Anonym bruker Skrevet 7. juli 2018 #1 Skrevet 7. juli 2018 Kjenner litt på det når jeg ser på Facebook alle eventyrene andre drar på Og her er vi, liksom.. går i skogen, drar til stranda og alt vi kan gjøre helg etter helg.. Det føles kanskje litt ekstra nå, for nannen jobber og da har han bilen. Når han får ferie får vi kommet oss mer på dagsturer.. Hva synes dere om hjemmeferie? Anonymkode: f41c4...c1a
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2018 #2 Skrevet 7. juli 2018 Noen ganger blir det bare sånn. De siste to somrene har vi og hatt hjemmeferie. Litt stusselig, men å dra med tre små på 1, 2 og 4 år ut i verden orker jeg ikke. De har det bedre hjemme. Anonymkode: b7918...c8d
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2018 #3 Skrevet 7. juli 2018 Fantastisk med hjemmeferier!! Vi har vært en uke borte og på andre uka hjemme, så skal vi bort igjen til uka. Gruer meg til å pakke og stresse med det. Neste år blir det bare en uke reise, resten hjemme. Ungene er fortsatt så små at de ikke bryr seg annet enn å være sammen, og det skal nytes så lenge som mulig. Anonymkode: 564bf...79b
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2018 #4 Skrevet 7. juli 2018 Det er undervurdert å være turist på eget hjemsted. Jeg fikk en oppvekker da jeg gikk tur med et eldre familiemedlem i min hjemby. Er så mye spennende historie, her gikk jeg da, som leste meg opp på steder jeg skulle besøke. Men min egen by hadde jeg ingen kjennskap til. Det er jo ganske ironisk. Anonymkode: 9a028...d7c
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2018 #5 Skrevet 7. juli 2018 Takk for svar 😊 Datteren min på 9 er heller ingen globetrotter. Det er mest når hun hører hva alle andre skal.. det er jo sånt fokus på dette på skolen siste tiden før ferie og i starten av nytt skoleår.. vi har alltid reist mye - i Norden.. men i år valgte vi å være hjemme både pga økonomi og fordi vi har behov for å slappe av hjemme.. men det flyr penger på hjemmeferie også altså 😱😱 Men så ser jeg hva de andre får til av opplevelser og da blir jeg lurt i sammenlikningsfella med en gang.. Vi har 4 uker igjen og jeg skal nok finne på noen kjekke aktiviteter, og det blir en tur til hjemstedet mitt samt et par nærliggende parker i alle fall.. HI Anonymkode: f41c4...c1a
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2018 #6 Skrevet 7. juli 2018 Vi pusser opp. Som betyr at ungene må finne på ting selv eller henge med oss. Sånn er det i år, det var det vi valgte, så skal vi heller finne på noe kjekt seinere i år. Kanskje. Ingen dør av hjemmeferie, det er bare deilig å kule helt ned hjemme Anonymkode: bf8f8...5b3
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2018 #7 Skrevet 7. juli 2018 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Noen ganger blir det bare sånn. De siste to somrene har vi og hatt hjemmeferie. Litt stusselig, men å dra med tre små på 1, 2 og 4 år ut i verden orker jeg ikke. De har det bedre hjemme. Anonymkode: b7918...c8d Haha. Kjenner følelsen. Fikk mye rare blikk da jeg sa det. Type, for en lat mor. Jeg tok bare ansvar for mine eventuelle medreisende. Mine tre var rett og slett for mye inntil minste ble tre. Vi var konstant en voksen for lite. Men vi har stor hage, basseng, trampoline, trehytte, husker og sklie. Vi tilbragte tre somre i den hagen. Eldste sier nå at hun kunne tenke seg hjemmeferie igjen, så for barna var det åpenbart supert. HI, det spiller ingen rolle hvor dere er så lenge dere er sammen. De minnene jeg fortsatt bærer med meg i voksen alder er å sitte på skuldrene til pappa så jeg når eplene i epletreet. Eller at vi hadde crocketturnering med mamma og pappa. Ostesmørbrødene mamma pakket i folie og pappa la inni bålet. Det er sårt for oss voksne å føle vi ikke kan gi de det opplevelser som de andre. Det viktigste for barna er å få slappe av med sin familie, få nærhet og kjærlighet og kanskje gjøre noen nye ting hjemme. Hva med å trekke alle madrasser inn i stua og sove der en natt. Ungene elsker slike små ting. Er sikker på at hvis du spør 100 mennesker hva som dukker opp i hodet når man spør om deres fineste ferieminner så vil flesteparten nevne ting som ikke handler om å reise langt vekk og bruke tusenvis av kroner i en park. Anonymkode: 5f99a...254
