Gå til innhold

Kjenner du noen som har/hadde ondartet hjernesvulst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pappa fikk diagnosen til jul når jeg var 11år gammel. Døde august året etter, etter både stråling og cellegift. Vi har alltid mistenkt at han hadde visst om det lengre enn han ville ut med, da han alltid var hos lege pga vond rygg/skiveutglidning. Han hadde da lungekreft med spredning til hjernen og tenker jo at legene på et punkt måtte ha merket det.. Når jeg var rundt 7-8år gammel ble jeg med ham på sykehuset fordi han skulle sjekke ryggen, og jeg husker han plustelig stoppet bilen på hovedveien mot Tromsø fordi han mistet synet noen minutter. Jeg var ikke gammel nok til å skjønne hva som foregikk men tanken har slått meg i ettertid at han måtte ha visst dette lenge.. pappa var alkoholiker og hadde alltid et kraftig temperament, men som vi fikk vite lå svulsten i delen av hjernen som styrte humøret eller noe sånt. Falt veldig sammen de siste mnd før han døde. Klarte ikke spise annet enn puffet ris med melk, fikk epilepsi og høy fare for blodpropp. Husker mamma ikke klarte sove om natta pga fare for at han skulle få epilepsianfall.. han var vel innlagt på sykehus siste tiden (et par uker) før han døde. Høy som pokker på morfin og så biler og båter oppover veggene.. 

Anonymkode: 7737b...9e7

Fortsetter under...

Skrevet
On 7/20/2018 at 9:36 PM, Anonym bruker said:

Om du gjør det hadde jeg satt pris på om du kunne svare på noen spørsmål 🙏

-Hvor lenge levde personen fra svulsten ble oppdaget til det var slutt? 
-Hvor mye behandling gjennomgikk han/hun? 
-Ble personligheten forandret på noe vis under/etter behandling? 
-Fikk personen store endringer underveis/etter behandling fysisk eller psykisk? Tenker da på om de f.eks fysisk ikke klarte å gjøre dagligdagse ting lenger, og fikk kognitiv svikt eller andre psykiske endringer.

Tusen takk til de som kan dele erfaring på noe av dette!  

Anonymkode: 15cd1...a07

kjenner 3 som hadde det.

alle 3 levde ca 6mnd

cellegift ( vet ikke om fetteren min fikk det, han døde for 43 år siden )

ikke endring i personligheten til noen av de

alle 3 ble blinde og nsten døv

Anonymkode: 516ce...b94

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...