Anonym bruker Skrevet 24. juli 2018 #1 Skrevet 24. juli 2018 I dag var vi på Bø. Jeg må si at jeg er så utrolig glad for å se ekte kropper både store,små, tykke og tynne!! Dere er så befriende å se at mennesker kommer i alle form og farger. Vi er blitt så blendet av alt det retusjerte og photoshoppede istagram bildene. Eller egentlig overalt på sosiale medier. I dag hadde jeg på meg bikini for første gang siden jeg var 18 år. Og det føltes faktisk helt greit:) så en liten hyllest av meg for de ekte menneskekroppene som ser ut som en kropp og ikke en dukke!! Anonymkode: cace5...41f
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2018 #2 Skrevet 24. juli 2018 Jeg derimot var helt sjokkert over hvor mange overvektige voksne og ikke minst barn det er. Helt tydelig at dette er en folkesykdom. Jeg hadde skjemtes hadde jeg og mine barn sett sånn ut. og nå kommer sikkert masse sånn «ååå, jeg hadde skjemtes dersom jeg hadde hatt slike holdninger osv». Tull, det er viktig å sette fokus på dette enorme helseproblemet Anonymkode: b170f...cc7
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2018 #3 Skrevet 24. juli 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg derimot var helt sjokkert over hvor mange overvektige voksne og ikke minst barn det er. Helt tydelig at dette er en folkesykdom. Jeg hadde skjemtes hadde jeg og mine barn sett sånn ut. og nå kommer sikkert masse sånn «ååå, jeg hadde skjemtes dersom jeg hadde hatt slike holdninger osv». Tull, det er viktig å sette fokus på dette enorme helseproblemet Anonymkode: b170f...cc7 Enig med deg. 8-åringer med "bryster" grunnet fett 😔 det er ille. Anonymkode: 07e18...48f
Dorey Skrevet 24. juli 2018 #4 Skrevet 24. juli 2018 Enig med dere over. Jeg er alltid helt sjokkert over hvor mange som er sykelig overvektige der.
Gjest MrsGrey Skrevet 24. juli 2018 #5 Skrevet 24. juli 2018 Dere skjønner at det kan være gener/sykdom som gjør at folk er overvektig? Jeg har en 11- og en 12-åring der den ene er tynn som en strek og den andre rund som en ball. De har samme kosthold og samme fritidsaktiviteter, men likevel er det stor forskjell på vekta. Ikke faen om noen av dem skal skamme seg så de ikke tør å bade og kose seg pga folk som dømmer uten å vite! Ja, det er nok en del overvekt rundt forbi pga dårlig kosthold o.l, men ikke skjær alle over en kam.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2018 #6 Skrevet 24. juli 2018 Så deilig å se et innlegg med positivt vri når det gjelder sommerkroppen. Jeg er helt enig med deg, så fint å se folk i alle aldre og fasonger kose seg i vannet. Tommel opp til deg for et hyggelig innlegg. Anonymkode: 1e9c9...f10
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2018 #7 Skrevet 24. juli 2018 Så bra at du turte å ha på deg bikini HI. Godt å føle at man er "fler". Har heller ikke en superfit kropp etter 3 barn, strekkmerker og litt mage, vanskelig å få bort. Føler meg alltid som en dust og at jeg blir glodd på, og tydeligvis så blir man det etter de andre svarene her. For all del, det er ikke bra med sykelig overvekt, og det er vondt å se sykelige overvektige barn, men ikke døm andre. Anonymkode: 08c25...e23
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2018 #8 Skrevet 24. juli 2018 Jeg ser også radmagre barn som jeg kan lure på om spiser i det hele tatt Men jeg vet at det går i rykk og napp. På noen måneder har datteren min gått fra litt «chubby» til tynn. Hun ha strukket seg mye en periode, og det overflødige fettet er posjonert dit det skal. Andre har blitt større enn de var for noen måneder siden, og kommer sikkert til å gå inn i en vokseperiode snart.. Barn er forskjellige, og de vokser i faser.. selvsagt er mange barn i dag for stillesittende og med et lite gjennomtenkt kosthold.. men dere som ser dem for et minutt eller fem kan ikke vurdere hvem som er hvem og hvorfor. Konsentrer dere om egne barn.. så skal jeg gjøre det samme når jeg ser barn hvor ribbeina syns.. Anonymkode: 0a313...d7f
