Gå til innhold

Bleieskift, nakne barn og store jenter uten overdel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner jeg iler, når foreldre skifter bæsjebleier på solstolene ved bassenget i syden og lar barna gå rett oppi bassenget etterpå, ikke rart at folk blir syke etter bassenbading. 

Eller når barna springer nakne rundt, og en jente på vil tippe rundt 8-9 år ligger og vralter seg naken i solstolen med rumpa i vêret . 

Er det bare jeg som ikke synes det passer seg??

Var et tilfelle på Mallorca for noen år siden, at en mann gikk og tok bilder av barn inne på hotellområdet , var i 60 årene, og bodde ikke på hotellet! Dette blei varslet om og hotellet hadde vakter som fulgte med etterpå. 

De tok han på et annet hotell i området noen dager senere, heldigvis.

Anonymkode: 10e00...633

Skrevet

Men hva har jenter uten overdel med bakterier i basseng å gjøre?

Anonymkode: b3459...a02

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hva har jenter uten overdel med bakterier i basseng å gjøre?

Anonymkode: b3459...a02

Handler nok om at det er upassende.

Anonymkode: cb44b...771

Skrevet
31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Handler nok om at det er upassende.

Anonymkode: cb44b...771

Skadelige bakterier i bassenget er jeg enig i at er upassende. Nakne unger er uproblematisk.

Anonymkode: 08013...65d

Skrevet
52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kjenner jeg iler, når foreldre skifter bæsjebleier på solstolene ved bassenget i syden og lar barna gå rett oppi bassenget etterpå, ikke rart at folk blir syke etter bassenbading. 

Eller når barna springer nakne rundt, og en jente på vil tippe rundt 8-9 år ligger og vralter seg naken i solstolen med rumpa i vêret . 

Er det bare jeg som ikke synes det passer seg??

Var et tilfelle på Mallorca for noen år siden, at en mann gikk og tok bilder av barn inne på hotellområdet , var i 60 årene, og bodde ikke på hotellet! Dette blei varslet om og hotellet hadde vakter som fulgte med etterpå. 

De tok han på et annet hotell i området noen dager senere, heldigvis.

Anonymkode: 10e00...633

Å skifte bæsjebleie på solstolen med bassenget er jo ikke greit, det kan man gå unna for å gjøre. At barna går i bassenget etterpå kan jeg likevel ikke se skal være noe problem. De blir jo vasket ved bleieskift! Hvis du går på hotellrommet og bæsjer (og tørker med papir som normale folk) gir du deg selv da karantenetid for når du kan bade igjen?! 

Bleieunger blir jo gjerne vasket med våtservietter flere ganger for dagen, og burde være renere de enn mange voksne. 

Min 7-åring er ikke så blyg, så hun bytter lett truse ved solstolen uten å dekke seg til. Hun er 7 år (du ville sikkert tippet 8-9) og blir tidsnok truffet av den naturlige sjenansen for å være naken. Vi løper imidlertid ikke rundt naken noen av oss, hverken små, litt større eller store.

Hun bruker ikke alltid overdel heller, hun 7-åringen min. Hvorfor skal hun det. Ser ikke forskjell på henne og en gutt i samme alder. Hvis noen blir støtt av å se mitt BARN i bar overkropp, så må får de gå noen runder med seg selv og finne ut hva som gikk galt i utviklingen deres altså! Jeg bryr meg hvertfall ikke.

Anonymkode: e98c0...5b8

Skrevet

Syns godt man kan gå et annet sted og skifte bæsjebleier, men de er nok renere på stumpen etterpå enn hva vi voksne er som bare tørker oss med tørt papir...

Enig i det med småjenter som er nakne eller uten topp. Ikke for at det gjør MEG personlig noe, men jeg tenker selvfølgelig på pedofile. Ja, det er synd at vi skal måtte tenke sånn.... 

Anonymkode: 0ea2c...143

Skrevet

Det bleieskiftet hadde jeg ikke brydd meg om så sant det ble gjort oppå et håndklede, og det ikke er veldig tett mellom solsengene

At barn på en 8-9 år (uansett kjønn) løper nakne rundt syns jeg ikke noe om.
På flere bassenger jeg har vært i står det skilt ved inngangen til garderoben at barn fra om med første klasse ikke kan bli med foreldre av motsatt kjønn inn i garderoben.
Syns det er også der grensen bør gå for når de skal få lov til å løpe nakne rundt

Anonymkode: 4f2d1...b38

Skrevet

Jeg synes dere har et litt anstrengt forhold til nakne barn jeg da. La nå barna skifte og vise seg nakne, de blir tidsnok blyge. Enig i at de ikke trenger å sprade rundt og vise alt, men nakne barn er da den mest naturlige tingen i verden.

Angående den bæsjebleien så leste jeg det sånn at barnet ikke ble rengjort men gikk rett i vannet.

Skrevet

Skjønner ikke helt problemet med bleieskift, hvor vil du bleien skal skiftes då? Som regel er det ikke stellerom ved bassenget. 

Og det med at unger springer rundt nakne, hvordan vet du hvor gammel ungen er? Min sønn som ble 5 i vinter er 128 cm høy, de andre her har unger som skal opp i 2 klasse og de er lavere.

Anonymkode: 63fb5...7ab

Skrevet

Dette var da et salig sammensurium? 

Hva har bleieskift og mann som tok bilder på Mallorca for mange år siden til felles? Og jenter uten overdel? Eller var de nakne? 

Ved bleieskift blir vel stumpen vasket? Hvordan hadde det vært bedre å gjort det på hotellrommet? 

Har du kanskje vært for lenge i solen i dag, du da?

Anonymkode: 85ede...a98

Skrevet

Hvorfor i all verden skal jentebarn ha topp/overdel på?

Anonymkode: 3a7a2...8c1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...