Gå til innhold

Trenger seriøse kilder på at man ikke skal trykke hundens snute ned i avføring innenfor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hunden er 1 år, og har oppdaget at mannen har begynt å trykke snuten til hunden ned i avføring og tiss, hvis hunden gjør fra seg innenfor. Han mener selv at det er en god metode.

Jeg derimot, har skjelt ham ut og fortalt ham at det er direkte dyreplageri. Nå vil han ha «bevis» for at dette ikke er anbefalt, men jeg klarer ikke finne de sidene jeg tidligere har lest på. Hjelp??

Anonymkode: 1f80d...4cd

Skrevet

Han er bra dum hvis han trenger «bevis» for at det er en ubrukelig metode... 

Anonymkode: b7974...3e9

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han er bra dum hvis han trenger «bevis» for at det er en ubrukelig metode... 

Anonymkode: b7974...3e9

Dum er han ikke, men han kjenner kun de metodene de brukte på gården hvor han vokste opp, hvor de hadde flere hunder. Det var jo en godt brukt metode, men nå er man jo litt klokere. 

Så vil gjerne ha noe håndfast å vise til.

Skrevet

Gi han avføringstabletter, lås doen og når han bæsjer trykker du dritten opp i trynet hans. Spør om han syns det er hyggelig opplevelse.  

Anonymkode: a3aa8...2fe

Skrevet

Om har selv mener det er en god metode, så lurer jeg på hvordan han forklarer at en 1 år gammel hund gjør fra seg inne. Jeg blir direkte trist inni meg av at slike mennesker har hund.

Vi har hunder selv, men trener positivt og hår mange kurs.

Straff fungerer ekstremt sjeldent i treningen på å bli husren. Du får si til han at om han trenger bevis for at han tar feil så er han faktisk lettere tilbakestående.

Tror han hunden synes det er ekkelt? Hunder kan godt spise både hestemøkk og andre døde ting, så tror heller ikke hunden synes det er ekkelt. Den synes klart det er ubehagelig. Den forstår nok ikke hva som skjer, men velger heller å gjemme seg neste gang den gjør fra seg inne, så slipper den å bli straffet.

Stakkats,stakkars hund. 

Anonymkode: 2672d...597

Skrevet

Men ingen av dere kommer jo med linker til noe? Dere sier det samme som meg, men jeg mangler jo fortsatt det jeg spør om?

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men ingen av dere kommer jo med linker til noe? Dere sier det samme som meg, men jeg mangler jo fortsatt det jeg spør om?

Det er fordi jeg ikke har giddet å lete det opp før og dessverre orker jeg heller ikke i kveld. Regner med jeg ikke finner noe som du ikke finner selv, men om mannen din  virkelig trenger kilder på dette selv om du sier at det ikke er ok, så ville jeg kanskje byttet ut mannen. 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er fordi jeg ikke har giddet å lete det opp før og dessverre orker jeg heller ikke i kveld. Regner med jeg ikke finner noe som du ikke finner selv, men om mannen din  virkelig trenger kilder på dette selv om du sier at det ikke er ok, så ville jeg kanskje byttet ut mannen. 

Fordi vi liker å faktasjekke ting? 😉 Vil si det er en god egenskap å sjekke sine påstander, og jeg liker å bevise mine påstander. 

Skrevet

Det var slik dei gjor i gamle dager, da dei ikke hadde så høy iq ! Mannen er oppvokst med slikt og. Hadde han gjort noe slikt med vår felles hund hadde han blitt kasta ut, og jeg hadde budd alene i lag med hunden min. Og det vet han godt. Så du får ta deg en skikkelig prat med han, er han oppegående forstår han hvor sykt det er!

Tenk om hunden er aleine hjemme, får diaré, og er uheldig. Skal den stakkars hunden sitte alene og vere redd, for når mannen kommer hjem vet han hva som venter..... 