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2018 #8 Skrevet 7. juli 2018 Jeg hadde ikke orker hjemmeferie, vil slippe klesvask, rydding og vasking i ferien 😊 Anonymkode: b888c...78e
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2018 #9 Skrevet 7. juli 2018 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg hadde ikke orker hjemmeferie, vil slippe klesvask, rydding og vasking i ferien 😊 Anonymkode: b888c...78e Det sliter meg ikke ut 😊 HI Anonymkode: f41c4...c1a
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2018 #10 Skrevet 7. juli 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Kjenner litt på det når jeg ser på Facebook alle eventyrene andre drar på Og her er vi, liksom.. går i skogen, drar til stranda og alt vi kan gjøre helg etter helg.. Det føles kanskje litt ekstra nå, for nannen jobber og da har han bilen. Når han får ferie får vi kommet oss mer på dagsturer.. Hva synes dere om hjemmeferie? Anonymkode: f41c4...c1a Vi har vært i dyreparken og i Tyskland. Det barna syns er mest gøy, er å være på hytta ved vannet. Både i badebassenget. Gå på stranda. Finne roen 😊 mange barn som hadde hatt det best med hjemmeferie. 😊 Anonymkode: b9fd1...9cb
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2018 #11 Skrevet 7. juli 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Fantastisk med hjemmeferier!! Vi har vært en uke borte og på andre uka hjemme, så skal vi bort igjen til uka. Gruer meg til å pakke og stresse med det. Neste år blir det bare en uke reise, resten hjemme. Ungene er fortsatt så små at de ikke bryr seg annet enn å være sammen, og det skal nytes så lenge som mulig. Anonymkode: 564bf...79b Men viss du er borte ei uke, så har du ikkje heimeferie vel? Då er du betre heime eitpar veker av ferien din. Eg tolkar iallefall heimeferie som å vere heime uten å reise på overnattingstur heile ferien. Det følest straks litt stusslegare om du skal vere heime heile tida. Men når det er sagt, hi eg skjønnar at du kanskje blir lei av å vere heime, eg skal vere heime mesteparten av ferien, men tek ei langhelg på besøk med ei venninne (ilag med ungane) det hjelper godt, eg er så lite ute på tur at det kjennest ut som ein heil ekspedisjon 😂😂. Kanskje du har moglegheit til å ta ein teltur ei helg, besøke vennar i ein anna by, eller bygd? Det skal lite til før ein føler at ein iallefall har fått lufta seg litt😊. Anonymkode: d921f...9c8
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2018 #12 Skrevet 7. juli 2018 Mi jente trives best med hjemmeferie. Vi skal på en 3 dagers hyttetur og ellers så drar vi på dagsturer eller finner på noe hjemme. Av erfaring så vet vi at foreløpi så er 3 dager hjemmenfra nok for da begynner hun å lengte hjem til tingene/lekene sine. Hun har adhd. Anonymkode: bdb8b...456
Twintipp Skrevet 7. juli 2018 #13 Skrevet 7. juli 2018 Helt pyton! Vi har en nyfødt baby så tenkte vi skulle ta en hjemmesommer med dagsutflukter. Vel, vi bestilte ferie i går.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2018 #14 Skrevet 7. juli 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Men viss du er borte ei uke, så har du ikkje heimeferie vel? Då er du betre heime eitpar veker av ferien din. Eg tolkar iallefall heimeferie som å vere heime uten å reise på overnattingstur heile ferien. Det følest straks litt stusslegare om du skal vere heime heile tida. Men når det er sagt, hi eg skjønnar at du kanskje blir lei av å vere heime, eg skal vere heime mesteparten av ferien, men tek ei langhelg på besøk med ei venninne (ilag med ungane) det hjelper godt, eg er så lite ute på tur at det kjennest ut som ein heil ekspedisjon 😂😂. Kanskje du har moglegheit til å ta ein teltur ei helg, besøke vennar i ein anna by, eller bygd? Det skal lite til før ein føler at ein iallefall har fått lufta seg litt😊. Anonymkode: d921f...9c8 Vi har noen overnattinger borte, men ikke en skikkelig, planlagt ferie 😊 HI Anonymkode: f41c4...c1a
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2018 #15 Skrevet 7. juli 2018 Synes det er helt topp å være hjemme, er så mye gøy å finne på at det er vanskelig å velge fra dag til dag. Sønnen vår vil gjerne ha mye tid hjemme til å bare leke med nabobarna som også er mye hjemme (heldigvis), samtidig vil han være mest mulig på stranda. Så er det litt andre ting som skal presses inn imellom der, som tusenfryd, besøke familie og venner (i samme by), besøk på vitensenter, sommerles, sykkelturer, turer i skogen, og innimellom håper vi nesten på en regnværsdag så vi kan dra på kino eller lekeland med god samvittighet. Hadde nesten ikke hatt tid til å dra på ferie i tillegg. 😛 Anonymkode: 8bc84...05b
