Gå til innhold

Hoverboard

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dessverre blitt veldig populære i området vi bor, synes i utgangspunktet ikke så mye om det, men 7-åringen har veldig lyst. Hadde tenkt å vente noen år, men vurderer nå å gi det i bursdagsgave til våren når han blir 8 år. 

Noen erfaringer med disse brettene og aldersgrense?

Anonymkode: 04ce2...1a0

Skrevet

Som om dagens barn ikke er disponert for fedme og livsstilsykdommer pga mindre og mindre fysisk aktivitet fra før av... 😏 

Men om man kompanserer, og er bevisst at det ikke skal være en erstatning for å gå, så er det sikkert stas. 

Her er en kjekk artikkel ang nye regler etc : https://familieklubben.no/skolebarn/boer-barn-faa-kjoere-hoverboard/372

Anonymkode: aeb06...614

Skrevet

Barna kan nå stå passive på et brett når de er ute på luftepause fra den konstante spillingen på nett.

For et samfunn.

Skrevet

Populært her og, men jeg har sagt nei!!! Er jo et latmannsbrett! 

Så er det jo slik at etter noen bruk, går de lei av det, og det er heller ikke billigt. 

Det ene barnet mitt sa faktisk etter å ha prøvd hos en kamerat, at han hadde ikkje lyst på lenger. 

Kameraten hadde ramlet å skamslått seg ned en bakke for det låg stein i veien...

Anonymkode: 3715c...536

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Populært her og, men jeg har sagt nei!!! Er jo et latmannsbrett! 

Så er det jo slik at etter noen bruk, går de lei av det, og det er heller ikke billigt. 

Det ene barnet mitt sa faktisk etter å ha prøvd hos en kamerat, at han hadde ikkje lyst på lenger. 

Kameraten hadde ramlet å skamslått seg ned en bakke for det låg stein i veien...

Anonymkode: 3715c...536

Jeg prøver også å drøye det, håper at interessen dabber. Liker det overhodet ikke, men bedre enn dataspill og nettbrett som tidsfordriv likevel...

Hi

Anonymkode: 04ce2...1a0

Skrevet
2 timer siden, Fru Banderas skrev:

Barna kan nå stå passive på et brett når de er ute på luftepause fra den konstante spillingen på nett.

For et samfunn.

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Som om dagens barn ikke er disponert for fedme og livsstilsykdommer pga mindre og mindre fysisk aktivitet fra før av... 😏 

Men om man kompanserer, og er bevisst at det ikke skal være en erstatning for å gå, så er det sikkert stas. 

Her er en kjekk artikkel ang nye regler etc : https://familieklubben.no/skolebarn/boer-barn-faa-kjoere-hoverboard/372

Anonymkode: aeb06...614

Har dere prøvd hoverboard selv? Det er faktisk ganske vanskelig, og krever mye balanse og kjernemuskulatur. Det er selvsagt ikke noen god erstatning for å gå, men som leketøy er det ikke så dumt. 

Her er erfaringen fra omgangskretsen at interessen legger seg nokså fort, og da syns jeg det blir i overkant dyrt. Min er 8, og får nok ikke et slikt. 

Anonymkode: c9031...d52

Skrevet
50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har dere prøvd hoverboard selv? Det er faktisk ganske vanskelig, og krever mye balanse og kjernemuskulatur. Det er selvsagt ikke noen god erstatning for å gå, men som leketøy er det ikke så dumt. 

Her er erfaringen fra omgangskretsen at interessen legger seg nokså fort, og da syns jeg det blir i overkant dyrt. Min er 8, og får nok ikke et slikt. 

Anonymkode: c9031...d52

12-åringen vår har hatt hoverboard i to sesonger nå. Det brukes ikke som erstatning for å gå eller sykle. Han tar det i sekk på ryggen og sykler for å treffe venner. De koser seg med «hoverboard-basket», kjører ulike løyper forlengs og baklengs og gjør triks med dem. Noen har gocart-tilbehør til sine, og kjører rundt med dem som små lekebiler. Jeg anser det som en leke, ikke et transportmiddel. 

Og jeg kan skrive under på at det trener både balanse, koordinasjon og kjernemuskulatur, det har jeg kjent på kroppen! Det er ikke så lett som det ser ut til😉

Anonymkode: 06b13...f7f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...