Anonymkode: 25eb4...ab5

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det var slik dei gjor i gamle dager, da dei ikke hadde så høy iq ! Mannen er oppvokst med slikt og. Hadde han gjort noe slikt med vår felles hund hadde han blitt kasta ut, og jeg hadde budd alene i lag med hunden min. Og det vet han godt. Så du får ta deg en skikkelig prat med han, er han oppegående forstår han hvor sykt det er!

Tenk om hunden er aleine hjemme, får diaré, og er uheldig. Skal den stakkars hunden sitte alene og vere redd, for når mannen kommer hjem vet han hva som venter..... 

Anonymkode: 25eb4...ab5

Jada, jada jada. Helt enig, og du sier akkurat det samme som meg 😉

Men igjen: Gi meg en link til noen seriøse oppdrettere/veterinærer som uttaler seg. Det er det jeg har mest bruk for akkurat nå😁

Skrevet

Dette er en metode de moderne har gått bort fra men det var anerkjent på åttitallet. 

Nå skal man bruke positiv forsterkning i hundetrening. Rose det som gjøres riktig og bra. Mannen din oppfører seg som en utdatert gammel mann på 80 år. 

http://manimal.no/treningsmetoder-og-hundevelferd/

Sitat - Det er ikke funnet noen undersøkelser som kan dokumentere at bruk av straff/aversiver er mer effektivt i hundetrening enn belønning. Samtidig ser man av bruk av straff/aversiver reduserer hundens velferd og øker forekomsten av atferdsproblemer.

Anonymkode: ece39...dae

Skrevet

Jeg forakter virkelig folk som svarer slik de fleste gjør i denne tråden. HI ber om hjelp, men ingen gidder å gi henne det, de bare setter seg på sin høye hest og nyter å kunne være nedlatende. De bryr seg ingen ting om hvordan det går med HIs hund, de er kun ute etter å kaste dritt om mannen hennes. Hadde de brydd seg, hadde de i stedet prøvd å hjelpe. 

Anonymkode: cdba1...9b4

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg forakter virkelig folk som svarer slik de fleste gjør i denne tråden. HI ber om hjelp, men ingen gidder å gi henne det, de bare setter seg på sin høye hest og nyter å kunne være nedlatende. De bryr seg ingen ting om hvordan det går med HIs hund, de er kun ute etter å kaste dritt om mannen hennes. Hadde de brydd seg, hadde de i stedet prøvd å hjelpe. 

Du gadd ikke lese mitt svar?? 😳

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du gadd ikke lese mitt svar?? 😳

Jo, du var unntaket fra "de fleste".

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Dette er en metode de moderne har gått bort fra men det var anerkjent på åttitallet. 

Nå skal man bruke positiv forsterkning i hundetrening. Rose det som gjøres riktig og bra. Mannen din oppfører seg som en utdatert gammel mann på 80 år. 

http://manimal.no/treningsmetoder-og-hundevelferd/

Sitat - Det er ikke funnet noen undersøkelser som kan dokumentere at bruk av straff/aversiver er mer effektivt i hundetrening enn belønning. Samtidig ser man av bruk av straff/aversiver reduserer hundens velferd og øker forekomsten av atferdsproblemer.

Hjertelig takk 😁

Skrevet
19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hunden er 1 år, og har oppdaget at mannen har begynt å trykke snuten til hunden ned i avføring og tiss, hvis hunden gjør fra seg innenfor. Han mener selv at det er en god metode.

Jeg derimot, har skjelt ham ut og fortalt ham at det er direkte dyreplageri. Nå vil han ha «bevis» for at dette ikke er anbefalt, men jeg klarer ikke finne de sidene jeg tidligere har lest på. Hjelp??

Kjøp hundedressurboka "Du er sjefen" og be ham lese hele.

Anonymkode: a04c9...dd6

Skrevet

https://dogdiscoveries.com/rubbing-a-puppys-nose-in-pee-and-poop/

I verstefall ender han opp med en hund som skjuler mest mulig at den går på do, for den forventer at lukter det tiss eller bæsj så får den dytta nesa neddi. Om det eskalerer får man en hund som hyler og skriker så fort de har gått på do, og den er ikke mye artig i sentrum eller blant folk!

Anonymkode: 8bb8e...911

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...