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2018 #16 Skrevet 7. juli 2018 Da jeg var liten var det ikke vanlig å dra på ferie hvert år. Det gjorde ikke vi, og mine foreldre hadde ikke spesielt dårlig råd. Det var heller ikke vanlig blant de som gi i klassa mi å dra på ferie hvert år. Mange dro da på campingvogna de hadde i nærheten. Og når vi først dro på ferie, så var det som regel bare noen få dager. Anonymkode: c33cf...652
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2018 #17 Skrevet 7. juli 2018 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg hadde ikke orker hjemmeferie, vil slippe klesvask, rydding og vasking i ferien 😊 Anonymkode: b888c...78e Klesvask og rydding slipper man vel ikke unna selv om man er på ferie?? Leverer du tøyet på vaskeri på ferie? Anonymkode: 39b35...c88
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2018 #18 Skrevet 7. juli 2018 Jeg skulle gjerne vært hjemme hele ferien. Aller helst skulle jeg sovet i 4 uker, kun avbrutt av å spise mat. Utslitt etter råkjør på jobb, 3 barn og mann som reiser i jobben. Ungene vil ha sol og sommer så det blir Kreta i år også. Hadde jeg fått velge hadde vi ikke flyttet oss en meter, men vært hjemme med mye take away, lite støvsuging og frokost kl. 12 hver dag. Ungene kunne campet i hagen, kjøpt is på butikken, iPad, kino, turer på ulike fjell i området og plaskebasseng. Anonymkode: aef77...3d4
aanonym Skrevet 7. juli 2018 #19 Skrevet 7. juli 2018 Vi bor langt mot nord, og har hatt hjemmeferie enkelte år (kun besøkt besteforeldre i landsdelen), men har kommet fram til at vi MÅ ha et par uker med skikkelig sommer (=minimum Danmark, men for det meste «syden»). Må føle opp D-vitaminlagrene før høsten.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2018 #20 Skrevet 7. juli 2018 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg hadde ikke orker hjemmeferie, vil slippe klesvask, rydding og vasking i ferien 😊 Anonymkode: b888c...78e Det er flott å kunne bruke et par-tre dager på virkelig å få tømt skittentøyskurvene. Da kan jeg vaske vask på vask og henge ut i sola. Tørker på null komma ingenting. Ryddig er det alltid hos oss, så det slipper jeg rimelig unna. Vask? Nja... Burde sikkert tatt litt, men det er så mye deiligere å sitte på terrassen. Vi er nesten bare hjemme og på hytta denne sommeren, skal bare ta et par korte turer. Deilig og avslappende. På mandag skal malerkosten i sving. Anonymkode: 3d816...2c8
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2018 #21 Skrevet 8. juli 2018 Så godt at alle er forskjellige tenker jeg. Jeg kunne ikke tenkt meg en ferie bare hjemme. Da hadde jeg blitt gal. Jeg elsker å oppleve nye steder og reise. Vi har vært hjemme til nå med unntak av noen dager hos mine foreldre. Eldste har vært på treningsleir i Japan med laget sitt og mellomste på tur med bestefar til London mens vi har jobbet. Mini har hjemme med oss. Nå venter 3 uker i utlandet for alle sammen før et par uker hjemme før skolestart. Helt perfekt for oss. Anonymkode: 0bff1...65f
Mumua Skrevet 8. juli 2018 #22 Skrevet 8. juli 2018 Vi hadde 2.5 uker i Portugal i mai/juni (med stort sett dårlig vær), men nå i sommer blir vi kun hjemme. Jeg er nyoperert og har infeksjon nr 2 etter operasjon så formen er ræva. Har elendig samvittighet for jeg klarer så lite. Men vi bor i sør, har nydelig vær og en uteplass med huskestativ, trampoline, lekestue, basseng, sandkasse osv og hun på snart 3 storkoser seg. Vi har og en baby på straks 8 mnd. Men de dagene de kjeder seg kjenner jeg det på samvittigheten og jeg føler på at alle andre er ute og opplever ting. Men det er nok kun meg, for ungene bryr seg lite om hvor vi er så lenge de har noe å gjøre. Huset er fullstendig bombet, så jeg har god lyst til å reise fra alt 😛 Men det blir nok hva vi gjør det til selv, til og med i barnehagen var det masse mas om hvor folk skulle på ferie og eldste kom hjem og ville dra til Danmark eller syden sa hun. Men jeg kan jo bare si at Danmark er ved postkassen så er hun fornøyd 😅
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå