Gå til innhold

Hvor mye penger bruker dere på ferie?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Nå tenker jeg i utgangspunktet på bilferie.

Akkurat kommet hjem fra 2 ukers ferie, og har regnet på hva vi har brukt, og grøsser litt av det selv.

33.200,- har vi brukt.

Vi bodde gratis i 1 uke, da vi var hos familie, og 1 uke har vi betalt for å bo.

Har brukt 6700.- på klær da, og det meste av dette måtte vi nok hatt uansett.

Og i og med at vi bor langt fra alt, så har vi brukt 4700,- i drivstoff/ferger/parkering.

Anonymkode: 349c4...8da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

vi har brukt ca 80.000

vert 3 uker i Usa, var der fra 10-30 juni

dyreparken i helga

Maldivene fra mandag av i 3 uker

hunderfossen, lilleputthammer og legoland

Elsde begynner på skolen nå og yngste blir snart 5, så må unytte tiden nå, blir ikke så lang ferie neste år, jeg venter vår siste nå slutten av september, så neste år begynner jeg og jobbe.

Anonymkode: b1530...afd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I sommer eller hele året? Vi bruker ca.180 000,- på ferie i år. Inkludert der er lån på campingvogn og helårsplass. Vi var i London i påsken med 3 barn og skal til Paris og Disneyland i jula. 

Anonymkode: 863a7...1e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over tre uker i sommer har vi brukt i underkant av 40000. Dette er da en uke i Kristiansand med dyrepark, badeland og hotell like ved. En halv uke i storby i sør Europa med hotell og flybilletter. En uke i Danmark med feriehus, parker og ferge til og fra. Mat og shopping er inkludert i denne summen. Har spist ute og kost oss, men hatt frokost hver dag og enkelte middager i huset. Til en voksen og to barn.

Booket i god tid i forveien, brukt alt av rabatter man kan få her og der, lønnsomme pakker Etc. Brukt ganske mange timer på nettet for å finne alt dette til den summen. Egentlig veldig fornøyd med utbytte. Ikke store summen med tanke på alle opplevelsene!

Anonymkode: 935ff...731

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har brukt rundt 70 000 og det er kun to uker på Mallorca. Men vi drar ikke på så dyre turer hvert år. Kanskje hvert 3-4 år. De andre årene er vil kun på besøk hos familie. 

 

Anonymkode: 85593...bb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker så mye v har lyst til. Legger endel penger i leie av hus da jeg hater slitne hus med ekle bad og kjøkken. Greit, jeg tilbringer ikke mye tid der, men å dusje der det er svarte hjørner i dusjen og du får følelsen av at kjøkkenet burde rundvaskes orker jeg ikke. 

I år regner vi ca 20 000 bare på hus, båt og drivstoff og ca 15 000,- i lommepenger. Mat og parker. 

Anonymkode: 3d211...43d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig lite.  Drar på hytta på fjellet. Har ikke lån på denne og har utleiedel som inntektene dekker opp forsikring, strøm, eiendomsskatt, renovasjon osv. 

Vi betaler for bensin opp og ned,  samt is og mat på hytta (men det er samme utgifter vi hadde hatt hjemme). Noe maling og små oppgraderinger av hytta skjer jo, men små summer som egentlig dekkes av utleiedel.

Anonymkode: f417e...8ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 80000kr. Vi kjører til Kroatia med bil og campingvogn og har ferie i 1 måned. Da blir det litt shopping også. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte 20 000. 2.5 uker i Portugal. 10 000 i flybilletter og 10 000 i forbruk. Hjemme har vi kjøpt lekestue, vært i div parker osv men det blir vel 3-4000 ekstra tilsammen gjennom sommeren. Har årskort i Dyreparken så der er vi hele året unntatt juli. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært i Kroatia, og har brukt totalt 30 000 på reise, opphold og forbruk der på 10 dager. Resten av ferien blir på hytta også avslutter vi med en liten tur til dyreparken. Så jeg regner med at det går ca 10 000,- til på de neste 3 ukene. Men det er vel ca det samme som vi ville brukt normalt, så det går jo egentlig ikke inn i feriebudsjettet.

Anonymkode: cb5f2...4b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

150 k i år tenker jeg. Det er uten mat men med reiser, hotell, leiebil, fly og leie av villa 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Regner med det blir opp mot 5000,- Drivstoff, bom og ferge tur/retur fra sør til nord. Bor gratis, skal ikke shoppe eller i dyre parker....skjønner at Norge går godt når så mange bruker over 100 000 på ferie. Helt vilt! 

Anonymkode: 5de67...fdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 150 000kr blir det nok tilsaman i år, inkluderer ca 90 000 på en Mallorca ferie og resten på  norgesferie og shopping ferie

Anonymkode: 0eeca...39d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilferie i Norge. Bruker ca.15 000-20 000. Med overnatting, mat og parker. 2 barn og 2 voksne. Ca 14 dager.

Anonymkode: b5b20...95e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flybilletter fra hjemsted (Nord-Norge) via Oslo til Italia: litt under 11.000 for oss tre, tur retur.

Bolig i Italia: 385 € for en uke, gang med ti så har du kroneprisen.

Leiebil i en uke: 201 €, bompenger der vi kjørte ca 25 €, bensin litt under 100 €

Altså kr 18.000 som utgangspunkt. Alt vi har brukt etterpå, er penger til mat og drikke, og evt aktiviteter (men ingen av våre aktiviteter kosta penger.)

Vi brukte imidlertid mye penger på mat, fordi vi nesten kun spiste ute, og fordi vi tok noen fjonge restauranter innimellom (jeg vil at ungene skal få prøve ekte italiensk kokekunst...)

Anonymkode: 687e4...30e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan klarer man å bruke 90000 på typisk "Sydenferie"?

Jeg gjør aldri den type ferie, så jeg lurer oppriktig. Er ikke det en form for pakkereise, der man bestiller fly og hotell sammen, og så ligger man mest på stranden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, gale damen skrev:

Hvordan klarer man å bruke 90000 på typisk "Sydenferie"?

Jeg gjør aldri den type ferie, så jeg lurer oppriktig. Er ikke det en form for pakkereise, der man bestiller fly og hotell sammen, og så ligger man mest på stranden?

Vel ... vi har i sommer 3 ferier som blir betalt for. Første uke koster 20 ( fly og hotell) andre uke koster 30 ( fly og hotell) den tredje ferien koster 100 ( leid hus , fly og leiebil) mange som ikke velger charter og heller setter sammen ferien selv. Sjelden vi ligger kun på stranden altså😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Regner med det blir opp mot 5000,- Drivstoff, bom og ferge tur/retur fra sør til nord. Bor gratis, skal ikke shoppe eller i dyre parker....skjønner at Norge går godt når så mange bruker over 100 000 på ferie. Helt vilt! 

Anonymkode: 5de67...fdb

Enig! 

Anonymkode: e5f89...648

Lenke til kommentar
Del på andre sider

65-70 tusen. 3 uker til USA inkludert mye klesshopping. Skjønner meg ikke på hun ovenfor som hadde dratt 3 uker til USA+ 3 uker til Maldivene, samt dyreparken mm. Har vært i Maldivene og dyreparken før og det er ikke snakk om at den samlede summen av alt kan bli til 80 000...

 

Anonymkode: 87678...603

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...