Anonym bruker Skrevet 30. juli 2018 #1 Skrevet 30. juli 2018 Om noen passer en hund en uke mens eier er på ferie, er det da vanlig å gi noe som takk? Ikke penger såklart, men en blomst/flaske vin? Familien har flere barn selv, og har ikke ferie selv når de passer. Vanskelig dette.. Anonymkode: 9bc6e...2c3
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2018 #2 Skrevet 30. juli 2018 Er det så vanskelig da? Jeg gir alltid en liten gave om noen vanner blomster eller passer katten mens vi er borte. Trenger ikke være all verdens, en flaske vin er fint. Eller en blomst. Eller godteri. Anonymkode: 02a1f...c54
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2018 #3 Skrevet 30. juli 2018 Hvis du har bedt dem om å passe hunden syns jeg absolutt du skal gi dem en hyggelig oppmerksomhet. Her pleier vi å kjøpe feriegaver til barna i familien som passer dyr, tar inn post og vanner blomster. I tillegg gjengjelder vi selvsagt tjenesten. Dersom familien har bedt om å få låne hunden er saken en annen, men jeg ville nok fortsatt kjøpt blomster. Du har jo spart kjempemye penger på kennel, og hunden har nok hatt det veldig fint. Anonymkode: 95c4e...68f
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2018 #4 Skrevet 30. juli 2018 Ja det er veldig vanlig. Om noen passer hunden min i ca en uke gir jeg gave for ca 1000 kr. Eller avtaler ett pengebeløp på forhånd og kjøper med en gave i tillegg. Kommer litt ant på hvem som passer. For meg er det ekstremt viktig at hun har det bra mens jeg er borte. Om det er barn som har hjulpet til hadde jeg kjøpt noe til dem også. Anonymkode: e6ef1...64c
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2018 #5 Skrevet 30. juli 2018 Min samboer mener nemlig at slik hjelper man familie med, skulle bare mangle! Jeg synes det er mye å pålegge en familie med tre små i tillegg til jobb... Anonymkode: 9bc6e...2c3
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2018 #6 Skrevet 30. juli 2018 Når noen gjør deg en tjeneste så takker man med en liten eller større oppmerksomhet, alt etter størrelsen på tjenesten. Ikke vanskelig i det hele tatt. Anonymkode: b24ec...a70
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2018 #7 Skrevet 30. juli 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Min samboer mener nemlig at slik hjelper man familie med, skulle bare mangle! Jeg synes det er mye å pålegge en familie med tre små i tillegg til jobb... Anonymkode: 9bc6e...2c3 Du høres ut som en bedre person en mannen din 🙂 Har hatt de samme forventningene fra et familiemedlem her «men du trenger bare å svippe innom etter jobb/bhg å vanne og se til katten»...ting er ikke bare bare. Og en hund krever endel. Så ja, spør om det passer. Men du har helt rett i at det er stygt å forvente, syntes jeg. -Og man burde i allefall gi noe som takk! Har passet en hund mange ganger selv, og spart eieren for ti tusener av kroner i kennelopphold. Den siste gangen var det over 14 dager, og da forventet jeg faktisk noe...en flaske vin fra taxfree eller lign. Men neida. Et lite takk og «vi snakkes». I år passer jeg ikke den hunden, for å si det sånn 😏 Anonymkode: 7ff2d...304
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2018 #8 Skrevet 30. juli 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Min samboer mener nemlig at slik hjelper man familie med, skulle bare mangle! Jeg synes det er mye å pålegge en familie med tre små i tillegg til jobb... Anonymkode: 9bc6e...2c3 Det går an å spørre, men de trenger jo ikke si ja. Hvis de synes det blir styr må det være helt ok å si nei. Dere kan ikke pålegge dem å passe hunden. Hvis de sier ja kan jo dere gjøre gjengjeld med å passe barna deres noen dager før eksempel. Anonymkode: ea187...dbe
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2018 #9 Skrevet 30. juli 2018 Såklart. Kennel er dyrt og jeg synes som hun over, at en gave rundt tusenlappen er på sin plass. Anonymkode: 5b1a8...1e8
KellyTaylor Skrevet 30. juli 2018 #10 Skrevet 30. juli 2018 Å ha en hund på kennel i ca 14 dager koster brått 4500 her, og da er det en selvfølge at man betaler iallefall 2000 for 14 dager hos familie. Sparer tross alt 2500,- Har man fått seg et dyr, så koster det å sette det bort og må ta det i betraktning ved anskaffelse!
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2018 #11 Skrevet 30. juli 2018 51 minutter siden, Anonym bruker skrev: Såklart. Kennel er dyrt og jeg synes som hun over, at en gave rundt tusenlappen er på sin plass. Anonymkode: 5b1a8...1e8 Hvorfor er det forskjellig fra en som passer barnet gratis da? Jeg har mange ganger passet søsteren min sin unge å siden det er familie så har jeg selvsagt ikke fått betalt for det. Hvorfor er det annerledes om familie passer en hund da? Anonymkode: 2b53e...977
the amazing spidermamma Skrevet 30. juli 2018 #12 Skrevet 30. juli 2018 Man er sikkert ikke helt nødt til å gjøre det, men hvorfor være den litt kjipe som ikke gjør det, da?
