Gå til innhold

Klærne jeg leverte i en uff-container...

Anbefalte innlegg

Ligger ute for salg på en kjøp-/salgside 😞 

Var noen hjemmestrikkede klær der som avslører at det er klærne vi ga til Uff. Kunne solgt det for mange hundre kroner, men ville gi det til noen som trengte det. 

Hva gjør en med slik da? 

Anonymkode: 76686...dac

Fortsetter under...

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Var noen hjemmestrikkede klær der som avslører at det er klærne vi ga til Uff. Kunne solgt det for mange hundre kroner, men ville gi det til noen som trengte det. 

Hva gjør en med slik da? 

noen som har stjålet dem 

Anonymkode: e818f...ebb

Det er ikke så mye å gjøre med det, annet enn å kontakte organisasjonen og gi beskjed. Spør om de kjenner til at det stjeles klær, enten før eller etter at containeren er tømt.  Men så vidt jeg vet har UFF noen utsalg her i landet, så det er jo også mulig at noen har kjøpt dem billig og nå selger dem dyrere. Det er de i sin fulle rett til. 

Anonymkode: 28ed9...185

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hva gjør en med slik da? 

Det kan være mange grunner til at det ligger ute.

-UFF kan selge det selv.

- Noen har kjøpt klærne og selger dem videre.

-Klærne har blitt stjålet fra kontringer eller lager.

-Klærne har blitt kastet eller levert på loppemarked.

- Noen har fått dem som gave og selger dem videre

Osv.

Anonymkode: 8575f...666

Er bare en uke siden jeg leverte dem, så de er nok stjålet. Vi har ikke utsalg her i nærheten, så det skal mye til at noen har kjøpt dem og tilfeldigvis selger dem på hjemstedet her. 

Kan jo ta kontakt med UFF og høre ang. tyveri. Er litt fristet til å spørre på annonsen hvor de har klærne fra.

Hi

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Er bare en uke siden jeg leverte dem, så de er nok stjålet. Vi har ikke utsalg her i nærheten, så det skal mye til at noen har kjøpt dem og tilfeldigvis selger dem på hjemstedet her. 

Kan jo ta kontakt med UFF og høre ang. tyveri. Er litt fristet til å spørre på annonsen hvor de har klærne fra.

Hi

Jeg ville skrevet en melding til dem (etter å ha notert meg navn, adresse og tlf til dem. Det er jo ofte info som ligger ute på Finn). 

Noe som: 

«Hei. Klærne du prøver å selge, er mine. Jeg donerte dem til UFF for en uke siden, og jeg ble ganske overrasket av at jeg fant dem her inne. Hvor lavmål det er å stjele klær fra de fattige, kun for å tjene noen skarve hundrelapper, orker jeg ikke begynne på en gang. Jeg har ingen respekt for deg, eller det du har gjort. Du er ikke annet enn en simpel tyv. 

Du skal levere disse klærne tilbake I DAG. Ellers vil jeg offentliggjøre ditt navn og det du har gjort på alle sosiale medier. Jeg vil også informere deg om at jeg har oversendt ditt navn, adresse og tlf til UFF og fortalt dem at du stjeler fra deres containere. Så er det opp til dem hvordan de vil håndtere det.

Vis mer respekt i fremtiden. «

Anonymkode: 95446...f63

Annonse

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ville skrevet en melding til dem (etter å ha notert meg navn, adresse og tlf til dem. Det er jo ofte info som ligger ute på Finn). 

Noe som: 

«Hei. Klærne du prøver å selge, er mine. Jeg donerte dem til UFF for en uke siden, og jeg ble ganske overrasket av at jeg fant dem her inne. Hvor lavmål det er å stjele klær fra de fattige, kun for å tjene noen skarve hundrelapper, orker jeg ikke begynne på en gang. Jeg har ingen respekt for deg, eller det du har gjort. Du er ikke annet enn en simpel tyv. 

Du skal levere disse klærne tilbake I DAG. Ellers vil jeg offentliggjøre ditt navn og det du har gjort på alle sosiale medier. Jeg vil også informere deg om at jeg har oversendt ditt navn, adresse og tlf til UFF og fortalt dem at du stjeler fra deres containere. Så er det opp til dem hvordan de vil håndtere det.

Man kan vel ikke komme med beskyldninger på dette viset, man må jo spørre hvordan dette har seg istedet.

