Gå til innhold

Var Hitler en fascinerende person?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hitler var åpenbart en person som var fullt med ondskap, Men etter og ha sett denne videoen så la jeg merke til en ting: For en god politisk taler han var og ga på mange måter motiverende taler til den tyske befolkningen også virker det som at Hitler virkelig brydde seg om Tyskland fremfor noe annet. Hvorfor så ser vi ikke slike taler hvor politikerne viser samme engasjement i dagens politiske system?

Anonymkode: 28350...228

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig var han karismatisk. Det var jo nettopp derfor han fikk så mye tillit fra det tyske folk, men jeg tror jeg ville undret meg om Erna plutselig ropte og skrek, veivet med armene og gav 1000% engasjement i talene sine. Det ligner jo en besettelse.

Anonymkode: 8bdb9...57d

Skrevet

Ungdomsskolelæreren min sa en gang at de to største talerne gjennom historien var Martin Luther King jr. og Adolf Hitler.

Anonymkode: 4758a...03a

Skrevet

Mange synes det, er derfor de fører hans nazistiske overbevisning videre ved å være for eugenikk og det å abortere fostre de ikke vil ha

Anonymkode: 8f101...9c0

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mange synes det, er derfor de fører hans nazistiske overbevisning videre ved å være for eugenikk og det å abortere fostre de ikke vil ha

Anonymkode: 8f101...9c0

😂😂😂

Anonymkode: b82a2...6ef

Skrevet

Han var en veldig god taler, og hadde egentlig mange gode saker. Han fikk tysk økonomi opp på fote og var en mann som fikk ting gjort. Dessverre hadde han også grusomme holdninger til andre mennesker. Men, en liten titt på endel kommentarfelt så er de mange som deler hans oppfatninger, også i dag. La oss bare håpe de aldri får makt...

Anonymkode: 02656...b8d

Skrevet

Jeg foretrekker Winston, her er en liten del av talen han holdt for parlamentet i juni 1940

Even though large tracts of Europe and many old and famous States have fallen or may fall into the grip of the Gestapo and all the odious apparatus of Nazi rule, we shall not flag or fail. We shall go on to the end. We shall fight in France, we shall fight on the seas and oceans, we shall fight with growing confidence and growing strength in the air, we shall defend our island, whatever the cost may be. We shall fight on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets, we shall fight in the hills; we shall never surrender,

Anonymkode: f9b7f...237

Skrevet
18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig var han karismatisk. Det var jo nettopp derfor han fikk så mye tillit fra det tyske folk, men jeg tror jeg ville undret meg om Erna plutselig ropte og skrek, veivet med armene og gav 1000% engasjement i talene sine. Det ligner jo en besettelse.

Anonymkode: 8bdb9...57d

Ja, Han han hadde på mange måter en karisma. Også synes at han virket som god politisk taler som talte på en måte som uttrykte motivasjon og håp. Haha.. Ja det skal nok mye til for at vi får se Erna hyle og vifte med armene slik som Hitler gjorde og du har nok rett i det sier at det lignet en besittelse Hitler var jo som kjent en venstresosialistisk fanatiker. Men de fleste av alle verdens politikere viste mer engasjement i sine taler i gamle dager også snakket dem alle fra hjerterota, De leste ikke opp en planlagt tale som de hadde skrevet på forhånd av talen, Det var først tidlig på 70-tallet hvor politikerne begynte med skrevne taler. En annen politiker fra gamle dager som også viste et utrolig engasjement og som var en god politisk taler var den tidligere amerikanske presidenten (1945-1953) Harry Truman.

Anonymkode: 28350...228

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...