Anonym bruker Skrevet 23. juli 2018 #1 Skrevet 23. juli 2018 Hehe sikkert dumt spørsmål... Men burde jo gjort det pga miljø og økonomi. Men jeg klarer det ikke. Syns det er ekkelt. Spesielt vogn, madrasser og poser til vogn og bilstol.... Flere som er sånn? Er jeg råflott? Anonymkode: 96736...351
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2018 #2 Skrevet 23. juli 2018 Ting som ikke kan vaskes ordentlig, sånn som madrasser, bør man jo ikke kjøpe brukt. Kanskje ikke bilstol heller, da man jo ikke vet hva den har vært utfor. Poser som kan vaskes ser jeg ikke problemet med. Ikke vogn heller, men jeg bor nordpå, og vi har "alltid" pose i vogna, så de fleste vogner har jo så og si ikke vært i kontakt med barn. Om du er råflott vet jeg ikke, er jo fornuftig å vite hvordan ting har blitt brukt. Anonymkode: 0db56...792
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2018 #3 Skrevet 23. juli 2018 Jeg har ingen problemer med å kjøpe brukt, alt kan jo vaskes. Kjøpt en grei blanding av nytt og brukt til mine to jenter. Særlig ting som bare brukes en veldig kort stund synes jeg det er greit å slippe å bruke mye penger på. Kjøpte f.eks vippestol og babysetet til trip-trap stolen brukt. Jeg vasket trekkene i vaskemaskinen. Ingenting ekkelt med det, er jo bare en baby som har sittet der. I såfall mye mer ekkelt å ta med babyen på café og la den ligge på stol/sofa i café etc. Anonymkode: 8dfb6...331
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2018 #4 Skrevet 23. juli 2018 Madrass skal man jo ikke kjøpe brukt uansett Anonymkode: a5368...cb1
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2018 #5 Skrevet 24. juli 2018 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Ting som ikke kan vaskes ordentlig, sånn som madrasser, bør man jo ikke kjøpe brukt. Kanskje ikke bilstol heller, da man jo ikke vet hva den har vært utfor. Poser som kan vaskes ser jeg ikke problemet med. Ikke vogn heller, men jeg bor nordpå, og vi har "alltid" pose i vogna, så de fleste vogner har jo så og si ikke vært i kontakt med barn. Om du er råflott vet jeg ikke, er jo fornuftig å vite hvordan ting har blitt brukt. Anonymkode: 0db56...792 Jeg har kjøpt masse brukt opp igjennom årene og mange ganger har jeg blitt så skuffet. Har kjøpt soveposer hvor fyllet har vært klumpete inni f.eks. skittent når jeg har hentet de i posten osv.. Er nok litt derfor 😔 Anonymkode: 96736...351
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2018 #6 Skrevet 24. juli 2018 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg har ingen problemer med å kjøpe brukt, alt kan jo vaskes. Kjøpt en grei blanding av nytt og brukt til mine to jenter. Særlig ting som bare brukes en veldig kort stund synes jeg det er greit å slippe å bruke mye penger på. Kjøpte f.eks vippestol og babysetet til trip-trap stolen brukt. Jeg vasket trekkene i vaskemaskinen. Ingenting ekkelt med det, er jo bare en baby som har sittet der. I såfall mye mer ekkelt å ta med babyen på café og la den ligge på stol/sofa i café etc. Anonymkode: 8dfb6...331 Helt enig med å legge babyen i en sofa på en kafé. Æsj. Ekkelt. Er ekkelt å skifte bleie på offentlig toalett også 😔 Anonymkode: 96736...351
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2018 #7 Skrevet 24. juli 2018 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Madrass skal man jo ikke kjøpe brukt uansett Anonymkode: a5368...cb1 Nei. Æsj Anonymkode: 96736...351
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2018 #8 Skrevet 24. juli 2018 Det er jo vanskelig å svare på for oss. Jeg kjøpte alt brukt da vi ventet første med unntak av bilstol og madrass. Skulle kjøpe vognpose brukt, men svigermor hadde kjøpt en på salg så fikk den av henne. Vil tro vi sparte rundt 20.000,- på å handle brukt. Jeg kjøper fortsatt mye brukt. Alt sportsutstyr, noe klær, kjøkkenutstyr, ting til hagen, hvitevarer osv. Jeg liker miljøaspektet, men også at vi sparer masse penger som vi kan bruke på annet. F, eks at vi nå nesten er gjeldsfrie og eier bolig verd nesten 7 millioner. Anonymkode: e859d...99d
