Gå til innhold

Invitert i seksmåneders bursdag??? What?!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Altså, det er det med gave jeg er usikker på. Hyggelig samvær er OK det men om hun forventer gave er det rart å komme uten. Å kjøpe gave er uaktuelt. 

Anonymkode: f2636...44a

Hvem har sagt noen forventer gave? Om man vil feire 6 måneder OG barnet har vært etterlengtet i flere år så burde de som står henne rundt forstå dette. Snakk om dårlig venninne/ familie som gjør en greie ut av det. Det blir nok en hyggelig sammenkomst for store og små. 

Anonymkode: 4054d...170

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Pæddan skrev:

Oii, jeg som fyller 600 mndr straks. Det er STORT det.

Du er ikke et etterlengtet barn. Dette er snakk om et barn som er etterlengtet av sine foreldre i mange år. De vil dele den gleden med familien rundt seg. Om de feirer et halvt år fremover så hadde jeg reagert, men det første året er sikkert hyggelig for de å feire, altså feire 6 mnd og et år også regner jeg med at det blir slik fremover. Hvert år. 

Anonymkode: 4054d...170

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er ikke et etterlengtet barn. Dette er snakk om et barn som er etterlengtet av sine foreldre i mange år. De vil dele den gleden med familien rundt seg. Om de feirer et halvt år fremover så hadde jeg reagert, men det første året er sikkert hyggelig for de å feire, altså feire 6 mnd og et år også regner jeg med at det blir slik fremover. Hvert år. 

Anonymkode: 4054d...170

Tullball! Ingen oppegående mennesker feirer 6 mnds bursdag. Vær så snill! Og de fleste barn er etterlenget uansett. Du får det til å høres ut som at "alle" har seg i fylla og får uplanlagte barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min familie er det faktisk vanlig å feire 1/2 års dagen. Men det er uten gaver og kun nærmest familie. 

Anonymkode: 068a7...59d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når foreldrene legger det frem som 6 mnders BURSDAG så er det klart det forventes gave. Jeg hadde uansett kommet uten for barnet har jo ikke bursdag! Det får holde meg gaven barbet fikk når han/hun ble født,å gaven barnet får når han/hun fyller 1 år.

Anonymkode: 5bb3e...244

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du er ikke et etterlengtet barn. Dette er snakk om et barn som er etterlengtet av sine foreldre i mange år. De vil dele den gleden med familien rundt seg. Om de feirer et halvt år fremover så hadde jeg reagert, men det første året er sikkert hyggelig for de å feire, altså feire 6 mnd og et år også regner jeg med at det blir slik fremover. Hvert år. 

Anonymkode: 4054d...170

Babyshower, oppmerksomhet ved fødsel, dåp/navnefest, det holder vel snart da eller? Må gjerne feire ved å poste noe på Facebook, gjøre noe mor, far og barn, men å invitere til feiring, tull.

Anonymkode: 87f40...095

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå måtte jeg sjekke kalkis om hvor mange mnd jeg er haha. Om 1 uke er jeg 414 mnd hehe.

Minner meg om da vi var ungdom..Da feira vi hver mnd vi hadde vært sammen hehe.

Anonymkode: 26f1f...42d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og dette er ikke tull engang, men i dag er det faktisk 1 uke til min 500 måneders-bursdag!! 😂 Jeg måtte regne det ut....

Og jeg som ikke har planlagt en dritt!!!

Anonymkode: f6e56...077

Én måned for min del! Skal jammen ta en tur på byen ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode Gud....er heldigvis kun 450 mnd! Må starte planleggingen tout suite!!!!!

HI: unormalt å feire 6 mnds dag og særs navlebeskuende av barnets foreldre. Jeg hadde meldt avbud og om det var nær familie hadde jeg oppgitt årsak (grunnet : tåpelighet)

Anonymkode: 521ed...27a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det en "seriøs" invitasjon som indikerte full fest med gaver og tilbehør? Eller bare en invitasjon av typen: "Lukas blit 6 måneder på søndag, lyst til å komme bort en tur på litt mat / kake?"  Det første hadde jeg nok syntes var merkelig, det siste ville jeg sett på som en "unnskyldning" til å inviterte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det rart vi nordmenn blir oppfatta som kalde og kjipe? Det er vel bare å komme. Kjekt med folk og selskap. Og synes du ikke det er kjekt med folk og selskap så lar du være. 

Gave? Ja eller nei. Tenker det er helt opp til deg. Hjemmestrikk, tegning fra dine barn rammet inn, smokker, smekker. Herregud å opptatt folk er av hvor kjipt det er å måtte gi gaver. Det trenger ikke å være drit dyrt, og drit fancy hele tiden - om du tenker det er du med på å sette en standard hvor andre synes det er kjipt å gi gaver. 

Senk skuldra og ikke ta alt så alvorlig!

Anonymkode: e51f1...06a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er nok veldig stas for foreldrene og bare å ta med et smil.

Tror du det blir hyggelig så hadde jeg tatt en tur, gaven er det vel ikke så farlig med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det rart vi nordmenn blir oppfatta som kalde og kjipe? Det er vel bare å komme. Kjekt med folk og selskap. Og synes du ikke det er kjekt med folk og selskap så lar du være. 

Gave? Ja eller nei. Tenker det er helt opp til deg. Hjemmestrikk, tegning fra dine barn rammet inn, smokker, smekker. Herregud å opptatt folk er av hvor kjipt det er å måtte gi gaver. Det trenger ikke å være drit dyrt, og drit fancy hele tiden - om du tenker det er du med på å sette en standard hvor andre synes det er kjipt å gi gaver. 

Senk skuldra og ikke ta alt så alvorlig!

Anonymkode: e51f1...06a

Såå enig!! Jeg er Såå glad jeg er gift med en mann som ikke er norsk. En varm mann som har lært meg å bli et varmere menneske ovenfor familie og venner 🙂 For det ligger dessverre ikke i min kultur. Det vises så alt for godt på denne tråden. Tenk å latterliggjøre mennesker på denne måten. Tror ikke de har «bursdag» for å få gaver. Siden det tydelig er fokuset her. De vil feire sitt første barn med sine nærmeste. Kall det bursdag, men er det uansett så viktig. Tåpelig tråd starter!!

Anonymkode: 4054d...170

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvem har sagt noen forventer gave? Om man vil feire 6 måneder OG barnet har vært etterlengtet i flere år så burde de som står henne rundt forstå dette. Snakk om dårlig venninne/ familie som gjør en greie ut av det. Det blir nok en hyggelig sammenkomst for store og små. 

Anonymkode: 4054d...170

Hva er den DIB-greia med at "etterlengtede" barn liksom har større verdi enn andre barn? 

Anonymkode: 74026...936

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du er ikke et etterlengtet barn. Dette er snakk om et barn som er etterlengtet av sine foreldre i mange år. De vil dele den gleden med familien rundt seg. Om de feirer et halvt år fremover så hadde jeg reagert, men det første året er sikkert hyggelig for de å feire, altså feire 6 mnd og et år også regner jeg med at det blir slik fremover. Hvert år. 

Anonymkode: 4054d...170

Hva vet vel du om hvor lenge foreldra til Pæddan strevde med å få barn? 😂😂😂

Anonymkode: 74026...936

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen gidder feire halvtårsdager med fest, mat og gjester, så gjerne for meg. Er jo koselig å bli invitert.  Hadde nok tatt med en ørliten gave for gøy også. Jeg grubler ikke så veldig mye over hva andre gjør. 

Anonymkode: c4d0c...8ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du er en utrolig dårlig venninne som går bak ryggen til foreldrene på denne måten, når de tross alt har vist deg den ære og tillit å ville dele en for dem stor dag med deg. Du klager over å bli invitert, og du klager over å «måtte» kjøpe gave. Normale oppegående mennesker som ikke er full av egoisme og lite empati og medfølelse for andre ville satt pris på å bli invitert, og med glede gitt en liten gave av eget ønske hvis de hadde mulighet. For øvrig kan det virke som veldig mange her i landet helt har glemt hva gaver egentlig er. Det er for mange kun blitt en greie som man «må» gi og da ikke uten forventninger om å få tilbake. 

Anonymkode: 95062...d2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fankern, dette har jeg aldri tenkt på før nå, jeg gikk derfor totalt glipp av å feire min 550 mnd-dag.. Svarte!!

Likevel skjønner jeg veldig godt at foreldre som endelig har fått den ungen de har venta på lenge, vil feire at den har blitt et halvt år. Vær litt large, alle plopper ikke ut unger når de vil, party er gøy!

Anonymkode: 1c57d...1ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hva vet vel du om hvor lenge foreldra til Pæddan strevde med å få barn? 😂😂😂

Anonymkode: 74026...936

Hva vet du om at de feiret hennes 6 måneders dag?

Anonymkode: 4054d...170

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hva er den DIB-greia med at "etterlengtede" barn liksom har større verdi enn andre barn? 

Anonymkode: 74026...936

Det er vel ikke snakk om barna, men jeg har større forståelse for at en mor vil feire 6 månedersdag når hun har strevd lenge med å få barn VS de som ikke strever. 

Anonymkode: 4054d...170

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Anonym bruker skrev:

Slutt å være så utrolig sure og fordømmende. Sikkert førstegangsforeldre, som synes et halvt år er en milepæl som er verdt å feire, og ikke tenker over at det ikke er så veldig interessant for andre mennesker. Hadde møtt opp, uten gave, og satset på et hyggelig samvær. 

Anonymkode: a9987...4a3

For noen er halvt år virkelig et milepæl. For eksempel hvis barnet ble født ekstremt prematurt eller alvorlig sykt, og prognosene var at barnet ikke skulle leve i 6 måneder engang. Så kommer halvtårsdagen, barnet har kommet seg og foreldrene er lettet. 

Anonymkode: f3c41...a4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva vet vel du om hvor lenge foreldra til Pæddan strevde med å få barn? 😂😂😂

Anonymkode: 74026...936

Nemlig! Tenk deg hvor mange runder med gyting og rompetroll det tok!

Anonymkode: 124b5...84f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Syns du er en utrolig dårlig venninne som går bak ryggen til foreldrene på denne måten, når de tross alt har vist deg den ære og tillit å ville dele en for dem stor dag med deg. Du klager over å bli invitert, og du klager over å «måtte» kjøpe gave. Normale oppegående mennesker som ikke er full av egoisme og lite empati og medfølelse for andre ville satt pris på å bli invitert, og med glede gitt en liten gave av eget ønske hvis de hadde mulighet. For øvrig kan det virke som veldig mange her i landet helt har glemt hva gaver egentlig er. Det er for mange kun blitt en greie som man «må» gi og da ikke uten forventninger om å få tilbake. 

Anonymkode: 95062...d2e

Oj. Ære, tillit, empati og medfølelse, faktisk.

Jaja, store ord og fett flesk setter seg ikke fast i halsen! 

Anonymkode: 74026...936

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...