Gå til innhold

Hva er greia med alle småguttene med langt hår?!?

Anbefalte innlegg

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mammabriller....

Anonymkode: 1c1ff...f2d

Det er ganske mye man kan si er mammabriller altså. Ca hvordan de aller fleste barn ser ut og oppfører seg. 

Anonymkode: 80b91...b96

Skrevet
9 timer siden, sug lut skrev:

Å jo da. Langhåra smågutter, smågutter med rottehale og kamoklær, småjenter i horete leopardprint, småunger av begge kjønn - men spesielt gutter - med hull i øret... vulgært og jævlig, nøyaktig som sine foreldre. Trekk kølapp på nav, kjøp inn Grandis og legg øl på kjøl, mens far tar firehjulingen til bygda og trekker kølapp på nav for leopard og rottehale. Evt legg Cava til kjøl mens mor tygger chiafrøene sine og far trimmer firkantskjegget og langhårete Kilian Maximus gnåler i stua. 

Gutter med langt hår på toppen og kort/ barbert på sidene. Der har du garantert noen populære bøllegutter. Antakelig helt i din gate. 

Anonymkode: 80b91...b96

Skrevet

I kombinasjon med at de går kledd som Emil i Lønneberget er det helt fryktelig.

Anonymkode: c145c...bfa

Skrevet
54 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eh det har jeg jo også sagt! Men har ingen problemer med det. Jeg trenger jo ikke se på disse ungene så veldig ofte. 

Du tar virkelig ikke poenget mitt du.......

Anonymkode: 5229c...bb5

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I kombinasjon med at de går kledd som Emil i Lønneberget er det helt fryktelig.

Anonymkode: c145c...bfa

Fryktelig faktisk.

Det er da man merker at man bor i Norge🙈 herlighet!

Anonymkode: 58f9f...b1b

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du tar virkelig ikke poenget mitt du.......

Anonymkode: 5229c...bb5

Hahaha...Ditto

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor MÅ det være en god opplevelse? Trenger han klipp klippes han. Ferdig snakka. Tenker du det samme om tannpuss? Han vil ikke så da slipper han for det blir ingen god opplevelse? Herlighet hvor veike foreldre det er der ute! 

Jeg syns ikke det er riktig å holde han fast mens han skriker og hyler seg rød og spenner kroppen.

Aldri problem med tannpuss her😉 

Anonymkode: 3aeaa...dc6

Skrevet

Jeg synes det er skikkelig stygt jeg 

Anonymkode: 39ab9...ea8

Skrevet
På 24.7.2018 den 11.47, Anonym bruker skrev:

Mine to jenter nekter både strikk og spenne og flyr rundt med løst hår. Ser ikke ut til å plage dem. Fysj og fysj, burde tvangsspent dem. Eller ikke...

Anonymkode: 16957...cae

Mine jenter har langt hår. De må stelle håret og bruke strikk/klemmer. Gjør de ikke det må håret klippes. Ustelt langt hår er ikke greit verken på gutter eller jenter.

Anonymkode: 1ecfe...2c0

Skrevet

Bedre med langt hår enn skam-harry «partysvenske-sveis» med barberte sider og en latterlig liten tufs av en hestehale på toppen.

Skrevet

Enig med nurkes Mamma ! 

Anonymkode: bdc40...83c

Skrevet
15 minutter siden, MammantilNurket skrev:

Bedre med langt hår enn skam-harry «partysvenske-sveis» med barberte sider og en latterlig liten tufs av en hestehale på toppen.

Enhver outrert sveis på guttunger er kustygt og kun et utslag av foreldrenes pinlige forfengelighet.

Skrevet
6 minutter siden, sug lut skrev:

Enhver outrert sveis på guttunger er kustygt og kun et utslag av foreldrenes pinlige forfengelighet.

Vrient det der med gutter og hår. Det er ser også fælt ut når mor har gått bananas med barbermaskin og barnet er klippet en gang for alle. Får også vondt av å se smågutter med hanekam.

Skrevet
8 minutter siden, MammantilNurket skrev:

Vrient det der med gutter og hår. Det er ser også fælt ut når mor har gått bananas med barbermaskin og barnet er klippet en gang for alle. Får også vondt av å se smågutter med hanekam.

Men barbermaskin er i alle fall en praktisk løsning.

Skrevet

Jeg jobber i barnehage og ser stor forskjell på jenter og gutter med langt hår.

Jentene har ofte klippet lugg, som begrenser hår i ansiktet og de har så og si alltid strikk og spenner. Om de ikke har det i håret så har de det tilgjengelig i hylla.

Guttene har så og si aldri det, og er dermed mere hemmet at håret som faller i ansiktet hele tiden. 

Så det har ikke noe å gjøre med jentesveisog guttesveis å gjøre, men langt hår bør kunne settes i strikk/spenner uansett hvilket kjønn barnet har. 

Om gutter han ha langt hår så kan de jo ha fletter og musefletter og?

Skrevet
1 time siden, sug lut skrev:

Føler du deg stolt av å rakke ned på andre ved hjelp av hjemmesnekra ord? 

Anonymkode: a9567...731

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Føler du deg stolt av å rakke ned på andre ved hjelp av hjemmesnekra ord? 

Har du et litt smalt ordforråd? Hemmer det deg mye i hverdagen?

Skrevet
6 minutter siden, sug lut skrev:

Har du et litt smalt ordforråd? Hemmer det deg mye i hverdagen?

Klarer du noe annet enn å spy ut edder og galle? Hemmer bitterheten din deg i hverdagen? Jeg har nok større ordforråd enn deg. Men ord som "kustygt" eksisterer ikke. På samme måte som det er ingenting som heter "minoritetsrunking". Man fremstår som ikke særlig klok når man må finne på egne ord og ikke klarer å beskrive ting med ord som allerede finnes i det norske språket. Jeg forstår at ønsket er å fremstå original og kul, men du oppnår det motsatte. 

Skrevet
18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor MÅ det være en god opplevelse? Trenger han klipp klippes han. Ferdig snakka. Tenker du det samme om tannpuss? Han vil ikke så da slipper han for det blir ingen god opplevelse? Herlighet hvor veike foreldre det er der ute! 

Hvorfor skal alt gjøres til en kamp? Virker som enkelte foreldre mener foreldreferdighetee måles i hvor flink man er til å ta «kampen». Det er jo totalt misforstått å ta kamper bare for å vise at man har makten over barna.

Som ellers i livet, man velger sine kamper. Ta gjerne kamp på det som er viktig. Tannpuss er det. 

Langt hår på smågutter er ikke noe problem å hisse seg opp over. Høres jo ut som det er helseskadelig. 

Skrevet
4 timer siden, Hjertefru skrev:

Hvorfor skal alt gjøres til en kamp? Virker som enkelte foreldre mener foreldreferdighetee måles i hvor flink man er til å ta «kampen». Det er jo totalt misforstått å ta kamper bare for å vise at man har makten over barna.

Som ellers i livet, man velger sine kamper. Ta gjerne kamp på det som er viktig. Tannpuss er det. 

Langt hår på smågutter er ikke noe problem å hisse seg opp over. Høres jo ut som det er helseskadelig. 

Helt enig. Tannpuss er viktigere enn hårklipp. 

Min har halvlangt hår. Ikke hår i øynene eller langt i nakken, for det får jeg lov å klippe bort. 

Skrevet

Eg klypper gutane mine sjølv. Med barbermaskin "ein gong for alle". Den siste guten har langt hår. Sparer frisørpengar til mitt eige hår. Har de verkeleg råd til å ta med ungane til frisør fleire gongar for året når ein like gjerne kan gjere det sjølv med ei enkel maskin? Mine gutar er nydelege uansett, så ser ikkje behovet for å bruke pengar til frisør. (Eg derimot, treng litt hjelp for å bli nydeleg...) 

Anonymkode: 41826...8cd

Skrevet
25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eg klypper gutane mine sjølv. Med barbermaskin "ein gong for alle". Den siste guten har langt hår. Sparer frisørpengar til mitt eige hår. Har de verkeleg råd til å ta med ungane til frisør fleire gongar for året når ein like gjerne kan gjere det sjølv med ei enkel maskin? Mine gutar er nydelege uansett, så ser ikkje behovet for å bruke pengar til frisør. (Eg derimot, treng litt hjelp for å bli nydeleg...) 

Anonymkode: 41826...8cd

Jeg klipte min da han var 1-2 år. Men etter fylte 3 så synes han maskina er skummel og bråker veldig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...