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2018 #13 Skrevet 30. juli 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor er det forskjellig fra en som passer barnet gratis da? Jeg har mange ganger passet søsteren min sin unge å siden det er familie så har jeg selvsagt ikke fått betalt for det. Hvorfor er det annerledes om familie passer en hund da? Anonymkode: 2b53e...977 Det er forskjell på familie og kjæredyr altså, stor forskjell... Anonymkode: 7c75f...dea
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2018 #14 Skrevet 30. juli 2018 Skjønner ikke helt, dere har vært på ferie en uke mens familie har passet hunden deres og dere er uenig i om dere skal gi noe for det eller ikke? Jeg hadde helt klart gitt noe for det altså, uansett hva mannen hadde sagt. Kjøp noen blomster og en flaske vin i det minste, kanskje noe snop e.l. til barna. Anonymkode: 7c75f...dea
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2018 #15 Skrevet 30. juli 2018 Hvis mannen min prøver seg på å si at vi ikke skal gi gave i slike tilfeller, opplyser jeg han om at det er vanlig høflighet å gi noe tilbake. Og slik blir det. Anonymkode: e88fe...2cd
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2018 #16 Skrevet 30. juli 2018 Vi gir en sum til hver av barna i familien.. da er det de som har tilsyn til kattene som sommerjobb. Jeg ville aldri ha bedt om tilsyn til dyr som en tjeneste dersom det går over mer enn én dag. Det koster tusenvis å benytte dyrepensjonater.. Anonymkode: 8d1fb...299
Hjertefru Skrevet 30. juli 2018 #17 Skrevet 30. juli 2018 Vi kjøper selvfølgelig en ting til hundepasserne når vi er på ferie. Kan være fra godteri til vin. Det er her snakk om nær familie.
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2018 #18 Skrevet 30. juli 2018 3 hours ago, Anonym bruker said: Hvorfor er det forskjellig fra en som passer barnet gratis da? Jeg har mange ganger passet søsteren min sin unge å siden det er familie så har jeg selvsagt ikke fått betalt for det. Hvorfor er det annerledes om familie passer en hund da? Anonymkode: 2b53e...977 Eh...De aller fleste har nok følelser for barn i familien, men lite trolig at Fido verdsettes like høyt. Og i motsetning til barn blir en hund aldri pottetrent... Anonymkode: 31af9...ce5
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2018 #19 Skrevet 30. juli 2018 Vi gir en liten ting til de som passet hamsteren vår, selv om det er familie, skulle bare mangle! Vi slapper bedre av på tur når vi vet han har det bra! Anonymkode: 6890f...831
sug lut Skrevet 30. juli 2018 #20 Skrevet 30. juli 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Eh...De aller fleste har nok følelser for barn i familien, men lite trolig at Fido verdsettes like høyt. Og i motsetning til barn blir en hund aldri pottetrent... Anonymkode: 31af9...ce5 Jeg ville heller passa Fido enn unger. Men ellers er det jo en selvfølge at om noen har bikkja si fordi du ikke kan så får de en skikkelig takk, ja.
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2018 #21 Skrevet 30. juli 2018 Her det alltid enten mine foreldre eller svigers som passer hunden 1-2 uker i året. Som takk for de en liten oppmerksomt. Ofte sjokolade og lignende som de er glad i. Hadde vi prøvd å betale med penger tror jeg de hadde sett rart på oss og aldri i verden tatt i mot. I vår familie bytter vi ikke penger og tjenester. Anonymkode: 042f9...c18
Twintipp Skrevet 30. juli 2018 #22 Skrevet 30. juli 2018 Det er bare selvsagt når noen gjør en jobb for en. Vet de i familien min gjør slikt til hverandre. Før sønnen min ble allergisk passet vi hunden til søsteren min, det gjorde vi av egen fri vilje (den var veldig søt og rar og god og søt) og vi hjelper hverandre uten å kreve noe tilbake. Men, alle andre ville jeg gitt noe til:)
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2018 #23 Skrevet 30. juli 2018 Ja, det er absolutt på sin plass å gi noe for pass av hunden. Man ønsker jo å gi noe når folk har vært så snille å gjøre oss en tjeneste, enten det er hundepass, blomstervanning , henting av post osv osv. Man kan ikke ta slike ting som en selvfølge, og når noen stiller opp, fortjener det en påskjønnelse. Anonymkode: 32184...839
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2018 #24 Skrevet 30. juli 2018 Vi ga 2600 til en god venninne for å passe hunden 13 dager.Hun har passet noe av det kjæreste vi har ,så det er det vel værdt.Hvis ikke måtte vi ha hatt hunden på kennel som hadde kostet 4500....Nå har hunden vært en del av fam,på kennel måtte den ha vært i bur.Ungene får 100 kr PR dag får å passe en katt(mate den og sleppe ut/inn PR dag). Anonymkode: 3ec88...d4e
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2018 #25 Skrevet 30. juli 2018 I min familie er det ikke vanlig. Vi hjelper hverandre med store og små ting hele tiden, så det ville blitt rimelig fullt med blomster og vinflasker etter hvert. Anonymkode: 8ab94...7c6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå