Gå til innhold

Nummer 8 på venteliste på høyere utdanning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen mulighet for å få tilbud om studieplass når man står som nummer åtte på venteliste til en videreutdanning?

Anonymkode: 67c2c...149

Skrevet

Det er ganske mange som må si fra seg både plass og venteplass før det er din tur. Med tanke på at det er videreutdanning, er vel sjansen enda mindre. Men det er lov å håpe 😊

Anonymkode: bb290...830

Skrevet

Avhenger av hvilket studie, og hvor det er (dvs hvor populært det er). Det avhenger også av de andre som har søkt det året... Du kan prøve å kontakte skolen og høre (de har jo litt historikk på det), men det finnes ingen fasit.

(Noen studier er også overbooket fra begynnelsen av, fordi de erfaringsmessig mister en viss andel av studentene tidlig. Så det vil påvirke ventelistene.)

Anonymkode: 42183...4ef

Skrevet

Store sjanser antakelig. Mange søker på samme studie på flere universitet. Spørs hva du har søkt på?

Anonymkode: 70ea9...59d

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Store sjanser antakelig. Mange søker på samme studie på flere universitet. Spørs hva du har søkt på?

Anonymkode: 70ea9...59d

Har søkt på praktisk-pedagogisk utdanning (PPU).

Skrevet

Det kommer jo an på, noen han kanskje bare søkt for å søke, men er kanskje ikke motivert nok til å starte. Det er mye som kan skje med folks livssituasjoner på 3 mnd. Men at 8 skal takke nei til plassen, jojo, kanskje.

Anonymkode: 686f3...2ca

Skrevet

Det kommer an på, ring det aktuelle opptakskontiret og spør. Ofte «overbooker» de fordi de vet av erfaring hvor mange som takker nei.

Anonymkode: 5b30b...255

Skrevet

Tror du har sjans for å komme inn på PPU :) de tar gjerne inn flere også ja, men mange velger også å ikke møte opp. Jeg kom inn på master i pedagogikk og kommer til å takke nei

Anonymkode: 78aa5...bc3

Skrevet

Jeg krysser fingrene mine for deg!

Hvis du søkte i enten Kristiansand,  Stavanger eller Bergen, så  har jeg trukket meg i dag. Fikk ett bedre tilbud.

Da er du på nummer 7 !

Anonymkode: 147a6...ba7

Skrevet

PPU er jeg ikke så sikker på. Enorm søkermasse, så ville vært forsiktig håpefull. 

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du søkte i enten Kristiansand,  Stavanger eller Bergen, så  har jeg trukket meg i dag. Fikk ett bedre tilbud.

Da er du på nummer 7 !

Tusen takk 😘

Har ikke søkt på noen av de stedene, men håper flere trekker seg der jeg har søkt også!

Lykke til med studiene!

Skrevet
11 minutter siden, Optatium skrev:

PPU er jeg ikke så sikker på. Enorm søkermasse, så ville vært forsiktig håpefull. 

Ja jeg får bare smøre meg med tålmodighet og se. Heldigvis har jeg kommet inn på samme studie ved et annet studiested, men her blir det vanskelig for meg å gjennomføre pga reisevei.

Skrevet
52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja jeg får bare smøre meg med tålmodighet og se. Heldigvis har jeg kommet inn på samme studie ved et annet studiested, men her blir det vanskelig for meg å gjennomføre pga reisevei.

Krysser fingrene!

Skrevet
13 minutter siden, Optatium skrev:

Krysser fingrene!

Tusen takk!

Skrevet

Jeg er også nr. 8 på venteliste på PPU og er fryktelig spent på om jeg kommer inn eller ikke. Spurte opptakskontoret om plassen gjelder for hele PPU eller kun mine fag, da fikk jeg i svar at jeg er nr. 8 på mine fag, og at sjansen derfor er mindre enn om det var for hele studiet. Jeg gir uansett ikke opp håpet og krysser fingrene for at vi begge kommer inn!

Anonymkode: 8ff93...27b

Skrevet
On 7/9/2018 at 6:01 PM, Anonym bruker said:

Da er du på nummer 7 !

Hvilke fag var det du kom inn på som du takket nei til?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...