Anonymkode: 17d42...ecc

Jeg ville undersøkt mer om personen som gjør dette. Googlet navn, og søkt opp selvangivelsen for å se om dette er noen som er fattige selv. Så ville jeg tatt det derfra hvordan jeg skulle konfrontere dem.

Anonymkode: 28fc4...45d

2 timer siden, Nyttårs barn skrev:

Om noen har stjålet dem fra containeren så er det lavmål ja. 

Men du skal ikke se bort ifra at de som gjør dette virkelig trenger pengene, så på den måten gjør du jo en god gjerning tross alt.

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ville undersøkt mer om personen som gjør dette. Googlet navn, og søkt opp selvangivelsen for å se om dette er noen som er fattige selv. Så ville jeg tatt det derfra hvordan jeg skulle konfrontere dem.

Det er faktisk ikke lov å stjele selv om man er fattig, altså. Jeg ville gitt beskjed til UFF, hadde ikke konfrontert vedkommende direkte. 

12 minutter siden, Leverpostei skrev:

Det er faktisk ikke lov å stjele selv om man er fattig, altså. Jeg ville gitt beskjed til UFF, hadde ikke konfrontert vedkommende direkte. 

Det er mye som ikke er lov, som jeg likevel velger å se gjennom fingrene på. Hadde jeg funnet ut at vedkomne var alenemor og bodde i en muggen kjellerleilighet og uten øvrige bekvemmeligheter, hadde jeg reagert helt annerledes enn om dette var noen som hadde stjeling som «business» og skodde seg på det. 

I USA er det noen steder ulovlig å mate de hjemløse, hadde du anmeldt en som gjorde det likevel, fordi det er ulovlig?

Hvis du så et gatebarn stjele noen skalker fra en brødkurv på en restaurant, hadde du dratt det med inn til restaurantsjefen slik at det fikk stå skolerett? Det er jo tross alt ulovlig å stjele, selv om man er fattig? 

Gjest Antarctica
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Noe som: 

Å stjele er selvsagt feil. Men å stjele fra UFF er ikke å stjele fra de fattige, altså. Det er i høyeste grad å stjele fra millionærer. Sjekk ledelsen i sekta:

https://www.b.dk/nationalt/paa-flugt-i-aarevis-mogens-amdi-petersen-er-fundet-lever-i-sus-og-dus-i-mexico

Annonse

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er mye som ikke er lov, som jeg likevel velger å se gjennom fingrene på. Hadde jeg funnet ut at vedkomne var alenemor og bodde i en muggen kjellerleilighet og uten øvrige bekvemmeligheter, hadde jeg reagert helt annerledes enn om dette var noen som hadde stjeling som «business» og skodde seg på det. 

I USA er det noen steder ulovlig å mate de hjemløse, hadde du anmeldt en som gjorde det likevel, fordi det er ulovlig?

Hvis du så et gatebarn stjele noen skalker fra en brødkurv på en restaurant, hadde du dratt det med inn til restaurantsjefen slik at det fikk stå skolerett? Det er jo tross alt ulovlig å stjele, selv om man er fattig? 

Nei, jeg kan se igjennom fingrene med mye, og særlig med kriminalitet som rammer meg selv. Har for eksempel blitt frastjålet vesken i Øst-Afrika uten å gjøre anskrik, fordi jeg vet at tyven trolig ville lidd en grusom skjebne fordi han trengte mine småpenger. 

Men i dette tilfellet er HI moralsk indignert fordi klærne HUN donerte blir solgt videre. Jeg kan ikke se at det er hensiktsmessig å dra i gang en voldsom detektivvirksomhet for å finne ut om det er en tilstrekkelig stakkarslig tyv. 

Jeg foreslår heller ikke at hun anmelder, men at hun gir beskjed til UFF om at det stjeles fra konteineren. Da kan de sikre donasjonene bedre i framtiden. 

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Noe som: 

Sånn sender man ikke med mindre man vet helt sikkert at personen har stjålet klærne

Anonymkode: ae61c...1c8

Det kan jo hende vedkommende har fått klærne lovlig og så velger å selge dem videre som en måte å tjene penger på.

Jeg gir videre masse ok klær til kjentfolk og noen ganger til Fretex. Om noen da velger å videreselge dem så har jeg egentlig ikke noe med det å gjøre. 

Folk som går til mye bry for å tjene noen hundrelapper trenger gjerne pengene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...