Gå til innhold

Hva er greia med alle småguttene med langt hår?!?

Anbefalte innlegg

4 timer siden, the amazing spidermamma skrev:

Haha, har de 'man bun' også

Kanskje det er tilfeller av 'neiiii! Vil ikke klippe!!!!!! '  

Og så tar ikke foreldrene den kampen. Og kanskje ingen andre kamper heller? Eller kanskje det bare er denne de ikke tar.

Hehe, det hadde en liten gutt i barnehagen her stadig vekk. Han var superskjønn :)

Anonymkode: 5229c...bb5

Fortsetter under...

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Men da så han jo ut som en søt jente? Ikke pent altså. 

Anonymkode: 1c1ff...f2d

Hva du mener bryr meg faktisk midt hvor solen aldri skinner. Han var bedårende 😍

Anonymkode: 58f9f...b1b

Da regner jeg med at flere av dere ville tenkt at min datter er en sånn «fæl», langhåret gutt og da. For hun liker å leke med typiske «gutteting», hater rosa prinsesseting og akkurat nå er favorittantrekket hennes en shorts fra Polarn&Pyrets «guttekolleksjon» med en T-skjorte som er en størrelse for stor så den ser «oversized» ut og tøffe joggesko. 

Hun burde kanskje ha Frozen-kjole og gullstein i håret for å få innpass hos enkelte her? 🤔🤣

Anonymkode: 11a23...c12

ikke mener keg at det tilhører 50-tallet eller at gutter ikke kan ha langt hår. Men jeg skjønner ikke greia med langt hår som absolutt ikke skal klippes. Spesielt når det er plagsomt og strikk tydeligvis ikke skal brukes. 

Personlig synes jeg det ser så ustelt ut med  langt hår som plager barnet. Og det handler ikke om at det er ungen som vil ha langt hår, de har veldig sjelden sterke meninger om dette når de er litt over året.

Jentene på avdelingen har strikk og spenner, så de blir ikke plaget på samme måte. 

Og det var for all del ikke meningen å tråkke noen på tærene. Jeg skjønner bare ikke greia, guttene blir jo ikke penere fordi de har langt hår?

Anonymkode: 49025...0c4

Annonse

Nei, det er det ikke, bestemor🤣

Anonymkode: a603a...86d

Så fordi jeg har annen mening enn deg er jeg gammel liksom? Tråkker vi deg på tærne her kanskje?

Hva du mener bryr meg faktisk midt hvor solen aldri skinner. Han var bedårende 😍

Jeg må vel få ha min mening uansett vel?

46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da regner jeg med at flere av dere ville tenkt at min datter er en sånn «fæl», langhåret gutt og da. For hun liker å leke med typiske «gutteting», hater rosa prinsesseting og akkurat nå er favorittantrekket hennes en shorts fra Polarn&Pyrets «guttekolleksjon» med en T-skjorte som er en størrelse for stor så den ser «oversized» ut og tøffe joggesko. 

Hun burde kanskje ha Frozen-kjole og gullstein i håret for å få innpass hos enkelte her? 🤔🤣

Hva har leker og klær med smak av hårsveis å gjøre? Nå blander du ting her altså. Holde seg til saken kanskje?

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Større gutter har gjerne litt finere sveis om de har langt hår da. Smågutter skal liksom se ut som søte jenter. De blir jo så fine når de blir klipt! 

Jeg har ikke brukt det argumentet heller. Jeg synes bare det er stygt med jentebaby hår på små gutter. Jeg synes også små jenter med guttesveis er stygt. Min smak!

Du ser jo ikke om det er gutter eller jenter i den alderen. Hvordan kan det være stykt på et kjønn og  pent på det andre da?

Anonymkode: e7840...31d

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det du som lurte på om den helt ordinære senga var for maskulin?

Disse trådene er helt tragiske! Snakk om å presse barn i kjønnskategorier så fort som mulig.

Anonymkode: 92a74...dbf

Nei, var nok ikke jeg som lurte på det med senga.

For meg handler det ikke om å "presse barn i kjønnskategorier", men lurer mer på hvorfor det tydeligvis er in med noe som gjerne er upraktisk. 

HI

2 minutes ago, Anonym bruker said:

Nei, var nok ikke jeg som lurte på det med senga.

For meg handler det ikke om å "presse barn i kjønnskategorier", men lurer mer på hvorfor det tydeligvis er in med noe som gjerne er upraktisk. 

HI

Fordi de fleste av oss ønsker at barna ser bra ut, og smak varierer.

Mine gutter har kort hår, men de går ikke i helbrunt, selv om det sikkert ville vært praktisk

Anonymkode: 92a74...dbf

Annonse

Enig med deg hi. 

Mannen min og sønnen min på 10 år har begge langt hår, men dette er noe de har valgt selv. Jenta mi på 8 har langt hår også nå, men ingen av ungene fikk ha det før de vår gamle nok til at de selv hadde en formening om hva de ønsket.

Jeg elsker langt hår, men på babyer og småbarn er det hverken pent eller praktisk, etter min smak.

Min personlige smak er at det generelt ikke er pent med langt ustelt hår på hverken gutter eller jenter . Og jeg har lagt merke til dette fenomenet med ustelt/langt hår på små gutter .

Fryktelig upraktisk med langt hår uten strikker å spenner i lek, matsituasjonen ect.

Har selv 2 jenter og de bruker mye strikk å spenner nettopp av den grunn... ellers blir d mat/ skit/maling i håret og svææært tyggeye som ender med brøling når d skal gres.

greit at foreldre synes langt hår er pent, men da bør de også holde d stelt... Her i huset hadde evt gutt med langt hår blitt bedt om å ta håret i strikk under måltider eksempelvis, noe annet kan bli grisete.

for har sett disse små flokete guttene i barnehagen jeg og.. Utrolig upraktisk å ikke ha i spenner å strik. Tenker at det må gå an å bruke strikker /spenner for guttenes egen skyld .. Begge mine jenter bruker alltid det i barnehage... men hvis poden nekter å bruke spenne/strikk fordi det er jentete? Ja da har foreldrene tydeligvis ikke greid å  gi «riktige» holdninger ;) He he

Anonymkode: 97f59...2d0

Så fordi jeg har annen mening enn deg er jeg gammel liksom? Tråkker vi deg på tærne her kanskje?

Du tråkker ikke på tærne mine, nei. Men du gir meg skikkelig god underholdning🤣🤣🤣

Kos deg med kamferdrops 

Du ser jo ikke om det er gutter eller jenter i den alderen. Hvordan kan det være stykt på et kjønn og  pent på det andre da?

Anonymkode: e7840...31d

Det ER jo litt av poenget da. Spesielt siden mødrene til disse barna blir sure og grinete når folk tar feil av kjønnet. Det er litt slik at jenter kler søte krøller og langt hår og gutter kler tøffe sveiser. Min mening. Og mange av disse mammaene til disse langhårete guttene har nok ønsket seg jenter...

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du tråkker ikke på tærne mine, nei. Men du gir meg skikkelig god underholdning🤣🤣🤣

Kos deg med kamferdrops 

Du er enkelt møblert skjønner jeg... kos deg med underholdninga (som jo er på dun bekostning...)

Hva har leker og klær med smak av hårsveis å gjøre? Nå blander du ting her altså. Holde seg til saken kanskje?

Siden du åpenbart har litt tungt for det, skal jeg forklare deg poengene mine for deg, med teskje: 

1) folk her påstår at gutter med langt hår ser ut som jenter. Datteren min på fire år har den klessmaken hun har, og også leker slik hun gjør, kan hun lett feiltolkes til å være en langhåret gutt da (om man ikke kjenner henne). Med andre ord kan det jo tenkes at noen av disse guttene folk snakker om her faktisk ikke er guttering det hele tatt  

2) at folk kanskje burde slutte å dømme barn, og folk generelt, ut fra utseendet. 

Jeg må vel få ha min mening uansett vel?

Joda, du står selvsagt fritt til å fremstå dømmende og konservativ. Du aner jo ikke hvordan mitt barn såg ut, du lager deg bare en forestilling i din begrensede fantasi. 

1 time siden, Cura skrev:

Enig med deg hi. 

Mannen min og sønnen min på 10 år har begge langt hår, men dette er noe de har valgt selv. Jenta mi på 8 har langt hår også nå, men ingen av ungene fikk ha det før de vår gamle nok til at de selv hadde en formening om hva de ønsket.

Jeg elsker langt hår, men på babyer og småbarn er det hverken pent eller praktisk, etter min smak.

Det er et poeng.. barna blr ville det selv.. 

Når det er sagt så kan barn ned i ganske lav alder uttrykke preferanser om både hår og klær.. 

Anonymkode: 3a06b...a18

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er et poeng.. barna blr ville det selv.. 

Når det er sagt så kan barn ned i ganske lav alder uttrykke preferanser om både hår og klær.. 

Anonymkode: 3a06b...a18

Definitivt. Min datter har hatt veldig klare meninger om det siden hun var «like før» tre år. Og hun får lov å ha medbestemmelsesrett på det, innen rimelighetens grenser selvsagt. 

Det ER jo litt av poenget da. Spesielt siden mødrene til disse barna blir sure og grinete når folk tar feil av kjønnet. Det er litt slik at jenter kler søte krøller og langt hår og gutter kler tøffe sveiser. Min mening. Og mange av disse mammaene til disse langhårete guttene har nok ønsket seg jenter...

Åh herre,  nå får du gi deg😂 Handler ikke om at man prøver å få guttene til å se ut som jenter. Det handler ikke om noe annet, enn at man synes det ser stilig/fint/sjarmerende ut med lengre hår. 

Jeg har en sånn skjønn liten kar i familien. Han er to år og har lange lyse lokker. Ingen har noen gang vært i tvil om kjønnet. Han er direkte vakker med sitt ganske lange krøllete hår. Smil, øyne, hår... En virkelig storsjarmør. Smelt! 

Endret av Petra Prøvedukke

Ustelt hår er ikke fint uansett kjønn. Dessuten ser man jo ikke forskjell på små gutter og jenter. De er barn først og fremst. Små individer, ikke stereotype rollefigurer som skal leve opp til et samfunnskapt ideal. Hva blir det neste? At gutter ikke kan leke med dukker eller gå med rosa? Herregud, snakk om narrowminded.

Anonymkode: 012d3...e1c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...