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2018 #9 Skrevet 24. juli 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er jo vanskelig å svare på for oss. Jeg kjøpte alt brukt da vi ventet første med unntak av bilstol og madrass. Skulle kjøpe vognpose brukt, men svigermor hadde kjøpt en på salg så fikk den av henne. Vil tro vi sparte rundt 20.000,- på å handle brukt. Jeg kjøper fortsatt mye brukt. Alt sportsutstyr, noe klær, kjøkkenutstyr, ting til hagen, hvitevarer osv. Jeg liker miljøaspektet, men også at vi sparer masse penger som vi kan bruke på annet. F, eks at vi nå nesten er gjeldsfrie og eier bolig verd nesten 7 millioner. Anonymkode: e859d...99d Pga dere har kjøpt brukt babyutstyr og hvitevarer så er dere gjeldsfri med et hus til en verdi på 7 mill? Wow. Det tror jeg ikke helt på Anonymkode: 96736...351
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2018 #10 Skrevet 24. juli 2018 Det finnes jo masse babyutstyr man kan få brukt som ikke er madrasser og vognposer osv. Vi fikk sprinkelseng(kjøpte madrass selv) stellebord(kjøpte stellematte), vugge(kjøpte madrass selv) fikk masse ubrukte dyner og dynetrekk gratis(uåpnet) vippestol,leker. Alt gitt bort gratis på finn. Alt var også pent brukt. Da hadde vi "spart" så mye penger på å få dette gratis at jeg kjøpte helt ny vogn, bilsete og vognpose. Tenk hvis alle tok litt del i gjenbruk. Det hadde gjort mye. Anonymkode: c627b...a0b
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2018 #11 Skrevet 24. juli 2018 Mye man kan og bør kjøpe brukt. Det meste kan vaskes. Vi har kjøpt noe brukt, noe nytt(madrasser, dyner, sengetøy, bilstol) og noe har vi fått i gave. Er mye annet som er mer ekkelt. Tenk når de begynner i barnehage, alt de snørrer og sikler ned ting som alle smaker på, eller tenk på hvordan det er i lekeland, badeland og andre slike steder. Eller restauranter, hvor mange har ikke spist av det bestikket du spiser av? De vasker det, og det er kontroller, men det finnes steder som blir stengt etter kontroller. Hjemme har du selv kontroll på hvordan du vasker ting. Anonymkode: 198c6...5f7
3 i april Skrevet 24. juli 2018 #12 Skrevet 24. juli 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Pga dere har kjøpt brukt babyutstyr og hvitevarer så er dere gjeldsfri med et hus til en verdi på 7 mill? Wow. Det tror jeg ikke helt på Anonymkode: 96736...351 Det er sikkert ikke helt det hun mener da. Men det at de lever sparsommelig, kjøper brukt i stedenfor nytt, kjøper brukte klær istedenfor splitter nye moteklær. Selv om du nok ikke sparer mange millioner på det, så kan du spare veldig mange tusen på det. Penger som du da kan bruke på andre ting som feks legge de i oppussing av hus sånn at verdien stiger..
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2018 #13 Skrevet 24. juli 2018 Til førstemann "måtte" vi kjøpe mye nytt, da vi bodde på en liten plass i nord hvor det er vanskelig å få tak i brukt. Vi hadde måttet betalt frakt for det meste, så kjøpte like greit nytt i samme bestilling. Da andremann kom bodde vi i Oslo, og her kan man jo finne ALT via finn. Fant barnevogn (nesten ubrukt emmaljunga, 2 år gammel) til 2.000 kr inkludert stelleveske og div annet, sprinkelseng, vippestol ol. Vi kjøpte ny bilstol, vognpose og madrass, samt dyner, puter, sengtøy ol. Jeg synes ikke noe om å kjøpe ting som har vært i kontakt med andre babyer av en eller annen grunn- til tross for at det kan vaskes. Sparte mange, mange tusen på det. Vært svært heldig med varene, og alltid dratt å sett på dem før jeg har bestemt meg for å kjøpe. Anonymkode: 24b3f...e8e
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2018 #14 Skrevet 24. juli 2018 54 minutter siden, Anonym bruker skrev: Til førstemann "måtte" vi kjøpe mye nytt, da vi bodde på en liten plass i nord hvor det er vanskelig å få tak i brukt. Vi hadde måttet betalt frakt for det meste, så kjøpte like greit nytt i samme bestilling. Da andremann kom bodde vi i Oslo, og her kan man jo finne ALT via finn. Fant barnevogn (nesten ubrukt emmaljunga, 2 år gammel) til 2.000 kr inkludert stelleveske og div annet, sprinkelseng, vippestol ol. Vi kjøpte ny bilstol, vognpose og madrass, samt dyner, puter, sengtøy ol. Jeg synes ikke noe om å kjøpe ting som har vært i kontakt med andre babyer av en eller annen grunn- til tross for at det kan vaskes. Sparte mange, mange tusen på det. Vært svært heldig med varene, og alltid dratt å sett på dem før jeg har bestemt meg for å kjøpe. Anonymkode: 24b3f...e8e Hmm, hvordan kunne dere da kjøpe brukt vogn, sprinkelseng, vippestol ol. Så vidt jeg vet, så er babyer i kontakt med alt det Anonymkode: a5368...cb1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå