Gå til innhold

Spør Thor, noen her som går på dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den facebookgruppen med kostplaner av Thor Foseid, er det noen med erfaringer?

Anonymkode: e4579...49e

Fortsetter under...

Skrevet

Kjempefornøyd. Har fått det mye bedre etter jeg la om kosten i fjor vinter. Mer energi, pms har blitt borte, gått ned 20 kg. Anbefaler deg å prøve, men husk at dette er en livsstilsendring og ingen quickfix.

Anonymkode: a2f72...8ae

Skrevet
33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kjempefornøyd. Har fått det mye bedre etter jeg la om kosten i fjor vinter. Mer energi, pms har blitt borte, gått ned 20 kg. Anbefaler deg å prøve, men husk at dette er en livsstilsendring og ingen quickfix.

Det er det som bekymrer meg, jeg er i utgangspunktet ikke så glad i proteinrik mat, spiser ikke egg osv.

Hvordan ser en typisk matdag ut i henhold til dette?

Jeg er ikke i det hele tatt i tvil om at det fungerer altså. Men jeg synes at mange på facebookgruppen virker så arrogante overfor folk som spør om ting. Liksom:hold deg til kostplanen du, det er livsstilen din som har gitt deg se ekstra kiloene.

Og det er det selvsagt også, vet bare ikke om lavkarbo er løsningen for meg.

Skrevet

Det er flere lavkarbogrupper også. Lavkarbo for alle, feks. Du trenger ikke være superstrikt. Du kommer feks langt med å kutte ut alt sukker, så kan du se etterhvert 😊

Anonymkode: ddc25...bc0

Skrevet

Jeg skjønte ikke den fb-siden, jeg. Hvor er rådene og planen? 

Anonymkode: 4448b...4a9

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg skjønte ikke den fb-siden, jeg. Hvor er rådene og planen? 

Anonymkode: 4448b...4a9

Du må sende mail og kjøpe en plan.

Jeg har prøvd, men endte opp kvalm og med dundrende hodepine etter noen dager så orka ikke fortsette.

Anonymkode: 7d7a4...30c

Annonse

Skrevet

Har ikke prøvd hans planer. Har hørt de er veldig strikse både på karbohydrater og kalorier samtidig. Så det virker litt brutalt for min del. Jeg har istedet lest meg opp på lavkarbo og er medlem (gratis) på fbgrupper. Jeg går lett ned på lavkarbo der jeg setter grensen på max 20g karbo pr dag. Kan ikke spise ubegrensede mengder heller da, noen påstår man kan det, men det gjelder et fåtall tror jeg. 

Noen har stor hjelp i planer, så om du trenger en plan så kan du heller gå inn på Monas Lavkarbo på fb og bestille plan derifra. Tror det koster noe, men mye mindre enn Spør Thor. Men har du en eller flere sykdommer kan det uansett være lurt å bruke Spør Thor for han tar hensyn til det. F eks hvis du har lavt stoffskifte så er det en rekke matsorter du bør unngå. Jeg har det, men har lest meg opp selv på hva jeg bør unngå så ingen problem for meg å kun satse på vanlig lavkarbo. Har ikke kjøpt plan fra Mona heller jeg, men leser om andre som har gjort. 

Anonymkode: b0328...625

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

F eks hvis du har lavt stoffskifte så er det en rekke matsorter du bør unngå.

Hva slags matsorter bør man unngå da? Jeg har lavt stoffskifte, og det eneste jeg har hørt at jeg bør unngå er soya produkter

Anonymkode: 3e63c...338

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er det som bekymrer meg, jeg er i utgangspunktet ikke så glad i proteinrik mat, spiser ikke egg osv.

Hvordan ser en typisk matdag ut i henhold til dette?

Jeg er ikke i det hele tatt i tvil om at det fungerer altså. Men jeg synes at mange på facebookgruppen virker så arrogante overfor folk som spør om ting. Liksom:hold deg til kostplanen du, det er livsstilen din som har gitt deg se ekstra kiloene.

Og det er det selvsagt også, vet bare ikke om lavkarbo er løsningen for meg.

Synes også det er en del arrogante svar der inne og nåde deg om du spør om noe som avviker fra planen. Jeg orker ikke slikt og har aldri stilt eller svart på spørsmål der. Samtidig skjønner jeg at de må holde det strengt der inne da antall medlemmer har eksplodert. 

Jeg har aldri fulgt planen til punkt og prikke, men lever etter prinsippene. En typisk matdag for meg kan være omelett med salat, grønsaker og skinke til lunsj, bærmousse og et par mørke sjokoladebiter som mellommåltid. Laks, kylling eller annet kjøtt med salat og grønsaker til middag. Spiser mellom kl 12 og 20. 

Du trenger jo ikke leve så strikt som planen tilsier. Du kan prøve deg frem og finne det som passer best for deg. Anbefaler deg å holde deg unna sukker (selvfølgelig), alle kornprodukter, frukt, meieriprodukter med unntak av faste oster, rømme, smør og crème fraiche samt begrense inntaket av grønsaker som vokser under bakken. 

Skrevet
28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Synes også det er en del arrogante svar der inne og nåde deg om du spør om noe som avviker fra planen. Jeg orker ikke slikt og har aldri stilt eller svart på spørsmål der. Samtidig skjønner jeg at de må holde det strengt der inne da antall medlemmer har eksplodert. 

Jeg har aldri fulgt planen til punkt og prikke, men lever etter prinsippene. En typisk matdag for meg kan være omelett med salat, grønsaker og skinke til lunsj, bærmousse og et par mørke sjokoladebiter som mellommåltid. Laks, kylling eller annet kjøtt med salat og grønsaker til middag. Spiser mellom kl 12 og 20. 

Du trenger jo ikke leve så strikt som planen tilsier. Du kan prøve deg frem og finne det som passer best for deg. Anbefaler deg å holde deg unna sukker (selvfølgelig), alle kornprodukter, frukt, meieriprodukter med unntak av faste oster, rømme, smør og crème fraiche samt begrense inntaket av grønsaker som vokser under bakken. 

Men jeg er ikke glad i å spise faste oster, spiser kun smøreost. Ikke glad i kjøttpålegg heller og spiser ikke egg. Da kan jeg jo ikke spise noe særlig til frokost eller lunsj. Middagen er for så vidt grei, kjøtt/fisk med grønnsaker.

Skrevet

Kjenner flere som har prøvd, bl.a søsteren min, men det er veldig strengt.

Lavkarbo er sikkert fint for noen, men slett ikke for alle. Søsteren min manglet energi, hun trener mye og med så få karbohydrater klarte ikke kroppen å yte så mye som før.  Hun gikk i nesten 6 mnd på streng lavkarbo, men gikk deretter over til mer moderat lavkarbo og synes det fungerer mye bedre. Hun var ikke veldig overvektig da, gikk vel ned 10-12 kg og har gått opp igjen et par kilo etterpå, holder seg der. Hun spiser ikke mye brød, sukker osv, men tar litt i "godt selskap", det fungerer for henne.

De jeg kjenner som lever grovkarbo klarer seg bedre enn de som lever lavkarbo, de lever etter grønt og grovt regelen og spiser så rent som mulig, da kommer idealvekt osv av seg selv.

Anonymkode: f119c...6bf

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men jeg er ikke glad i å spise faste oster, spiser kun smøreost. Ikke glad i kjøttpålegg heller og spiser ikke egg. Da kan jeg jo ikke spise noe særlig til frokost eller lunsj. Middagen er for så vidt grei, kjøtt/fisk med grønnsaker.

Da får du spise middagsmat i stedet for kjøttpålegg og egg. Liker du ikke egg i andre varianter heller? Speilegg, eggerøre, kokt egg? Vet at kavli smøreoster er greie å spise. Andre myke oster kan inneholde mye myse som stimulerer insulinproduksjonen (insulin er et fettlagringshormon). Det samme gjelder yoghurt, gir høy insulinproduksjon. 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kjenner flere som har prøvd, bl.a søsteren min, men det er veldig strengt.

Lavkarbo er sikkert fint for noen, men slett ikke for alle. Søsteren min manglet energi, hun trener mye og med så få karbohydrater klarte ikke kroppen å yte så mye som før.  Hun gikk i nesten 6 mnd på streng lavkarbo, men gikk deretter over til mer moderat lavkarbo og synes det fungerer mye bedre. Hun var ikke veldig overvektig da, gikk vel ned 10-12 kg og har gått opp igjen et par kilo etterpå, holder seg der. Hun spiser ikke mye brød, sukker osv, men tar litt i "godt selskap", det fungerer for henne.

De jeg kjenner som lever grovkarbo klarer seg bedre enn de som lever lavkarbo, de lever etter grønt og grovt regelen og spiser så rent som mulig, da kommer idealvekt osv av seg selv.

Anonymkode: f119c...6bf

Jeg trener også mye. I starten når man legger om kostholdet er det ikke anbefalt å trene, men når kroppen legger om forbrenningen til å ta av fettet i stedet for karbohydrater, kommer energien tilbake og trening er ikke noe problem. 

Selv trener jeg stort sett før jeg spiser første måltid og føler jeg har uendelig med energi. Kroppen forbrenner jo fettet og det er det mer enn nok av. Trening på kveldstid er heller ikke noe problem. Jeg spiser kun mellom kl 12 og 20.

Annonse

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva slags matsorter bør man unngå da? Jeg har lavt stoffskifte, og det eneste jeg har hørt at jeg bør unngå er soya produkter

Screenshot_2017-10-26-10-20-01.png

Skrevet
50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Oida, jeg som spiser så mye blomkål og brokkoli. Takk for listen :)

Skrevet
52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva slags nettside er det? Har du link?

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nå vet jeg ikke om det er lov på Thor sine planer da, men hva med lavkarbo knekkebrød og brød?

Skrevet

Nå vet jeg ikke om det er lov på Thor sine planer da, men hva med lavkarbo knekkebrød og brød?

Brisk knekkebrød går. Ellers er det mulig å bestille to forskjellige brødmikser og bake selv.

Skrevet

Hva koster dette da?

Anonymkode: 653a8...5cf

Skrevet
På 25.7.2018 den 12.49, Anonym bruker skrev:

Da får du spise middagsmat i stedet for kjøttpålegg og egg. Liker du ikke egg i andre varianter heller? Speilegg, eggerøre, kokt egg? Vet at kavli smøreoster er greie å spise. Andre myke oster kan inneholde mye myse som stimulerer insulinproduksjonen (insulin er et fettlagringshormon). Det samme gjelder yoghurt, gir høy insulinproduksjon. 

Gjelder det naturell youghurt også? Er det mye karbohydrater i myse?

Anonymkode: 40f90...9cb

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gjelder det naturell youghurt også? Er det mye karbohydrater i myse?

Anonymkode: 40f90...9cb

Her kan du finne det meste

http://www.matvaretabellen.no/?language=no

Skrevet
På 2018-07-25 den 14.49, Anonym bruker skrev:

Hva slags nettside er det? Har du link?

Nei dette er skjermbilde av noe jeg kom over en gang 

Skrevet

Nei dette er skjermbilde av noe jeg kom over en gang 

Så dumt, men takk for bra liste, den var nyttig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...