og det dyreste måltider vi klarte å trykke i oss kostet 500,- NOK for vår familie på fem. 

Anonymkode: ef25a...599

Skrevet
39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eh..Så definisjonen på en harry plass er at folk ikke snakker norsk eller engelsk?

Anonymkode: 01959...744

Skrevet

Polen er fantastisk syns jeg! 

Skrevet

Huff da! Jeg anbefaler Polen, spesielt Wrocaw og Warszawa, men ikke mer enn en langhelg. Sopot og Gdansk var fint, men blitt veldig mye turister (og prostituerte..) siste gang jeg var der. Men tre uker på samme sted? Det blir fryktelig kjedelig. Leste du ikke anmeldelsene fra kunder på booking? Hadde vurdert å bytte flybilletter hjem evt reist til et annet sted i Polen. 

Anonymkode: 444a6...b23

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eh..Så definisjonen på en harry plass er at folk ikke snakker norsk eller engelsk?

Anonymkode: 01959...744

Nei. Men folk som reiser til "Syden" fremstår som noe enkle. Tenk å klage på at de snakker polsk i Polen :D

Skrevet

Var i Polen i juni (Sopot) og E L S K E T det! Nydelig by! Fantastisk mat! Kjempefornøyd på absolutt alle måter! Jeg ble kjempeskuffet når jeg fikk turen i gave... fordi... Polen liksom... måtte spise fordommene mine! Hyggelige folk, vakker natur, top noch på alle måter! 

Anonymkode: b7879...18d

Skrevet

Er du i Schzescin? Eller hvordan det nå skrives?

Anonymkode: 198da...f83

Skrevet

Jeg lurer veldig på hvor du er... Jeg har vært i Polen 3 ganger (Gdansk og Sopot), og elsket det virkelig. Rent og pent, har spist på de flotteste restaurantene til en svært billig penge, veldig hyggelige folk overalt. Nydelig strand i Sopot.

Anonymkode: 900cd...288

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...