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2018 #9 Skrevet 24. juli 2018 38 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg derimot var helt sjokkert over hvor mange overvektige voksne og ikke minst barn det er. Helt tydelig at dette er en folkesykdom. Jeg hadde skjemtes hadde jeg og mine barn sett sånn ut. og nå kommer sikkert masse sånn «ååå, jeg hadde skjemtes dersom jeg hadde hatt slike holdninger osv». Tull, det er viktig å sette fokus på dette enorme helseproblemet Anonymkode: b170f...cc7 Haha. Folk som påstår de ser dette fra et folkehelseperspektiv er patetiske. De som er opptatt av folkehelsa sitter ikke på et nettforum slik du gjør. Anonymkode: 9bde8...10c
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2018 #10 Skrevet 24. juli 2018 Jeg blir alltid overrasket over hvor mange som er overvektige når jeg er på sånne steder. Det er mange! Anonymkode: 87de8...9ed
tante grusom master of law Skrevet 24. juli 2018 #11 Skrevet 24. juli 2018 Jeg var på bø her forleden, og merket etterhvert at folk kikket mye på meg. Jøss, tenkte jeg, jeg har jo skikkelig draget. Tenkte det inntil jeg så ned på kroppen min og så at begge puppene var ute av bikinien, etter å ha tatt strømmen.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2018 #12 Skrevet 24. juli 2018 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Haha. Folk som påstår de ser dette fra et folkehelseperspektiv er patetiske. De som er opptatt av folkehelsa sitter ikke på et nettforum slik du gjør. Anonymkode: 9bde8...10c Vi som er opptatt av folkehelsen kan ikke være på nettforum? Hva for en snodig konklusjon er det?😂 Anonymkode: ef1d2...bf8
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2018 #13 Skrevet 24. juli 2018 Det er jeg som er hi! Jeg må innrømme at det faktisk IKKE var mange overvektige barn! Jeg ble overrasket over hvor få det var. Jeg var sammen med mine tre små i hele dag og kunne telle på en hånd hvor mange som utmerket seg som tykke barn! Og mine er tynne, spesielt min sønn som nesten er å kalle mager. Anonymkode: cace5...41f
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2018 #14 Skrevet 24. juli 2018 25 minutter siden, tante grusom master of law skrev: Jeg var på bø her forleden, og merket etterhvert at folk kikket mye på meg. Jøss, tenkte jeg, jeg har jo skikkelig draget. Tenkte det inntil jeg så ned på kroppen min og så at begge puppene var ute av bikinien, etter å ha tatt strømmen. Lo så jeg grein 😂 Anonymkode: 28f9b...eca
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2018 #15 Skrevet 24. juli 2018 Mitt inntrykk er at det er veldig mange overvektige i Bø sommarland. Veldig mange harry folk også, kan ha sammenheng med campingplassen i nærheten. Anonymkode: 291bb...225
Himmel og hav Skrevet 24. juli 2018 #16 Skrevet 24. juli 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg derimot var helt sjokkert over hvor mange overvektige voksne og ikke minst barn det er. Helt tydelig at dette er en folkesykdom. Jeg hadde skjemtes hadde jeg og mine barn sett sånn ut. og nå kommer sikkert masse sånn «ååå, jeg hadde skjemtes dersom jeg hadde hatt slike holdninger osv». Tull, det er viktig å sette fokus på dette enorme helseproblemet Anonymkode: b170f...cc7 Jeg bare lurer, siden du velger å svare et positivt innlegg om sommer, lek, kropp og glede med snerp: Er det på badeland man skal jobbe med dette "enorme helseproblemet"? Tenker du også at det er bedre at folk med litt for mye på kroppen holder seg inne, hjemme og skjemmes, som du ville ha gjort, enn å trave rundt i badeland og være i bevegelse? HI: Supert at du fant bikiniformen! Kropper kommer i alle former, og utseendet er ikke alt! Ja til å bevege seg og få sol på den kroppen man har!
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2018 #17 Skrevet 24. juli 2018 29 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er jeg som er hi! Jeg må innrømme at det faktisk IKKE var mange overvektige barn! Jeg ble overrasket over hvor få det var. Jeg var sammen med mine tre små i hele dag og kunne telle på en hånd hvor mange som utmerket seg som tykke barn! Og mine er tynne, spesielt min sønn som nesten er å kalle mager. Anonymkode: cace5...41f Samme erfarte jeg. Det var kun en gutt i 14-15 års alder som kunne betegnes som skikkelig tykk, ellers var det helt normale barn. En del voksne har nok litt for mye, men sjelden å se de ekstremt overvektige på en slik plass. Så kjekt at man kan kose seg i badeland uansett fasong. Anonymkode: 1e9c9...f10
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2018 #18 Skrevet 24. juli 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Mitt inntrykk er at det er veldig mange overvektige i Bø sommarland. Veldig mange harry folk også, kan ha sammenheng med campingplassen i nærheten. Anonymkode: 291bb...225 Så slitsomt det må være å passe sånn på å 'passe inn'! Ikke skal man ha noe ekstra på kroppen og ikke kan man overnatte på campingplass (i svindyre hytter) for da er man harry. Du må ha et begrenset liv! Anonymkode: 1e9c9...f10
MammantilNurket Skrevet 24. juli 2018 #19 Skrevet 24. juli 2018 (endret) Vi er på Sørlandet akkurat nå. Har vært på stranden flere dager. Ser folk med helt vanlige kropper. Ikke topptrente - ikke bælfeite. Vanlige folk; litt brune, litt bleke, noen med «skjorte-skille», noen har hengepupper, noen har sprettrumpe, noen har eplerumpe, noen har «kalas-kule», noen sixpack, noen med tatoveringer, andre uten, noen med hår på brystet, noen uten behåring, andre har tynne ben, noen har litt strekkmerker, noen med mamma-mager, dog én sjukt tynn og brun dame med fillers og silikon på ca. femti ... en flott bukett som koste seg i solen. Ingen virket særlig harry . Endret 24. juli 2018 av MammantilNurket
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2018 #20 Skrevet 24. juli 2018 Jeg har heller ikke inntrykk av at fedme er et stort problem i Norge. Sjelden jeg ser sykelig overvektige barn. Selv er jeg 1,66 og 69 kg. Er jeg tykk da? Anonymkode: 0dd8d...e98
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2018 #21 Skrevet 24. juli 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har heller ikke inntrykk av at fedme er et stort problem i Norge. Sjelden jeg ser sykelig overvektige barn. Selv er jeg 1,66 og 69 kg. Er jeg tykk da? Anonymkode: 0dd8d...e98 Der jeg jobber opererer vi gastro bypass/sleeve. Vi opererer ca 400 stk i året og venteliste for å komme med i programmet er ca 1 år. Så jo, Norge har et reelt overvektsproblem. Anonymkode: 5bee4...f96
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2018 #22 Skrevet 24. juli 2018 26 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så slitsomt det må være å passe sånn på å 'passe inn'! Ikke skal man ha noe ekstra på kroppen og ikke kan man overnatte på campingplass (i svindyre hytter) for da er man harry. Du må ha et begrenset liv! Anonymkode: 1e9c9...f10 Det var en observasjon. Det er en grunn til at de lager reality på forskjellige campingplasser i Norges land. Det er gjerne mer fargerikt der enn på feks hotel. Hvor har du det fra at jeg passer på å passe inn? Rar konklusjon. Anonymkode: 291bb...225
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2018 #23 Skrevet 24. juli 2018 Jeg blir så overrasket over at så mange legger merke til hvor mange overvektige som befinner seg rundt dem til en hver tid. Legger dere like godt merke til alle som et undervektige? Eller har et eller annet annet ved seg som kan være helseskadelig ? Joda, overvekt er et økende problem i Norge, det vet vi. Men folk er folk, og det er da flott at man drar på tur og kommer seg ut uansett vekt. Har vært innom flere lekeparker, men neimen om jeg har registrert gjennomsnittsvekten på de som er der. Har annet som opptar tankene og sansene når jeg er slike steder. Det har hendt jeg har overnattet på campingplasser og.....Visste ikke at det hadde noe med overvekt å gjøre. Har ikke observert det heller jeg. Anonymkode: 6e071...077
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2018 #24 Skrevet 24. juli 2018 Etter å ha lest en tråd her angående dette tenkte jeg skulle sjekke litt da jeg var i Legoland idag. Vanligvis ser jeg kkke på folk for jeg har nok med mitt. Men er overrasket at det faktisk var så få overvektige voksne og barn. Ja, noen var det men langt fra flertallet. Fedme er et problem, men i fornøyelsesparker skal man ikke tenke på det så sant man ikke skader andre. Jeg er litt smålubben selv og hater det. Men har nå gått i 13 timer hver dag så formen er heldigvis ikke dårlig. Skjønner ikke hvorfor egentlig folk skal bry seg. Anonymkode: d3ca6...4e7
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2018 #25 Skrevet 24. juli 2018 Det eg la merke til og tenkte over da eg var på Bø sommerland er at slank kropp ikkje er det samme som flott kropp. Er litt småtjukk sjølv (kjøper alle klærne på vanlige klesbutikker altså), men følte at eg såg mykje bedre ut uten klær enn mange av dei som sannsynligvis ser bra ut med klær. Anonymkode: fe324...fe0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå