Anonym bruker Skrevet 24. juli 2018 #1 Skrevet 24. juli 2018 Vanningsrestriksjoner i kommunen, men naboen vanner med spreder likevel. Vet han er klar over det fordi han normalt kjører full styrke mens han nå har så lav styrke at man ikke ser det, kun hører det. Dessuten setter han det på kun kveldstid, mot hele døgnet normalt. Grunnvannet har sunket dramatisk og bøndene får vann til dyrene tilkjørt. Synes det er helt uhørt. Hvem kontakter man? Anonymkode: d5d9c...9eb
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2018 #2 Skrevet 24. juli 2018 Har du ikke fått sms fra kommunen hvor det står nr til de som kjører rundt og gir bøter? Her har vi fått flere sms fra kommunen, det er 25.000 i bot om du ikke holder deg til reglene (null vanning) og de reiser rundt for å ta folk. Finner de fine plener noe sted sier det seg selv at de vanner, og tar de deg i vanning plomberer de utekrana og det koster 25.000 å fjerne plomberingen igjen..... Men om du ikke har fått noen sms står det kanskje likevel på kommunens nettside, google kommunen din + vanning og se hva som kommer opp. Om du ikke finner noe kan du ringe brannvesenet, de vet garantert hvem du kan melde til. Helt forkastelig at noen ikke skjønner alvoret og sløser med vannet nå, selv de med egen brønn kan ikke sløse nå, for de går tørre.... Anonymkode: 0b28b...fd2
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2018 #3 Skrevet 24. juli 2018 Det står ikke noe informasjon på kommunens hjemmeside, utover forbud mot bruk av vannspreder. Inne i hagen står sprederen på, mens delen som er synlig vannes med slange. Slik unngås på en måte reglene. Blir så frustrert over at hagen er viktigere enn for og vann til dyrene. Anonymkode: d5d9c...9eb
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2018 #4 Skrevet 24. juli 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det står ikke noe informasjon på kommunens hjemmeside, utover forbud mot bruk av vannspreder. Inne i hagen står sprederen på, mens delen som er synlig vannes med slange. Slik unngås på en måte reglene. Blir så frustrert over at hagen er viktigere enn for og vann til dyrene. Anonymkode: d5d9c...9eb Vi vet at plenen blir mye penere etter en tørkeperiode, for da vokser bare røttene og når det blir regn igjen blir det en kjempeflott plen. Så når høsten kommer har du antagelig en flottere plen enn naboen... Men det skal seriøst være en vannvakt, ville ring brannvesenet og spurt jeg. Ikke ring nødnummeret da, men nummeret til stasjonen. Anonymkode: 0b28b...fd2
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2018 #5 Skrevet 24. juli 2018 Dette lurer jeg på også. Tenkisklubbwn vanner døgnet rundt hver bidige dag😫 Anonymkode: b7aae...6f6
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2018 #6 Skrevet 24. juli 2018 Tennisklubben skulle det stå. Anonymkode: b7aae...6f6
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2018 #7 Skrevet 24. juli 2018 Vi har også vanningsforbud i kommunen, men da jeg kom på jobb på rådhuset i dag sto sprederen på for fullt rett utenfor rådhuset. Var også på kirkegården i dag, og der vannet de også gresset. Anonymkode: baa93...eed
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2018 #8 Skrevet 24. juli 2018 Vi vanner aldri plenen. Den er grønn og fin selv i tørkeperioder, fordi den har dype røtter og finner vann selv. Ring kommunens servicetorg, og be om å bli satt i kontakt med riktig instans for å melde brudd på vanningsforbud. (Bare i tilfelle dette kan gjelde naboen din: Forbudet gjelder kun dem som har kommunalt vann. Alle som har brønn, borevann eller annet, gjør som de vil. Vi har f. eks. borevann koblet til utvendig, og bruker kommunalt vann inne i huset. Foreldrene mine vanner med brønnvann...) Anonymkode: 482b1...1b0
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2018 #9 Skrevet 24. juli 2018 38 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi vet at plenen blir mye penere etter en tørkeperiode, for da vokser bare røttene og når det blir regn igjen blir det en kjempeflott plen. Så når høsten kommer har du antagelig en flottere plen enn naboen... Men det skal seriøst være en vannvakt, ville ring brannvesenet og spurt jeg. Ikke ring nødnummeret da, men nummeret til stasjonen. Anonymkode: 0b28b...fd2 Det synes jeg var en god ide hi, ring brannvesenet og hør. Jeg fatter ikke hva folk tenker med når de ikke bryr seg Anonymkode: 1c117...776
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2018 #10 Skrevet 24. juli 2018 54 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har du ikke fått sms fra kommunen hvor det står nr til de som kjører rundt og gir bøter? Her har vi fått flere sms fra kommunen, det er 25.000 i bot om du ikke holder deg til reglene (null vanning) og de reiser rundt for å ta folk. Finner de fine plener noe sted sier det seg selv at de vanner, og tar de deg i vanning plomberer de utekrana og det koster 25.000 å fjerne plomberingen igjen..... Men om du ikke har fått noen sms står det kanskje likevel på kommunens nettside, google kommunen din + vanning og se hva som kommer opp. Om du ikke finner noe kan du ringe brannvesenet, de vet garantert hvem du kan melde til. Helt forkastelig at noen ikke skjønner alvoret og sløser med vannet nå, selv de med egen brønn kan ikke sløse nå, for de går tørre.... Anonymkode: 0b28b...fd2 Så lurt, det burde de gjøre overalt Anonymkode: 1c117...776
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2018 #11 Skrevet 24. juli 2018 Jeg lurer på hvorfor bilvaskehaller og selvvask ikke blir stengt. Det må jo ta skrekkelig mye vann og er jo helt unødvendig Anonymkode: 1c117...776
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2018 #12 Skrevet 24. juli 2018 Men husk å sjekke hva som gjelder for din kommune. Her gjelder det ikke for de som har nylagtplen. Vi har lagt ferdigplen i sommer og får derfor vanne. Dette er Fredrikstad kommune og denne er oppdatert i dag; https://www.fredrikstad.kommune.no/aktuelt/vanningstrestriksjoner/ Anonymkode: 0bcc1...cdd
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2018 #13 Skrevet 24. juli 2018 Jeg vanner plantene i 10 min hver kveld. Har brukt flere tusen kr på dem og kan ikke bare la dem dø heller. Skipper min egen dusj for plantene. 😊🌴☘️ Anonymkode: 4a070...fc0
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2018 #14 Skrevet 24. juli 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg vanner plantene i 10 min hver kveld. Har brukt flere tusen kr på dem og kan ikke bare la dem dø heller. Skipper min egen dusj for plantene. 😊🌴☘️ Anonymkode: 4a070...fc0 Men de fleste stedene er det vel lov å vanne med vannkanne? Man bruker jo vann inne og, der er det jo ingen restriksjoner Anonymkode: 1c117...776
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2018 #15 Skrevet 24. juli 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men de fleste stedene er det vel lov å vanne med vannkanne? Man bruker jo vann inne og, der er det jo ingen restriksjoner Anonymkode: 1c117...776 Ja, det er det. Men veldig tungt å bære vannkanne og plantene liker en liten dusj. Har minimert vannforbruk ellers. Korte dusjer og ingen karbad. Anonymkode: 4a070...fc0
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2018 #16 Skrevet 24. juli 2018 31 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg lurer på hvorfor bilvaskehaller og selvvask ikke blir stengt. Det må jo ta skrekkelig mye vann og er jo helt unødvendig Anonymkode: 1c117...776 Moderne bilvaskehaller gjenbruker vel rundt 80% av vannet de bruker, så de er flinke der. De er vel også de siste som får forbud siden næring går foran det private, de skal jo overleve... Anonymkode: 0b28b...fd2
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2018 #17 Skrevet 24. juli 2018 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Moderne bilvaskehaller gjenbruker vel rundt 80% av vannet de bruker, så de er flinke der. De er vel også de siste som får forbud siden næring går foran det private, de skal jo overleve... Anonymkode: 0b28b...fd2 Det var jeg ikke klar over. Takk, da lærte jeg noe nytt Anonymkode: 1c117...776
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå